• شنبه / ۳۰ دی ۱۴۰۲ / ۱۸:۳۳
  • دسته‌بندی: گیلان
  • کد خبر: 1402103021490
  • خبرنگار : 50532

باران و برف مهمان آستارایی ها/ دستگاه‌ها به حالت آماده‌باش درآمدند

باران و برف مهمان آستارایی ها/ دستگاه‌ها به حالت آماده‌باش درآمدند

ایسنا/گیلان دستگاه‌های اجرایی شهرستان مرزی آستارا با صدور هشدار نارنجی هواشناسی استان گیلان مبنی بر بارش باران و برف از روز دوشنبه و برودت قابل ملاحظه هوا در روزهای آتی به حالت آماده باش درآمدند.

محمدرضا شهاب زاده، فرماندار آستارا بعد از ظهر شنبه، ۳۰ دی ماه  در جلسه مدیریت بحران این شهرستان که با حضور مدیران دستگاه های اجرایی آستارا، شهرداران آستارا و لوندویل و بخشداران مرکزی و لوندویل در محل فرمانداری آستارا برگزار شد، با اشاره به هشدار سطح نارنجی هواشناسی و شروع بارش باران و برف در سطح شهرستان از روز دوشنبه گفت: دستگاه های خدمات رسان برای بارش برف و باران، کاهش دما و سیستم سرد شمالی و مشکلات احتمالی ناشی از آن آماده باشند و مردم به هنگام بروز بحران با مسئولان نهایت همکاری را داشته باشند تا شرایط به خوبی مدیریت شود.

وی با بیان اینکه جریان آب، گاز و همچنین برق در زمان بارش باران و برف باید همواره برقرار باشد گفت: سرعت عمل مدیران دستگاه های اجرایی در زمینه رفع هر گونه اختلال در زمینه جریان آب، گاز و برق در زمان بحران بسیار مهم و ضروری است.

شهاب زاده با اشاره به گزارش ۶۱۲ مورد حادثه قطعی برق در برف اخیر و تلاش و کوشش نیروهای اتفاقات برق شهرستان آستارا افزود: دستگاه‌های خدمات رسان با تجهیزات و امکانات کافی در مناطق کوهستانی و سخت گذر حضور داشته باشند و از بروز بحران و خطرات احتمالی جلوگیری کنند.

فرماندار آستارا گفت: مدارس و مساجد منطقه حیران و بهارستان و دیگر نقاط کوهستانی برای اسکان اضطراری مسافران در راه مانده از برف آماده و شهرداری آستارا با اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان در رابطه با بازگشایی راه های اصلی همکاری لازم را انجام دهد.

وی خواستار همکاری و هماهنگی کامل بین راهداری و شهرداری های آستارا و لوندویل، دهیاری‌ها و بخشداران مرکزی و لوندویل شد و گفت: جمعیت هلال احمر آستارا با بهره‌گیری از نیروهای امدادی برای کمک به حادثه دیدگان احتمالی از آمادگی کاملی برخوردار باشند.

فردین فرتوت نیا، رئیس اداره هواشناسی آستارا هم در این جلسه اظهار کرد: با توجه به نفوذ سیستم سرد و بارش‌زا به منطقه از روز دوشنبه،  بارش برف و باران در ارتفاعات و همچنین مناطق جلگه ای آستارا پیش بینی می شود و دمای هوا کاهش خواهد یافت.

وی با اشاره به ثبت بارش ۱۵۰۷ میلی متری باران در ۱۰ ماهه سال جاری اظهار کرد: این میزان بارش نسبت به سال گذشته ۶۴ درصد افزایش و در بلند مدت نیز ۲۷ درصد افزایش دارد.

به گزارش ایسنا، شهرستان مرزی بندر آستارا با ۹۵ هزار نفر جمعیت در غرب استان گیلان، حاشیه دریای خزر و مرز جمهوری آذربایجان واقع شده و جزو پربارش‌ترین مناطق جمهوری اسلامی ایران است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha