• سه‌شنبه / ۱۷ بهمن ۱۴۰۲ / ۱۴:۵۹
  • دسته‌بندی: خوزستان
  • کد خبر: 1402111712990
  • منبع : نمایندگی خوزستان

رئیس کل دادگستری خوزستان:

دستگاه قضایی اجازه نمی‌دهد کسی از مسیر غیرقانونی وارد مجلس شود

دستگاه قضایی اجازه نمی‌دهد کسی از مسیر غیرقانونی وارد مجلس شود

ایسنا/خوزستان رئیس کل دادگستری استان خوزستان گفت: مهم‌ترین راهبرد و رویکردی که در این مرحله از انتخابات باید مورد توجه همه مدیران و دست اندرکاران، مسئولین، صنوف و اقشار مختلف جامعه قرار گیرد، فراهم کردن زمینه مشارکت حداکثری مردم در انتخابات است.

علی دهقانی در جلسه با اعضای ستاد پیشگیری از جرائم انتخاباتی استان خوزستان که امروز (۱۷ بهمن‌ماه) برگزار شد، ضمن تبریک اعیاد ماه مبارک رجب و با تاکید بر اهمیت همبستگی اجتماعی و استفاده از ظرفیت اقشار مختلف مردم، گفت: فعالیت‌های مشارکت‌محوری که ناقض قانون انتخابات نیست و به حقوق اشخاص خدشه‌ای وارد ننماید، مجاز است.

وی افزود: موج‌آفرینی صحیح در راستای تشویق مردم به حضور حداکثری و مشارکت در انتخابات، یکی از موارد مورد تاکید مقام معظم رهبری است و باید در این خصوص از همه ظرفیت‌های مردمی و رسانه‌ای به ویژه صدا و سیما به عنوان رسانه ملی بهره‌مند شد.

دکتر دهقانی افزود: تلاش دشمنان نظام بر کمرنگ نشان دادن مشارکت مردمی در نظام جمهوری اسلامی ایران به عنوان یکی از پایه‌های اساسی دموکراسی است تا از این طریق به این نظام ضربه وارد کنند.

رئیس کل دادگستری خوزستان با اشاره به اهمیت سلامت انتخابات و ضرورت تلاش همه دست اندرکاران در این خصوص، تاکید کرد: دستگاه قضایی هرگز اجازه نمی‌دهد فرد یا افرادی با استفاه از قدرت و سرمایه‌ای که در اختیار دارند، از مسیر غیرقانونی و فسادآمیز وارد مجلس شوند و یا فضای انتخابات را برای ورود افراد دیگر مهندسی کنند.

دهقانی با تاکید بر اهمیت کنتترل فضای مجازی در خصوص جرائم انتخاباتی، افزود: اشراف به فضای مجازی توسط دست اندرکاران امر موجب پیشگیری از جرم و تشکیل پرونده می‌شود و باید با نظارت صحیح از بحران‌سازی و تشویش اذهان عمومی پیشگیری و در صورت مشاهده هر گونه رفتار اشتباه، سریعا شخص یا اشخاص مورد نظر دعوت و با ذکر نکات قانونی ارشاد و توجیه شوند.

وی همچنین تقویت نظام اخذ رای را خواستار شد و گفت: باید آمادگی ‌لازم برای رفع هر گونه کمبود به ویژه در مناطق صعب العبور و نقاط همجوار مرزها از لحاظ تامین صندوق‌های سیار کافی، مدیریت آنتن‌دهی خطوط اینترنت، امنیت صندوق آراء و ... فراهم شده تا شرایط مساوی برای حضور مردم در انتخابات فراهم شود.

دهقانی تصریح کرد: حضور حقوقدانان در محافل مردمی در راستای ترویج قانون انتخابات و مصادیق مجرمانه، حضور مسئولان در میان مردم و عدم طرفداری آنان از اشخاص و احزاب و دور بودن از هرگونه حاشیه که احتمال سوگیری به نامزد خاصی را القا کند، در اختیار قرار دادن امکانات دولتی برای تبلیغات به نامزدها به صورت یکسان و برابر، استفاده از تمام ظرفیت‌ها برای برگزاری انتخابات سالم و حداکثری، از دیگر مواردی است که باید مورد توجه ویژه قرار گیرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha