• چهارشنبه / ۲۷ دی ۱۴۰۲ / ۱۷:۵۶
  • دسته‌بندی: خوزستان
  • کد خبر: 1402102719856
  • خبرنگار : 50225

رئیس کمیته امداد امام (ره):

مهم‌ترین هدف کمیته امداد ایجاد اراده کار بین مددجویان است

مهم‌ترین هدف کمیته امداد ایجاد اراده کار بین مددجویان است

ایسنا/خوزستان رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) گفت: مهارت‌آموزی، ارائه مشاوره، انتقال تجربه، نظارت بر ارتقای کیفیت تولید و بازاریابی، برخی از ابزارهای توانمندسازی جامعه هدف است؛ اما مهم‌تر از همه، اراده کار و جهاد و دمیدن روحیه جهاد است که باید انجام شود.

سید مرتضی بختیاری در جشن خودکفایی و توانمندسازی ۱۰ هزار خانوار تحت حمایت کمیته امداد امام (ره) خوزستان که امروز (۲۷ دی‌ ماه) در اهواز برگزار شد، اظهار کرد: امروز جشن خودکفایی ۱۰ هزار نفر را می‌گیریم که عزتمندانه خودکفا شده‌اند. آنها مستمری می‌گرفتند، اما با استفاده از مشاوره‌ها، حمایت‌ها و وام اشتغال، به خودکفایی رسیده‌اند.

او درباره ماموریت اصلی کمیته امداد، بیان کرد: مردم زمانی که صندوق‌های صدقات را در خیابان‌ها و خانه‌ها می‌بینند می‌گویند کار این نهاد جمع‌آوری صدقه، سفره پهن کردن و نشاندن نیازمندان سر این سفره‌هاست. صدقه انداختن، بلا را از ما دور می‌کند، اما باید بدانیم که وظیفه کمیته امداد امام (ره) توانمندسازی و کمک به نیازمندان برای زندگی شرافتمندانه است.

وی ادامه داد: ما وظیفه داریم تا پایان عمر به سالمندانی که امکان کار ندارند یا بیماران صعب‌العلاج که امکان درمان‌شان نیست، خدمت کنیم و بقیه باید وارد چرخه اشتغال  کار شوند.

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) با تاکید بر لزوم توجه به رهنمودهای امامین انقلاب، گفت: کسی باورش نمی‌شد یک روحانی بیاید و پرچم لا اله الا الله به دست بگیرد و در برابر قلدرهای زمان و استکبار غرب و شرق بایستد و انقلاب را پیروز کند.

بختیاری با اشاره به حوادث غزه و ایستادگی مردم فلسطین، بیان کرد: اسرائیل یکی از قلدرهای زمان است و در اصل، غزه در برابر آمریکای قلدر ایستاده است و این قدرت ناشی از ایمان و باور به خداست. 

وی اظهار کرد: مدیران کارآفرین، راهبران شغلی هستند و بیش از ۲۰۰۰ اشتغال پایدار در خوزستان ایجاد کرده‌اند.

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) با تقدیر از بانک‌ها برای اشتغال‌زایی، ادامه داد: کمیته امداد امام (ره) خوزستان سال گذشته ۲۷ هزار و ۶۸۶ فرصت شغلی ایجاد کرد و ۸۷ درصد تسهیلات قرض‌الحسنه محقق شد. 

او گفت: سال گذشته در سامانه رصد، ۱۲ هزار طرح پیش‌بینی شده بود در حالی که عملکرد کمیته امداد امام (ره) خوزستان ۱۳ هزار طرح بوده است. امسال برای خوزستان ۲۵ هزار و ۵۴۰ فرصت شغلی پیش‌بینی شده که ۱۳ هزار طرح برای آن در سامانه رصد تعریف شده است. تا ۲۵ دی‌ ماه ۹ هزار و ۷۰۰ طرح در خوزستان اجرایی شده است. امیدوارم در دو ماه باقی‌مانده بیشتر کمک شود تا به تکلیف‌مان عمل کنیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha