• سه‌شنبه / ۳ بهمن ۱۴۰۲ / ۱۵:۱۱
  • دسته‌بندی: جامعه، شهری
  • کد خبر: 1402110302326
  • منبع : شهرداری تهران

مدیر کل امور مالی شهرداری تهران اعلام کرد

راه‌اندازی حسابداری «پیمان» در شهرداری تهران/ اتصال سامانه صورت وضعیت‌ها با سیستم حسابداری

راه‌اندازی حسابداری «پیمان» در شهرداری تهران/ اتصال سامانه صورت وضعیت‌ها با سیستم حسابداری

مدیر کل امور مالی و اموال شهرداری تهران از راه اندازی حسابداری «پیمان» به عنوان نقطه اتصال سامانه صورت وضعیت ها با سیستم حسابداری خبر داد.

 به گزارش ایسنا، مهدی رضایی فر در این مورد گفت: یکی از معضلات شهرداری تهران در مباحث قراردادهای پیمانکاری که همواره با آن مواجه بوده مربوط به اطلاعات مالی قرارداد از زمان انعقاد تا هنگام پرداخت و تسویه بوده است که در این خصوص با راه‌اندازی سامانه جامع معاملات و سامانه صورت وضعیت ها، بخشی از فرآیند انجام شد، ولیکن به منظور یکپارچگی سامانه ها و اخذ گزارشات مرتبط، زیر سیستم حسابداری «پیمان» به عنوان نقطه اتصال سامانه صورت وضعیت ها با سیستم حسابداری راه اندازی شد.

وی افزود: سیستم اطلاعات حسابداری «پیمان» به عنوان یکی از مهم ترین زیر مجموعه سیستم های مالی است، به نحوی که اطلاعات مالی گوناگونی را در اختیار استفاده کنندگان این نوع اطلاعات، به ویژه مدیران هر واحد قرار می دهد، این اطلاعات باید به گونه ای باشد تا در فرآیند تصمیم گیری مورد استفاده قرار گیرد.

مدیر کل امور مالی و اموال شهرداری تهران اظهار داشت: همچنین به جهت نیاز تمامی واحدهای شهرداری تهران به ارائه گزارشات کاملی از اطلاعات مالی قراردادهای هزینه ای، صورت وضعیت های ثبت شده و پرداخت های صورت گرفته، تغییرات اساسی در «زیر سیستم حسابداری پیمان» انجام شد و بسیاری از فرآیندهای دستی با فرآیندهای سیستمی جایگزین شد.

بنابر اعلام روابط عمومی معاونت مالی و اقتصاد شهری، رضایی فر با اشاره به اینکه از مرحله صدور کارت پیمان تا ثبت اسناد مالی مطابق (بندج ماده ۳۳ آئین نامه مالی شهرداری ها) به صورت کاملا مکانیزه صورت می گیرد، تصریح کرد: با تکمیل و اصلاح فرآیند ثبت اسناد از طریق حسابداری پیمان، امکان تهیه گزارشات ایجاد بدهی و پرداخت بر اساس قرارداد ابلاغی، پیمانکار و معاونت اجرایی مربوطه و همچنین صدور سند مکانیزه مرتبط با قراردادهای هزینه ای میسر شده تا بدینوسیله حوزه مالی گامی موثر در زمینه اصلاح فرآیندها، شفاف سازی، تسهیل و تسریع در فرآیند رسیدگی و ممیزی اسناد و در نهایت مدیریت بدهی‌ها بردارد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha