به گزارش ایسنا، سرهنگ احسان مومنی با اشاره به میزان آلایندگی موتورسیکلتها گفت: شهر های بزرگ کشور درگیر بحث آلودگی هوا هستند. در شهر تهران ۴ میلیون و ۳۰۰ هزار موتورسیکلت در حال تردد هستند و برابر آمارهایی که اعلام می شود حدود ۷۰ درصد از این موتورسیکلت ها کاربراتوری هستند.
وی افزود : خود همین موتورسیکلت ها یک منبع متحرک آلودگی هوای شهر تهران محسوب می شوند و براساس اظهار نظر های کارشناسی اعلام می شود که هر موتورسیکلت بین ۴ تا ۷ برابر یک خودرو آلایندگی ایجاد می کند.
به گفته معاون عملیات پلیس راهور تهران بزرگ، اگر موتورسیکلت تنظیم باشد ۴ برابر یک خودرو و اگر از سن فرسودگی گذشته باشد ۷ برابر یک خودرو آلایندگی ایجاد می کند. پس همان بحث احساس مسئولیت فردی به میان می آید.
سرهنگ مومنی افزود: باید به راکبین موتورسیکلت که وسیله آنها فرسوده است گفت که برای تعویض موتورسیکلت خود اقدام نمایید و سازمان ها نیز باید تسهیلاتی برای این کار برقرار نمایند.
وی گفت: جایگزینی موتورسیکلتهای فرسوده و کاربراتوری باید در دستورکار سازمانها قرار بگیرد و به جای آنها از موتورسیکلتهای برقی استفاده شود. برخی از این سازمان ها به دنبال این موضوع هستند که موتورسیکلت های برقی جایگزین شود.
معاون عملیات پلیس راهور تهران بزرگ اظهار کرد: لذا پلیس هم در این خصوص با موتورسیبکلت های دودزا برخورد می کند. وقتی پلیس موتورسیکلتی را به علت نداشتن کلاه ایمنی متوقف می کند و یا اینکه هر تخلف دیگری را نیز انجام داده است، پلیس وضعیت دودزا بودن آن را نیز بررسی می کند. یعنی در کنار نداشتن کلاه ایمنی، جریمه دودزا بودن نیز شامل این موتورسیکلت خواهد شد. حتی در برخی از موارد موتورسیکلت ها را به پارکینگ ها منتقل کردهایم و آنها را مجبور به بردن به تعمیرگاه ها کرده ایم تا موتورسیکلت خود را اصلاح کرده و مدارک خود را تحویل بگیرد.
انتهای پیام
نظرات