• چهارشنبه / ۴ بهمن ۱۴۰۲ / ۲۱:۲۳
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1402110403464
  • خبرنگار : 50642

معاون علوم انسانی دانشگاه آزاد:

هر گاه کار تاریخ گره خورده، یک زن اوضاع را سامان بخشیده است

هر گاه کار تاریخ گره خورده، یک زن اوضاع را سامان بخشیده است

ایسنا/خراسان رضوی معاون علوم انسانی دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه در قسمت‌هایی که کار تاریخ گره خورده، یک زن وارد میدان شده و آن اوضاع را سامان بخشیده است، گفت: لذا اهمیت و جایگاه زنان بسیار بالاست.

محمدهادی همایون امروز، ۴ بهمن در همایش زنان؛ خودسازی، جامعه‌پردازی و تمدن‌سازی که در هتل نوین پلاس مشهد برگزار شد، ضمن تبریک ایام ماه رجب اظهار کرد: زنان از جنسی هستند که در تاریخ مقاومت تاثیرگذارترین افراد محسوب می‌شوند. از ابتدای تاریخ قرآن که زنان جایگاه بسیار بالایی دارا بودند، بسیاری از مردم دروغ‌های زیادی در خصوص نقش زن بازگو کرده‌اند.

وی اضافه کرد: در چنین شرایطی باید توجه کنیم که جایگاه حقیقی زن در چه نقطه‌ای قرار دارد. یکی از شبهاتی که در خصوص جایگاه زن بیان می‌شود این است که در ابتدا حضرت حوا از درخت ممنوعه تناول کرد و بعد حضرت آدم سیب را خورد. اما بر اساس آیه ۳۵ سوره بقره، هر دوی آن‌ها با هم این تصمیم را گرفتند و حضرت حوا باعث فریب دادن حضرت آدم نشد.

معاون علوم انسانی و هنر دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه در قسمت‌هایی که کار تاریخ گره خورده، یک زن وارد میدان شده و آن اوضاع را سامان بخشیده است، افزود: لذا اهمیت و جایگاه زنان بسیار بالاست. به عنوان مثال همین امروز در جنایات غزه، زنان با صبر و مقاومت خود، نقش کلیدی و مهمی را ایفا می‌کنند.

حجت‌الاسلام محمد شریفانی، رئیس نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه‌ آزاد نیز در ادامه این مراسم بیان کرد: خداوند در قرآن از چهار خانواده سخن مطرح کرده است؛ اول خانواده‌ای است که زن و مرد هر دو جهنمی هستند، خانواده دوم خانواده‌ای است که مرد جهنمی و ‌زن بهشتی است، سومین مورد خانواده‌ای است که مرد بهشتی و زن جهنمی است و در مورد آخر خانواده درست خانواده‌ای است که مرد و زن هر دو بهشتی هستند.

وی افزود: وقتی می‌توانیم خانواده صحیح قرآنی تربیت کنیم که اعضای آن خانواده اهل نماز و انفاق باشند. باید توجه داشت که تاثیر مادران در نماز خواندن فرزندان بسیار بیشتر از تاثیر پدران است. زیرا بانوان شرایط خاصی را برای نماز خواندن خود مهیا می‌سازند و به آن احترام بیشتری می‌گذارند. همچنین خداوند در قرآن برای اقامه دین چهار توصیه و برای اقامه نماز ۳۰ توصیه آورده است.

علی سروری مجد، قائم‌مقام دانشگاه آزاد اسلامی نیز در ادامه این مراسم گفت: اگر می‌خواهید تاثیر گذار باشید، باید شبکه‌ساز شوید. این شبکه‌سازی به منظور تشکیل گروهی آماده برای نظام جمهوری اسلامی است که بتوانیم فرهنگ را گسترش داده و تاثیرگذار عمل کنیم.

وی عنوان کرد: خواهشمندم با تلاش و زیرکی خود در کار، شبکه‌سازی را به نحو احسن انجام دهید و مجموعه بانوان دانشگاه را بر سفره ولایت و نظام جمهوری اسلامی بیاورید.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha