ناصر امانی در گفتوگو با ایسنا، در مورد آخرین وضعیت بررسی بودجه ۱۴۰۳ شهرداری تهران با بیان اینکه شهردار تهران لایحه بودجه سال آینده شهرداری تهران را با رقم بیش از ۱۶۹ هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان تقدیم شورای شهر کرد، گفت: بعد از تقدیم لایحه بودجه، بررسی ردیفهای درآمدی در کمیسیونهای تخصصی شورا و بعد از آن در کمیسیون تلفیق آغاز شد که نهایتا اعضای شورای شهر در صحن علنی سقف بودجه را به ۱۳۵ هزار میلیارد تومان کاهش دادند.
وی با بیان اینکه منابع بودجه سال آینده شهرداری به ترتیب درآمدها ۹۳۰۰۰ میلیارد از حوزه شهرسازی پیشنهاد شده بود، از محل واگذاری دارایی های سرمایه ای ۱۸هزار و۲۰۰ میلیارد(فروش املاک و اموال) و واگذاری داراییهای مالی(وام و تسهیلات) ۱۶ هزار و۷۰۰ میلیارد تومان پیشنهاد شده بود، درباره دلیل کاهش رقم لایحه پیشنهادی بودجه سال آینده شهرداری تهران اظهار کرد: رقم بودجه شهرداری تهران برای سال آینده ۶۹ درصد بیشتر از رقم بودجه سال جاری به علاوه رقم متمم بود و این در حالیست که یکی از منابع اصلی درآمدی ۹۳ هزار میلیارد تومان از حوزه شهرسازی بود که به اعتقاد ما درآمد ناپایدار بود و ما موافق کسب درآمد از حوزه شهرسازی نیستیم و به همین دلیل سقف بودجه را کاهش دادیم.
عضو شورای شهر تهران ادامه داد: در حین بررسی سقف لایحه بودجه پیشنهادی شهرداری تهران برای سال آینده در شورای شهر با توجه به اهمیت موضوع حمل و نقل، ۱۵ هزار میلیارد تومان تنها به موضوع حمل و نقل اختصاص دادیم و نهایتا سقف بودجه سال آینده شهرداری تهران با ۱۵۰ هزار میلیارد تومان مصوب شد.
وی در مورد ردیفهای پیشنهادی مصارف بودجه سال آینده شهرداری تهران نیز گفت: برای حوزه اجتماعی و فرهنگی ۲۱هزار و۳۰۰ میلیار تومان، حمل و نقل و عمران ۶۹هزار و ۶۰۰میلیارد تومان، نگهداشت و محیط زیست ۲۴هزارو۷۰۰ میلیارد تومان، ایمنی و مدیریت بحران ۷۹۰۰ میلیارد تومان، توسعه مدیریت و هوشمند سازی ۴۲ هزار و۸۰۰ میلیارد تومان، شهرسازی ۳۲۰۰ میلیارد تومان پیشنهاد دادهاند که البته با کاهش سقف بودجه بجز حمل و نقل مابقی مأموریتها به همان نسبت سقفشان کاهش می یابد.
امانی با اشاره اتمام بررسی بودجه شهرداریهای مناطق تهران در کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر، تصریح کرد: طی یک هفته بودجه مناطق بررسی و نهایی شد و بودجه مناطق جنوبی تهران یعنی مناطق پایین محور انقلاب رشد چشم گیری داشته است، بگونهای که بودجه مناطق جنوبی از ۵۰ تا ۷۰ درصد افزایش داشته است و همچنین بر اساس نظرسنجی که شهرداری تهران اعلام کرده که از مردم تهران انجام داده، بودجهای نیز برای اجرا و تکمیل پروژههای محله محور در هر منطقه اختصاص دادیم.
وی با بیان اینکه از شنبه هفته آینده بررسی بودجه معاونتها و سازمانهای شهرداری تهران آغاز میشود، گفت: در نظر داریم تا در جلسه سه شنبه هفته آینده بودجه را برای بررسی نهایی به صحن شورای شهر بیاوریم.
امانی در مورد عدم ارسال لوایح عوارضی از سوی شهرداری تهران به شورای شهر گفت: متأسفانه علارغم تأکیدات متعدد، شهرداری تهران به غیر از دو مورد، مابقی لوایح عوارضی را به شورای شهر ارسال نکرده است که باید این مهم هرچه سریعتر انجام شود.
وی در مورد لایحه پیشنهادی شهرداری تهران در مورد عوارض محدوده طرح ترافیک نیز با تأیید بر افزایش حدود ۳۷ درصدی نرخ طرح ترافیک در این لایحه، گفت: این لایحه در کمیسیون بودجه بررسی شد؛ اما جای سوال است که آیا افزایش قیمت، موجب بازدارندگی تردد در محدوده طرح ترافیک میشود؟
امانی با بیان اینکه مردم تهران دو دغدغه و خواسته مهم دارند و آنهم حل مشکل ترافیک و آلودگی هواست و تمام برنامههای مدیریتی در حوزه حمل و نقل باید به سمت پاسخگویی به این درخواست باشد، تأکید کرد: هنوز در مورد میزان افزایش به جمع بندی نرسیده و باید این مهم در صحن علنی شورای شهر بررسی و تصویب شود؛ اما دقت داشته باشید که نباید به چشم درآمدی نگاه کنیم و اگر قرار باشد با این مدل مجوز ورود به طرح ترافیک بدهیم عملا فلسفه محدوده طرح ترافیک از بین میرود.
انتهای پیام
نظرات