• سه‌شنبه / ۲۶ دی ۱۴۰۲ / ۱۵:۵۹
  • دسته‌بندی: مرکزی
  • کد خبر: 1402102618945
  • خبرنگار : 50204

استاندار مرکزی:

کمتر از ۵۰ درصد حادثه‌دیدگان تصادفات استان مرکزی بومی هستند

کمتر از ۵۰ درصد حادثه‌دیدگان تصادفات استان مرکزی بومی هستند

ایسنا/مرکزی استاندار مرکزی گفت: کمتر از ۵۰ درصد حادثه دیدگان تصادفات استان مرکزی بومی این استان هستند و بیش از ۵۰ درصد افراد غیربومی هستند که کاهش این آمار نیاز به فرهنگ سازی در رسانه های عمومی دارد.

فرزاد مخلص الائمه سه شنبه ۲۶ دی ماه در شورای راهبری کاهش تصادفات استان مرکزی اظهار کرد: برای کاهش تصادفات در استان باید عوامل ذیربط به اقدامات خود شتاب دهند و در اولویت دادن به موضوعات توجه بیشتری داشته باشند.

وی افزود: با توجه به در پیش بودن تعطیلات نوروز، برنامه ریزی های لازم باید در خصوص کاهش تصادفات انجام شود.

استاندار مرکزی تصریح کرد: تقریبا ۳ استان موفقیت قابل توجهی در کاهش تصافات داشته اند که در استان مرکزی نیز این موارد باید بررسی و استخراج شود تا به هر طریق ممکن، روش های بکار گرفته شده در سایر استان ها، در استان مرکزی نیز استفاده شود.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان مرکزی نیز گفت: این اداره در حوزه ایمن سازی راه ها و ارتقای فرهنگ ایمنی و ترافیک در دو سال گذشته اقدام به احداث ۵۸ کیلومتر روشنایی طولی در شبکه راه های استان با ۶۵۰ میلیارد ریال اعتبار، احداث ۴۷ مورد روشنایی نقطه ای با اعتباری افزون بر ۲۰۰ میلیارد کرده است.

مهرداد جهانی افزود: همچنین در زمینه ایمن سازی فیزیکی راه ها نیز تکمیل ۳۰ نقطه حادثه خیز، رفع ۱۱۵ نقطه حادثه خیز مصوب سال جاری از مجموع ۳۷ نقطه، ایمن سازی بیش از ۱۰۰ نقطه پر تصادف  و مستعد حادثه در راه های استان در یک سال اخیر، اجرای ۶۲ کیلومتر حفاظ بتنی با هزار و ۳۰۰ میلیارد ریال اعتبار، تعمیر و نصب ۷۹ کیلومتر حفاظ فلزی گاردریل، اجرای ۹ هزار و ۱۰۰ کیلومتر خط کشی در شبکه راه های استان با اعتبار ۴۵۰ میلیرد ریال انجام شده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان مرکزی تصریح کرد: همچنین برگزاری دوره های آموزشی در مدارس حاشیه راه ها، برگزاری دوره های آموزشی برای راکبین موتورسیکلت و اجرای طرح ایمن سازی وسایل نقلیه در زمینه ارتقای فرهنگ ایمنی وترافیک صورت گرفته است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha