• شنبه / ۱۴ بهمن ۱۴۰۲ / ۱۰:۰۲
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1402111409979
  • خبرنگار : 71145

شهدای غزه به ۲۷ هزار و ۲۳۸ تن رسید/ شکار پهپاد جاسوسی اشغالگران توسط مقاومت

شهدای غزه به ۲۷ هزار و ۲۳۸ تن رسید/ شکار پهپاد جاسوسی اشغالگران توسط مقاومت

در حالی که جنگ غزه وارد صد و بیستمین روز خود شده، ارتش رژیم صهیونیستی به حملات شدید خود به مناطق مختلف نوار غزه ادامه می‌دهد و ده‌ها هزار شهید و مجروح بر جای گذاشته‌است. برای سیزدهمین روز متوالی، خودروهای نظامی اشغالگر از چهار طرف بیمارستان الامل در خان یونس را محاصره کرده‌اند. اشغالگران در رفح دست به کشتاری جدید زدند.

به گزارش ایسنا، وزارت بهداشت غزه امروز شنبه اعلام کرد که تعداد فلسطینی‌های شهید، زخمی و مفقود در نتیجه حملات اسرائیل به نوار غزه از هفتم اکتبر گذشته به ۱۰۰ هزار نفر می‌رسد.

وزارت بهداشت فلسطین در بیانیه‌ای اعلام کرد که در حملات رژیم صهیونیستی به نوار غزه از هفتم اکتبر گذشته، علاوه بر مفقودان و قربانیان زیر آوار و جاده‌ها، دست‌کم ۲۷ هزار ۲۳۸ فلسطینی شهید و ۶۶ هزار و ۴۵۲ نفر دیگر زخمی شده‌اند.

منابع پزشکی فلسطینی در غزه افزودند که نیروهای رژیم صهیونیستی در ۲۴ ساعت گذشته ۱۲ کشتار انجام دادند که در آن دست کم ۱۰۷ فلسطینی شهید و ۱۶۵ نفر دیگر زخمی شدند.

همچنین خبرنگار الجزیره امروز گفت: ارتش اسرائیل در حال ایجاد موانع، بستن راه‌های اصلی منتهی به غلاف غزه و اعلام مناطق بسته نظامی است.

وی افزود: درگیری با مسلسل‌های سنگین بین مقاومت فلسطین و نیروهای اشغالگر در مناطق شمالی نوار غزه جریان دارد.

۲۴ شهید در بمباران ۳ خانه در رفح/ اشغالگران با ایجاد موانع «غلاف غزه» را می‌بندند

رسانه‌های فلسطینی نیز از شنیدن صداهای درگیری مسلحانه میان مقاومت با ارتش اشغالگر در چندین منطقه در حومه شهر خان یونس در جنوب نوار غزه خبر دادند.

درگیری‌هایی نیز با نیروهای اشغالگر در مناطق صنعتی، الجوازات و الجامعات در غرب شهر غزه نیز گزارش شده‌است.

گردان‌های القدس: یک پهپاد اسرائیلی را در غرب خان یونس شکار کردیم

گردان‌های القدس، شاخه نظامی جنبش جهاد اسلامی اعلام کرد که مبارزانش پهپاد اسرائیلی را که در حال انجام مأموریت‌های اطلاعاتی در غرب خان یونس در جنوب نوار غزه بود، منهدم کرده و آن را تحت کنترل گرفتند.

گردان‌های شهدای الاقصی (شاخه نظامی جنبش فتح) نیز اعلام کرد که یک خودروی نظامی ارتش اشغالگر را در غرب شهر غزه با یک بمب «طوفان» و یک گلوله «آرپی‌جی» منفجر کرد که منجر به انهدام آن و کشته و زخمی شدن افراد داخل خودرو شد.

خودروهای نظامی اشغالگران برای سیزدهمین روز متوالی بیمارستان الامل در خان یونس را از چهار طرف محاصره کردند و از خروج یا ورود افراد به ساختمان بیمارستان و مقر جمعیت هلال احمر از جمله رفت و آمد کادر آمبولانس به آنجا ممانعت می‌کنند.

این در شرایطی است که هلال احمر فلسطین هشدار داد که بیماران کلیوی به دلیل عدم امکان انتقال آنها به بیمارستان‌های دیگر در پی ادامه محاصره و کمبود اکسیژن جانشان در خطر است.

خبرنگار الجزیره همچنین گفت: نیروهای رژیم صهیونیستی تعدادی غیرنظامی را در محله تل الهوا در غرب شهر غزه دستگیر کردند و برخی دیگر را مجبور به تخلیه منازل خود و رفتن به سمت دیرالبلح در مرکز نوار غزه کردند.

تل الهوا طی چند روز گذشته شاهد درگیری‌های شدید بین مقاومت فلسطین و نیروهای اشغالگر رژیم صهیونیستی بود و گردان‌های القسام صحنه هایی از انهدام تعدادی تانک‌های اشغالگر در داخل این محله را منتشر کردند.

خبرنگار الجزیره در ادامه گزارش داد که بر اثر اصابت گلوله تک تیراندازهای رژیم صهیونیستی در محله النصر شهر غزه، ۲ فلسطینی شهید و سه فلسطینی زخمی شدند.

۲۴ شهید در بمباران ۳ خانه در رفح/ اشغالگران با ایجاد موانع «غلاف غزه» را می‌بندند

همچنین بر اثر بمباران سه منزل مسکونی در رفح و دیرالبلح در جنوب و مرکز نوار غزه، ۲۴ شهروند شهید و تعدادی مجروح شدند.

منابع محلی تایید کردند که نیروهای اشغالگر خانه‌ای که ده‌ها آواره خانواده حجازی در رفح را در خود جای داده بود بمباران کردند و این بمباران منجر به شهادت ۱۲ تن از جمله یک کودک و یک زن سالخورده و مجروح شدن ۱۷ نفر دیگر شد.

۱۵ شهید در بمباران ۳ خانه در رفح و درگیری در خان‌یونس در جنوب غزه

۲ شهروند نیز بر اثر بمباران خانه خانواده الهمص در محله الجنینه در شرق شهر رفح در جنوب نوار غزه به شهادت رسیدند.

منابع محلی از شهادت یک شهروند و زخمی شدن سه تن دیگر از سوی جنگنده‌های رژیم صهیونیستی به منزل خانواده ابونصیر در خیابان الطرزی شهر دیرالبلح در مرکز نوار غزه خبر دادند.

در تحولات میدانی، گروه‌های مقاومت فلسطینی همچنان به هدف قرار دادن سربازان و خودروهای اشغالگر در مناطق مختلف نوار غزه ادامه می‌دهند.

گردان‌های «القسام» اعلام کرد که اعضای آن توانستند ۱۵ سرباز اسرائیلی را از فاصله صفر در منطقه غرب شهر غزه از پای درآورند، در حالی که گردان‌های القدس تایید کرد که توانسته ۱۰ سرباز اسرائیلی را با موشک TPG هدف قرار دهد.

روز جمعه، گردان‌های القدس، شاخه نظامی جنبش جهاد اسلامی همچنین صحنه‌هایی از لحظاتی را که مبارزانش برج مراقبت ارتش رژیم صهیونیستی را در شرق جبالیا در شمال نوار غزه هدف قرار دادند، پخش کرد.

صحنه‌های ویدیویی پخش شده توسط «گردان‌های القدس» از طریق حساب کاربری این گروه در «تلگرام» نشان می‌دهد که مبارزانش با مسلسل روی یک برج دیده‌بانی و تجمع سربازان اسرائیلی در پشت موانع خاکی در شرق جبالیا تیراندازی می‌کنند.
 

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha