• چهارشنبه / ۲۷ دی ۱۴۰۲ / ۱۱:۵۰
  • دسته‌بندی: زنجان
  • کد خبر: 1402102719434
  • خبرنگار : 50167

معاون حقوقی، امور مجلس و استان‌های وزارت ارشاد:

باید به مناطق محروم و محرومیت‌زدایی فرهنگی و هنری توجه شود

باید به مناطق محروم و محرومیت‌زدایی فرهنگی و هنری توجه شود

ایسنا/زنجان جانشین وزیر و معاون حقوقی، امور مجلس و استان‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: کادرسازی، تربیت و پرورش سرمایه انسانی جدید و معرفی به عرصه قرآن، فرهنگ، هنر و رسانه از جمله انتظارها از مدیرکل جدید فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان است.

سیدمحمد هاشمی امروز (چهارشنبه، ۲۷ دی‌ ماه) در مراسم تودیع و معارفه مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان که در فرهنگسرای امام خمینی (ره) برگزار شد، اظهار کرد: توجه به زیست‌بوم استان‌ها، نقاط تمرکز برجسته هویتی استان‌ها، کادرسازی، تربیت و پرورش سرمایه انسانی جدید و معرفی به عرصه قرآن، فرهنگ، هنر و رسانه از جمله انتظارها از مدیرکل جدید فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان است.

وی درباره مطالبات از مدیرکل جدید فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان گفت: توجه به مناطق محروم و محرومیت‌زدایی فرهنگی و هنری استان زنجان، کار قرارگاهی و تشکیلاتی با همه حلقه‌های میانی و نهادهای انقلابی از جمله مطالبات از مدیرکل جدید فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان است.

او با بیان اینکه باید از ظرفیت‌های نماینده ولی‌ فقیه در استان زنجان در زمینه‌های مختلف فرهنگی استفاده شود، ادامه داد: فرهنگ و هنر در دولت می‌تواند و باید به رشد و تعالی خوبی برسد.

معاون وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به بازدید روز گذشته رئیس‌ جمهوری از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، گفت: نگاه رئیس‌ جمهوری نشان می‌دهد فرهنگ، یک نگاه بی‌نظیر در این دوره دارد. بنابراین با پشتکار اهالی فرهنگ باید بتوانیم کمال استفاده را از ظرفیت‌های ببریم.

مدیرکل پیشین فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان نیز در این مراسم، با اشاره به گسترده بودن فعالیت‌های اداره‌ کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، اظهار کرد: تاکنون چهار اجتماع قرآنی، ۲ دوره میثاق کودکان و نوجوانان حسینی و ... در استان برگزار شده است.

امرالله حسنی با تاکید بر لزوم توجه جدی به حوزه اعتبارات فرهنگ و ارشاد استان زنجان، گفت: ۳۸۶ کانون فرهنگی مساجد در استان فعالیت دارند و بزرگترین شبکه فرهنگی بین مردم است. اولین دوره آموزشی مدیریت فرهنگی مساجد در روستاهای استان زنجان برگزار شد.

او درباره برگزاری برنامه دوسالانه غزل منزوی، بیان کرد: حدود ۱۷۰۰ اثر به این جشنواره رسیده است که حدود ۱۰۰ عنوان کتاب، ۳۷ عنوان و کتاب درباره مرحوم منزوی است. فردا اختتامیه آن برگزار خواهد شد.

به گزارش ایسنا در این مراسم امرالله حسنی مدیرکل پیشین فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان تودیع و اصغر حاج‌علی‌اکبری به‌عنوان مدیرکل جدید فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان معارفه شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha