این میدان که مسیرهای محلهی مریم آباد، حسن آباد، کوی سعدی، بلوار دهه فجر و مدرس را به یکدیگر متصل میکند، در ادامه تکمیل رینگ شهری یزد به منظور ایجاد تقاطع غیرهمسطح با پیش بینی ۵۰ هزار متر مربع خاکبرداری، ۱۰ هزار متر مکعب بتنریزی و استفاده از ۱۴۰۰ تن میلگرد از جمعه ۲۱ بهمن ماه پارسال کلنگ زنی و به روی مردم بسته شد و هرچند قرار بود در بازه زمانی یک ساله آماده بهره برداری شود ولی به گفته مسئولان به دلیل سختی خاک هنوز اماده بهره برداری نیست.
این معبر یکی از معابر پرتردد شهر یزد محسوب میشود و رفع معضل ترافیکی آن درخواست چندین ساله اهالی محله مریم آباد و کوی سعدی بود لذا با مصوبه شورای ششم شهر یزد و تخصیص اعتبار، عملیات عمرانی در دستور کار شهرداری قرار گرفت.
حالا قرار است میدان این تقاطع در چهار خط عبور جهت رفت و آمد وسایل نقلیه از اول بهمن ماه بازگشایی شود و افتتاح زیرگذر را در سال آینده شاهد باشیم.
«محمد علی اعتباری» رئیس کمیسیون شهرسازی، معماری و عمران شورای اسلامی شهر یزد در این مورد میگوید: طول زیر گذر صاحب الزمان ۶۷۰ متر و دارای ۳۵۰ شمع و دو عرشه با سطح هر عرشه ۷۵۰ مترمربع است که هم اکنون در مجموع ۷۰ درصد پیشرفت اجرایی دارد و به دلیل خاک سخت آن نمیتوان در روند طرح تسریع کرد.
وی اضافه میکند: هر شهری برای تسهیل در رفت و آمد وسایل نقلیه، به رینگ شهری نیاز دارد و رینگ شهری یزد هم در حال تکمیل است که یکی از قسمتهای اساسی این رینگ شهری، میدان صاحب الزمان واقع در بلوار دهه فجر است.
اعتباری ادامه میدهد: این طرح سال گذشته کلنگ زنی شد و سازمان عمران شهرداری با اختصاص ۱۲۰ میلیارد تومان، مسئولیت اجرای آن را به عهده گرفت.
این عضو شورای شهر خاطرنشان میکند: میدان صاحب الزمان با قطر بزرگ ۸۸ و کوچک ۵۰ متر و چهار خط عبور جهت رفت و آمد وسایل نقلیه در اول بهمن ماه بازگشایی میشود ولی به طور کامل در خردادماه سال ۱۴۰۳ افتتاح خواهد شد.
البته «ابوالقاسم محی الدینی» شهردار یزد نیز هفته گذشته در بازدید از طرح با بیان این که معمولاً در طرح تقاطع غیرهمسطح بحث انتقال تاسیسات وجود دارد، گفته بود؛ در این طرح هم حدود ۱۸۷ متر خط فاضلاب، ۵۰ متر گاز، ۵۰ متر مخابرات و یک خط فرغی که مربوط به آب بود و پل را قطع میکرد، وجود داشت که با همراهی و همکاری خوب دستگاههای مربوطه در جابهجایی تاسیسات، عملیات اجرایی به صورت تمام وقت با سرعت و کیفیت ادامه دارد.
به گفته این مسئول، این طرح در ادامه رینگ شهری یزد بوده و نقش بسیار مهمی در تسهیل تردد شهروندان و کاهش ترافیک ایجاد میکند و در صورت اجرای دو تقاطع غیرهمسطح دیگر، این رینگ به پایان میرسد.
انتهای پیام
نظرات