• سه‌شنبه / ۳ بهمن ۱۴۰۲ / ۱۴:۵۲
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 1402110302299
  • خبرنگار : 50037

احداث ۵۰ هکتار شهرک گلخانه‌ای در شهرستان بهار

احداث ۵۰ هکتار شهرک گلخانه‌ای در شهرستان بهار

ایسنا/همدان مدیر جهادکشاورزی شهرستان بهار از روند رو به رشد احداث گلخانه در بهار خبر داد و گفت: ۵۰ هکتار گلخانه در قالب شهرک و مجتمع‌های گلخانه‌ای در شهرستان در دست پیگیری است.

عبدالحسین اکبری اظهار کرد: از ابتدای سال تاکنون ۱۶.۶ هکتار پروانه تأسیس گلخانه در شهرستان صادر شده به طوری که ۵.۴ هکتار آن در دست ساخت است. 

وی با بیان اینکه در این بازه زمانی نیز ۵۰۰۰ مترمربع گلخانه به بهره‌برداری رسیده است، افزود: ۵۰ هکتار گلخانه در قالب شهرک و مجتمع‌های گلخانه‌ای در دست پیگیری بوده که از این میزان، گلخانه ۲۰ هکتاری شهر مهاجران در مرحله جدول گذاری و خیابان‌کشی است.

مدیر جهادکشاورزی شهرستان بهار یادآور شد: علاوه بر این ۲۰ هکتار گلخانه در روستای کوشک‌آباد طی مراحل ابتدایی و آماده‌سازی زمین است همچنین علاوه بر آن پروانه تأسیس ۱۰ هکتار گلخانه در روستای کوشک‌آباد صادر شده است.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: از ابتدای سال نیز هشت پرونده متقاضیان دریافت تسهیلات بانکی در این حوزه به مساحت ۱۶ هکتار تشکیل و به منظور تأیید به استان ارسال شده است.

اکبری با توجه به ضرورت توسعه کشت‌های گلخانه‌ای خاطرنشان کرد: جلسات مستمر ستاد گلخانه‌های شهرستان همچنین جلسات فنی با همت همکاران و اعضای ستاد در راستای رفع مشکلات برگزار می‌شود از همین رو افزایش متقاضیان احداث گلخانه در شهرستان مشهود است.

وی در ادامه با اشاره به تلاش کارشناسان جهادکشاورزی در سطح شهرستان تأکید کرد: با برگزاری کلاس‌های آموزشی ترویجی و بازدیدهای میدانی از گلخانه‌های موجود از ابتدای سال جاری ۴۴ متقاضی در سطح ۳۰ هکتار شناسایی شدند.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی سازمان جهادکشاورزی استان همدان، اکبری گفت: در حال حاضر پنج هکتار گلخانه فعال در زمینه تولید محصولات سبزی، صیفی و گل‌های زینتی در سطح شهرستان با تولید سالانه ۱۰۵۰ تن انواع سبزی و صیفی و دو میلیون شاخه انواع گل‌های زینتی فعال است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha