• چهارشنبه / ۴ بهمن ۱۴۰۲ / ۱۲:۰۴
  • دسته‌بندی: کهگیلویه و بویراحمد
  • کد خبر: 1402110403001
  • منبع : نمایندگی کهگیلویه و بویراحمد

هشدار نارنجی بارش برف و باران در کهگیلویه و بویراحمد

هشدار نارنجی بارش برف و باران در کهگیلویه و بویراحمد

ایسنا/کهگیلویه و بویراحمد اداره کل هواشناسی استان کهگیلویه و بویراحمد ضمن هشدار نارنجی از بارش برف و باران از روز جمعه ششم بهمن‌ماه در سطح این استان خبر داد.

«ولی بهره مند»، کارشناس هواشناسی استان کهگیلویه و بویراحمد در گفت و گو با خبرنگار ایسنا با بیان اینکه سامانه بارشی که هم اکنون بر جو استان حاکم است تا عصر امروز ادامه خواهد داشت، گفت: در پی این سامانه میزان بارش باران به حدود ۴۰ میلی متر خواهد رسید و در برخی مناطق استان بارش برف را نیز شاهد خواهیم بود

وی با بیان اینکه سامانه بارشی دیگری از صبح روز جمعه ششم بهمن ماه ۱۴۰۲ وارد استان می شود و تا اواخر وقت روز شنبه هفتم بهمن ماه ادامه خواهد داشت، افزود: در این زمینه نسبت به بارش برف و باران هشدار سطح نارنجی صادر شده است که بارش برف شدید پیش بینی می شود.

بهره مند اظهارکرد: در همه مناطق سردسیر استان کهگیلویه و بویراحمد بجز شهر یاسوج بارش شدید برف پیش بینی می شود و البته در مقاطعی بارش برف در سطح شهر یاسوج نیز خواهیم داشت.

کارشناس هواشناسی استان کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: میزان بارش برف در اطراف شهر یاسوج، شهرستان های بویراحمد و دنا شدید خواهد بود.

بهره مند تصریح کرد: پیش بینی می شود که در برخی مناطق سردسیری طی این سامانه بارشی برف قابل توجه ای ببارد. همچنین در مناطق گرمسیری استان نیز بارش حدود ۵۰ میلی متری باران را خواهیم داشت البته در برخی مناطق همچون چاروسا، دیشموک، برخی مناطق شهرستان لنده و سرآسیاب یوسفی شهرستان بهمئی میزان بارش ها بیشتر از سایر نقاط استان خواهد بود.

وی ادامه داد: این سامانه بارشی بارش باران، رعد و برق، بارش برف در مناطق سردسیری، وزش باد شدید موقت، کولاک برف در مناطق کوهستانی و کاهش محسوس دما را در پی خواهد داشت.

کارشناس هواشناسی استان کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: این سامانه بارشی باعث اختلال در ناوگان حمل و نقل جاده‌ای و هوایی، یخ زدگی و لغزندگی زمین در گردنه‌های کوهستانی و سبب بارش برف، انسداد گردنه‌های برف گیر، کاهش دید، کولاک برف، سیلابی شدن مسیل ها، آب گرفتگی معابر، احتمال قطعی راه‌های روستایی و قطعی برق در نواحی روستایی مناطق سردسیری و گرمسیری خواهد شد.

بهره مند بیان کرد: توصیه می‌شود از سفرهای غیر ضروری به ویژه در گردنه‌های برف‌گیر پرهیز شود، خودروها به وسایل زمستانی در مناطق سردسیری مجهز شوند، در بستر و حاشیه رودخانه‌ها توقف نکنید، در عبور از حاشیه رودخانه‌ها و مسیرها اعتیاد لازم را به عمل آورید، از فعالیت‌های کوهنوردی و جابجایی عشایر خودداری کنید، دستگاه‌های اجرایی و امدادی نسبت به پاکسازی دهانه پل‌ها، لایروبی کانال‌ها و آبروها و برف روبی در گردنه‌ها و نقاط سردسیر آمادگی داشته باشند.

گفتنی است که هشدار نارنجی به معنای اقدام ضروری بوده که احتمال خسارت گسترده زیاد است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha