• یکشنبه / ۸ بهمن ۱۴۰۲ / ۰۹:۲۰
  • دسته‌بندی: جهان ورزش
  • کد خبر: 1402110805213
  • خبرنگار : 90111

سوریه؛ لقمه‌ای آماده برای ایران

سوریه؛ لقمه‌ای آماده برای ایران

تاریخ رویارویی‌های ایران و سوریه به خوبی نشان می‌دهد که این تیم لقمه‌ای آماده برای ایران به شمار می‌آید و نمی‌تواند مانعی بزرگ برای شاگردان قلعه‌نویی باشد.

به گزارش ایسنا و به نقل از vetogate، در یکی از حساس‌ترین بازی‌های دور یک هشتم نهایی جام ملت‌های آسیا، دو تیم ایران و سوریه به مصاف هم خواهند رفت.

این بازی درحالی برگزار می شود که ایران با ۹ امتیاز و مقتدرانه به عنوان تیم نخست صعود کرد و سوریه به سختی و به عنوان تیم سوم راهی مرحله بعد شد.

ایران و سوریه دو تیم با جایگاه‌های بسیار متفاوتی هستند. ایران در رنکینگ فیفا در رده بیست و یکم قرار دارد این درحالی است که سوریه در رده ۹۱ است. ایرانی‌ها سابقه سه قهرمانی در جام ملت‌های آسیا را در کارنامه دارد این درحالی است که سوریه نه تنها قهرمانی در این رقابت‌ها را کسب نکرده بلکه برای نخستین‌بار است که به مرحله حذفی این رقابت‌ها راه پیدا می‌کند.

ایران و سوریه تاکنون ۲۹ بار برابر هم به میدان رفته‌اند. نتایج به خوبی نشان می‌دهد که سوریه نمی‌تواند مانعی بزرگ در برابر ایران باشد. تیم ملی فوتبال ایران در ۱۷ بازی برابر سوریه به پیروزی دست پیدا کرده است و این درحالی است که سوری‌ها تنها یک بار به پیروزی دست پیدا کرده‌اند و ۱۱ بازی هم با تساوی به پایان رسیده است.

ایران موفق به زدن ۵۰ گل به سوریه شده است این درحالی است که سوریه تنها ۱۵ بار در این ۲۹ بازی دروازه ایران را باز کرده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۲-۱۱-۰۸ ۱۰:۴۹

ایران هم لقمه ایی آماده برای ژاپن این است قصه ی زندگی

avatar
۱۴۰۲-۱۱-۰۸ ۱۲:۴۳

به جنگ شغال هم میری اسلحه‌ی شیر وردار به امید پیروزی یوز های ایرانی غلبه برسوریه دور از دسترس نیست

avatar
۱۴۰۲-۱۱-۰۸ ۱۳:۰۹

سلام با کوچک شمردن رقیب و یاد گذشته کردن قطعا شکست سختی خواهیم خورد،،،، مربی سوریه مربی باهوش و بزرگی هست که به درد تیم ما هم می خوره،،، به هوش باشید پس

avatar
۱۴۰۲-۱۱-۰۸ ۱۳:۱۲

اگه آب نخوره مطمعنن ب گلوش میگیره.. باید هوشیار بود

avatar
۱۴۰۲-۱۱-۰۸ ۱۳:۳۷

به همین خیال باشید

avatar
۱۴۰۲-۱۱-۰۸ ۱۳:۴۸

یک ضرب المثل هست میگه طناب از جای محکمش پاره میشه اگه میخواهیم بازی رو برنده باشیم باید بازی رو جدی بگیریم

avatar
۱۴۰۲-۱۱-۰۸ ۱۴:۰۰

نتیجه پایان بازی نشان میدهد که چه تیمی صعود میکند . نه نتایج گذشته........

avatar
۱۴۰۲-۱۱-۰۸ ۱۴:۰۸

سلام همه تیم‌ها قابل احترام هستند ،بازنده کسی است که حریف را دست کم بگیرد ،انصافا فوتبال آسیا منقلب شده و دیگر نمی‌توان از هیچ تیمی به راحتی امتیاز گرفت....بازی عراق و ژاپن به ما آموخت رنکینگ جهانی وتعداد قهرمانی ها در آسیا نقشی در بالا بردن جام ندارد ....باید تلاش کرد تا نتیجه گرفت...خوشحالم دیگر در فوتبال کشور های عربی کمتر شاهد وقت کشی هستیم

avatar
۱۴۰۲-۱۱-۰۸ ۱۴:۲۸

ایران برای قهرمانی در این دوره که شایسته آن است بایستی توان خود را برای تمام پله های ماراتن پیش رو نگه دارد و حتی المقدور از تمام بازیکنان آماده در اردو استفاده کند. پله هایی که عبور از هر کدام از آنها طولانی بوده و حتی ممکن است به ضربات پنالتی هم برسد لذا باید آمادگی و توان لازم برای مقابله با همه حریفان تا آخر داشته باشیم.

avatar
۱۴۰۲-۱۱-۰۸ ۱۴:۳۰

امار همش کشکه سوریه همیشه تیم سختکوش و منسجمی نشون داده وایندوره میتونه شگفتی ساز بشه قهرمان ایندوره بر خلاف انتظارات میتونه بین اردن و عراق واسترالیا باشه

avatar
۱۴۰۲-۱۱-۰۸ ۱۵:۰۰

به امید موفقیت بچه های ایران وقهرمانی آسیا.بازیکن خوب زیاد داریم اما در پاس و دفاع خیلی ضعیف عمل میکنیم و هماهنگ نیستیم واین ضعف همیشه برامون گرون تموم شده..

avatar
۱۴۰۲-۱۱-۰۸ ۱۶:۲۶

اصلا لقمه حاضری ....میشع دلیل بی انگیزگی برای تیم ایران

avatar
۱۴۰۲-۱۱-۰۸ ۱۸:۴۶

تیمهایی مثل سوریه و اردن و امارات و ...برای ایران مشکل ساز نیستند ولی با اولین بازی مقابل ژاپن کره عربستان حذف میشه

avatar
۱۴۰۲-۱۱-۰۸ ۱۹:۲۰

درود بر ایران ،، هیچ تیمی را نباید دست کم گرفت

avatar
۱۴۰۲-۱۱-۰۸ ۲۰:۰۸

سوریه آماده شکست در برابر ایران

avatar
۱۴۰۲-۱۱-۰۸ ۲۲:۴۶

نباید حریف را دست کم گرفت...

avatar
۱۴۰۲-۱۱-۰۹ ۰۰:۱۷

فوتبال غیر قابل پیشبینیه . ماکه ارژانتین نیستیم.

avatar
۱۴۰۲-۱۱-۰۹ ۰۳:۳۹

شکستهادرزمان غرورصورت میپذیرد

avatar
۱۴۰۲-۱۱-۰۹ ۱۳:۳۴

با آرزوی موفقیت

avatar
۱۴۰۲-۱۱-۱۰ ۰۶:۰۴

نمیشه اینطوری گفتو تیم حریفو تحقیر کرد حتما بعد این بازیم میگن ایران لقمه ای چرب و نرم برای ژاپن...خیلیام از ژاپن میترسن اما من عقیده دارم اونسری سر بیتجربگی کنعانی ک باوجود وی ای ار توپو ول داد ک داور خطا نگیره باختیم ژاپن المانو برد درصورتی ک المان فوق تحاجمی بازی میکنه و ژاپن تو ًضدحمله تخصص داره گلیم ک ب اسپانیا زدن رو شانس اقبال بودو ۹۹درصد توپ بیرون بود ب کاستاریکایی ک ۷تا از اسپانیا خوردم ک باختن ژاپنیا.اون گلیم ک زدن ما نامردی محض بود ایران اگ با تمرکز و هوشمندانه بازی کنه دویک ژاپنو میبره وقتی دوتیم قدرتشون برابره هرتیمی ک بهترازموقعیتای گلش استفاده کنه و حمله های حریفو تاجای امکان دفع کنه برندس