به گزارش ایسنا، داریوش گلعلی زاده در یک برنانه رادیویی با اشاره به برنامههای عملیاتی برای کاهش آلودگی هوا گفت: تکالیف باید در کاهش آلودگی هوا اثربخشی داشته باشد و برنامه عملیاتی نیز باید از سوی سازمانهای ذیربط تهیه شود تا در قانون بودجه ۱۴۰۳ اعتبارات مورد نیاز را بر اساس شاخصهای کمی دریافت کنیم.
وی اضافه کرد: بر اساس ماده ۲ قانون هوای پاک مکاتباتی با دستگاههای اجرایی داشتیم و اولویتبندی نیز صورت میدهیم که اگر منابع محدود شد، از منابع دیگر استفاده کنیم. سعی داریم این مفاد با حمایت مجلس و تصویب قانون بودجه به تصویب برسد.
گلعلی زاده توسعه ناوگان حملونقل عمومی را یکی از مهمترین برنامهها و اقداماتی دانست که چند اتفاق را در راستای آلودگی هوا رقم میزند.
وی با بیان اینکه بیش از ۸۵ درصد ناوگان درونشهری به سن فرسودگی رسیده است، گفت: اینها مصرف سوخت بالایی داشته و مجهز به تجهیزات کاهش آلایندگی نیستند و اثر آن در افزایش و تشدید آلودگی هوا مشاهده میکنیم.
گلعلی زاده ادامه داد: سال گذشته باید یک میلیون و ۴۷۰ هزار خودرو وارد کشور میشد ولی ۲۰ هزار و ۸۰۰ دستگاه به کشور وارد شد و از اینرو این نوسازی موجب میشود مردم برای استفاده از خودروهای عمومی تشویق میشوند و مصرف سوخت و ترافیک را در پی دارد.
وی افزود: وقتی خودرو در ترافیک گرفتار میشود ۵ برابر یک خودروی در حال حرکت آلودگی ایجاد میکند.
گلعلی زاده خاطرنشان کرد: بر اساس آییننامه اجرایی ساماندهی صنعت خودرو از ردهخارج کردن خودروهای فرسوده را نیز در دستور کار خواهیم داشت.
انتهای پیام
نظرات