• پنجشنبه / ۱۲ بهمن ۱۴۰۲ / ۱۴:۵۷
  • دسته‌بندی: سمنان
  • کد خبر: 1402111209108
  • منبع : نمایندگی سمنان

افتتاح ۱۱۴ پروژه دهه فجر در شهرستان سمنان

رشد ۹ برابری سرمایه گذاری خارجی در استان سمنان

رشد ۹ برابری سرمایه گذاری خارجی در استان سمنان

ایسنا/سمنان معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار سمنان از رشد ۹ برابری سرمایه گذاری های خارجی در استان خبر داد و گفت: استان سمنان در سال ۱۴۰۲ در بحث جذب سرمایه گذار خارجی اقدامات خوبی انجام داده و تاکنون در سطح استان بالغ بر ۱۷ و نیم میلیون دلار سرمایه گذاری خارجی جذب شده که این رقم در مقایسه با سال گذشته ۹ برابر رشد داشته است.

محمدرضا صادقی، معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار سمنان پنجشنبه ۱۲ بهمن ۱۴۰۲ در آیین افتتاح همزمان پروژه های عمرانی و اقتصادی شهرستان سمنان در محل تالار استاد شهید مرتضی مطهری سمنان اظهار کرد: در دهه مبارک فجر امسال در مجموع ۷۶۹ پروژه عمرانی و اقتصادی با اعتباری بالغ بر ۴ هزار و ۱۷۴ میلیارد تومان به بهره برداری می رسد که نسبت به سال گذشته ۱۳ درصد افزایش داشتیم.

وی افزود: همچنین ۷۹ پروژه عمرانی و اقتصادی با اعتباری بالغ بر ۲ هزار و ۸۱۱ میلیارد تومان کلنگ زنی خواهد شد که نسبت به دهه فجر سال گذشته با ۵۳ درصد افزایش روبرو هستیم.

صادقی ادامه داد: اعتبارات دولتی اگر با همراهی مردم و در سایه وحدت مورد هزینه شود ، موفقیت های بیشتری را به همراه دارد.

معاون اقتصادی استاندار سمنان عملکرد این استان در حوزه اقتصادی را درخشان توصیف و تاکید کرد: امروز نرخ بیکاری در استان سمنان به زیر ۶ درصد رسیده است و توسعه شرکت های دانش بنیان نیز از دیگر دستاوردهای اقتصادی در استان است.

رشد ۹ برابری سرمایه گذاری خارجی در استان سمنان

وی ادامه داد: در بحث اقتصاد دیجیتال و تولید محتوا نیز که در ارزآوری تاثیر شایانی دارد، برنامه های ویژه ای در استان پیش بینی شده است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار سمنان گفت: فرآوری مواد معدنی در استان سمنان ، توجه به محصولات دانش بنیان، توسعه گردشگری و بومگردی، توسعه صادرات و افزایش ارزش دلاری صادرات محصولات از جمله برنامه ریزی ها و سیاست های در نظر گرفته شده در حوزه اقتصاد استان است.

محمد بهرامی ، فرماندار شهرستان‌ سمنان نیز در این آیین ضمن تبریک طلیعه سالگرد شکوهمند انقلاب اسلامی گفت: در دهه فجر امسال در شهرستان سمنان بالغ بر ۱۱۴ پروژه عمرانی و اقتصادی با اعتباری بالغ بر ۹ هزار و ۶۰ میلیارد ریال به بهره برداری می رسد.

وی افزود: همچنین عملیات اجرایی ۸ پروژه عمرانی و اقتصادی در حوزه های مسکن، شرکت شهرکها، فناوری اطلاعات، عشایر و کشاورزی، مدیریت شهری و ... در شهرستان سمنان آغاز خواهد شد.

بهرامی اظهار کرد: تا پایان دی ماه بالغ بر ۳ هزار تعهد شغلی ، معادل ۱۲۴ درصد از تعهدات تعیین شده در شهرستان سمنان محقق شده است.

وی با بیان اینکه ۲۹۵ هکتار زمین به محدوده شهر سمنان به منظور اجرای مطلوب طرح نهضت ملی مسکن الحاق شده است اضافه کرد: از مجموع ۸ هزار سهمیه واحد مسکونی تعیین شده شهرستان سمنان در طرح نهضت ملی مسکن، تاکنون عملیات اجرایی در بیش از ۳۰ درصد واحدها، شروع شده است.

رشد ۹ برابری سرمایه گذاری خارجی در استان سمنان

 انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha