• چهارشنبه / ۱۸ بهمن ۱۴۰۲ / ۱۴:۰۰
  • دسته‌بندی: سیاست خارجی
  • کد خبر: 1402111813692
  • خبرنگار : 71290

کارشناس مسائل منطقه مطرح کرد

حمله آمریکا و انگلیس به یمن؛ تلاشی نافرجام در به آشوب کشیدن منطقه

حمله آمریکا و انگلیس به یمن؛ تلاشی نافرجام در به آشوب کشیدن منطقه

کارشناس مسائل منطقه خاطرنشان کرد: آمریکایی‌ها با شکستی که در ائتلاف دریایی و دریای سرخ خورده‌اند در تلاش هستند به نوعی محور مقاومت را در برابر اسرائیل تضعیف کنند.

به گزارش ایسنا، با گذشت بیش از سه ماه از عملیات طوفان الاقصی و تداوم جنایت‌های رژیم صهیونیستی در نوار غزه، انصارالله یمن در حمایت از مردم غزه و فلسطین به آمریکا، رژیم صهیونیستی و هم پیمانان آن‌ها اخطار داد در صورتی که دست از جنایت‌های خود بر ندارند، با آنان مقابله می‌کند.

در همین راستا طی چند مرحله انصارالله یمن و ارتش این کشور اجازه عبور کشتی‌هایی که حامل کمک و ارسال سلاح به رژیم صهیونیستی بودند را نداده و آن‌ها را متوقف کرد.
با توجه به شرایط به وجود آمده در دریای سرخ و استیصال رژیم صهیونیستی، آمریکا و انگلیس در حمایت از این رژیم با حمله به یمن و نقض قوانین بین‌المللی تلاش کردند تا شکست خود را جبران کنند؛ گرچه این اقدامات نتیجه و ثمری برای آن‌ها نداشته است.

«حسن هانی‌زاده» در گفت‌وگو با ایسنا در تحلیل خود از بی‌تاثیری حملات آمریکا و انگلیس به یمن و توانایی ارتش این کشور گفت: انصارالله و ارتش یمن بخشی از بازوان محور مقاومت در منطقه تلقی می‌شوند، بعد از عملیات طوفان الاقصی طبیعی است که این دو نهاد با توجه به این که بخشی از حاکمیت یمن را تشکیل می‌دهند و همچنین باب المندب به عنوان  بخشی از قلمرو حاکمیتی این کشور، بارها به طرق مختلف به بازیگران بحران غزه اخطار دادند که اگر آمریکا و غرب بخواهند از این طریق به رژیم صهیونیستی کمک برسانند و در کشتار مردم غزه شریک باشند، انصارالله کشتی‌ها را متوقف می‌کنند.

وی تصریح کرد: دیدیم که در ماه نخست ۶ کشتی حامل سلاح از آمریکا به فلسطین اشغالی را متوقف کردند و همین مساله باعث شد تا آمریکا در صدد حمله برآید.

حمله آمریکا و انگلیس به یمن؛ تلاشی نافرجام در به آشوب کشیدن منطقه


این کارشناس مسائل منطقه همچنین بیان کرد: بنابراین نقش بازدارندگی یمن، ارتش این کشور و انصارالله برای کمک به مردم غزه بسیار قابل توجه است و آمریکایی‌ها با شکستی که خوردند در تلاش هستند به نوعی محور مقاومت را در برابر اسرائیل تضعیف کنند.

حمله آمریکا و انگلیس به یمن؛ تلاشی نافرجام در به آشوب کشیدن منطقه


هانی‌زاده افزود: بر همین اساس آمریکا و هم پیمانان او حملات دامنه داری را به عراق، سوریه و یمن که  تاثیر بالایی در وضعیت میدانی غزه داشته، انجام دادند اما از آنجایی که تمرکز نیروهای انصار الله و ارتش یمن ثابت نیست و غیرمتمرکز عمل می‌کنند لذا این بمباران‌ها موثر نیست.

این کارشناس مسائل خاورمیانه با تاکید بر این که انصارالله با تاکتیک‌های مختلف با صهیونیست‌ها و آمریکا مقابله می‌کنند، گفت: بمباران و حمله به یمن نقض آشکار حاکمیت یک کشور مستقل است، همچنان که آمریکا به حشدالشعبی و النجباء در عراق حمله کرد و  به نوعی حاکمیت این کشور را نقض کرد و یا انجام اقدامات مشابهی در سوریه که خلاف قوانین بین‌المللی است لذا محور مقاومت پاسخگوی این اقدامات خواهد بود.

حمله آمریکا و انگلیس به یمن؛ تلاشی نافرجام در به آشوب کشیدن منطقه


وی خاطرنشان کرد: آمریکا و کشورهای هم‌پیمان او تلاش‌شان این است که از طریق تغییر قواعد درگیری به نوعی منطقه را دچار آشوب کنند، اکنون که بیش از سه ماه از بحران غزه می‌گذرد، رژیم صهیونیستی آسیب های جدی را متحمل شده و روزانه یک میلیارد دلار خسارات ناشی از جنگ متوجه اقتصاد این رژیم است. همچنین حدود ۲ هزار کشته و ۷ هزار زخمی در ارتش رژیم صهیونیستی حاصل جنگ است و این موضوع بر پیکره رژیم قابل تحمل نیست در نتیجه آمریکا سعی دارد به نوعی ازطریق تغییر موازنه قدرت شرایط خاصی را به محور مقاومت و حماس تحمیل کند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha