به گزارش ایسنا، در این کارگاه لک، سرپرست معاونت پژوهش و فناوری دانشگاه جامع علمی کاربردی بر اهمیت تولید محتوای الکترونیکی کمک آموزشی تاکید کرد.
وی با تشریح قوانین وزارت علوم و سیاستهای کلان دانشگاه جامع علمی کاربردی در این خصوص به مستندسازی و تولید محتوا برای بسط عدالت آموزشی و بهرهبرداری همه دانشجویان از آموزش مطلوب، برجسته شدن وجهه علمی مهارتی مدرسان دانشگاه در سراسر کشور، تبلیغ مثمر ثمر برای امکانات مهارتی آموزشی در اختیار مراکز آموزشی دانشگاه برای دانشجویان، مدرسان سایر دانشگاهها و در نهایت برجستهسازی تصویر دانشگاه در کشور اشاره کرد.
همچنین میرجمالی، رئیس مرکز تولید محتوا و یادگیری الکترونیکی در این کارگاه به تشریح فرآیند تولید محتوای آموزشی در دانشگاه پرداخت و اظهار کرد: محتوای آموزشی مکمل باید برپایه سرفصل مصوب درسی دانشگاه و مطابق با نیاز روز بازار کار و همچنین مباحث پیشرفته دروس در راستای تحقق عدالت آموزشی تهیه و تولید شود، به گونهای که ضمن کاهش شکاف بین آموزش دانشگاه و بازار کار، دانشجو و مخاطب آزاد هم از آن بهرهمند شوند.
وی بیان کرد: محتوایی باید تولید شود که با نام و برند دانشگاه، در مواجهه با محتوای موجود در بازار مزیت رقابتی داشته باشد.
رئیس مرکز تولید محتوا و یادگیری الکترونیکی در ادامه به مزیتهای بهرهمندی از محتوای آموزشی مکمل از جمله بسط عدالت آموزشی در تمام مناطق کشور با بهرهمندی از مدرسان توانمند دارای فن بیان مؤثر برای همه دانشجویان و مخاطبان، در دسترس بودن محتوا، کاهش هزینههای زمانی و مکانی دریافت محتوای آموزشی و مواردی از این دست اشاره کرد.
در ادامه نیز نعمتی، دبیر کمیته اعتبارسنجی مرکز تولید محتوا به تبیین و توضیح اصول، رویکردها، سبکهای مختلف تولید محتوای آموزشی اثربخش و شاخصهای تولید و ارزیابی محتواهای تولیدی پرداخت.
وی بیان کرد: با توجه به هدف عمومیت یافتن بهرهبرداری از محتوای تولید شده در سراسر کشور باید اصولی را مانند اصل انسجام، تقسیمبندی، شخصیسازی و علامتدهی رعایت کرد تا محتوای تولید شده مورد پسند مخاطب بوده و اطلاعات لازم در قالب ویدئوهای آموزشی در اختیار افراد قرار گیرد.
به نقل از دانشگاه جامع علمی و کاربردی، در پایان این جلسه نیز میرجمالی و نعمتی به سؤالات افراد شرکت کننده پاسخ دادند و مقرر شد مرکز تولید محتوا و یادگیری الکترونیکی همراه با واحدهای استانی و مراکز آموزشی نقش مؤثر و مطلوب خود را برای تحقق اهداف دانشگاه جامع علمی و کاربردی ایفا کنند.
در این کارگاه آموزشی، رؤسای واحدهای استانی، دبیران کمیته راهبری استانها، رؤسای مراکز آموزشی و مدرسان منتخب برای تولید محتوای آموزشی مکمل حضور داشتند.
انتهای پیام
نظرات