• سه‌شنبه / ۱۹ دی ۱۴۰۲ / ۱۲:۲۰
  • دسته‌بندی: خوزستان
  • کد خبر: 1402101913681
  • خبرنگار : 50225

معاون اداره‌کل حفاظت محیط زیست خوزستان خبر داد

آغاز جابه‌جایی کارخانه کربن از شهر اهواز تا پیش از پایان سال

آغاز جابه‌جایی کارخانه کربن از شهر اهواز تا پیش از پایان سال

ایسنا/خوزستان معاون محیط زیست انسانی اداره‌کل حفاظت محیط زیست خوزستان با اشاره به آغاز فرآیند جابه‌جایی کارخانه کربن ایران در بهمن‌ماه، از کلنگ‌زنی پروژه ساخت محل جدید این کارخانه در دهه فجر خبر داد.

فرهاد قلی‌نژاد امروز، ۱۹ دی ماه در جمع خبرنگاران در خصوص جابه‌جایی شرکت کربن ایران اظهار کرد: با پیگیری‌های انجام شده در دی‌ماه، شاهد آغاز فرآیند جابه‌جایی کارخانه کربن بلک از محدوده شهری اهواز به شهرک صنعتی شماره ۵ اهواز هستیم.  

به گزارش ایسنا، وی افزود: تامین زمین مورد نیاز برای جابه‌جایی این کارخانه نهایی و زمین تحویل داده شده است.

معاون محیط زیست انسانی اداره‌کل حفاظت محیط زیست خوزستان گفت: طبق برنامه زمان‌بندی جابه‌جایی این کارخانه که به اداره‌کل حفاظت محیط زیست خوزستان اعلام شده است، این کارخانه باید تا سه سال آینده به طور کامل به خارج از شهر منتقل شود.

وی عنوان کرد: انجام نظارت بر فرآیند جابه‌جایی به صورت گزارش‌های سه ماهه بر عهده اداره‌کل حفاظت محیط زیست خوزستان خواهد بود.

قلی‌نژاد گفت: با توجه به تعمیراتی که در این کارخانه در حال انجام و رو به پایان است، در تلاش هستیم که در مدت زمان انتقال این شرکت به خارج از شهر در این سه سال، کارخانه به تعویض فیلترها و به روزرسانی اقدامات کنترلی ملزم شود تا شاهد کاهش و کنترل آلودگی در حد استانداردها باشیم.

بیشتر در این باره:

چرا کارخانه کربن از شهر اهواز نمی‌رود؟

دود سیاه شرکت کربن، در حلق اهوازی‌ها

شرکت‌های کربن و لوله‌سازی باید سریع‌تر از حریم شهر اهواز خارج شوند

تاکید شورای حقوق عامه بر خروج شرکت کربن بلک از شهر اهواز  

جزئیات انتقال "کربن بلک" به خارج از محدوده شهر اهواز/ اخطار جابه‌جایی "نورد سپنتا"

آلایندگی سه شرکت در اهواز محرز است/ پایش شبانه صنایع آلاینده 

وی در مورد اینکه اداره‌کل حفاظت محیط زیست خوزستان پیش از این مدت زمان سه ساله برای جابه‌جایی کارخانه کربن ایران را قبول نکرده بود، گفت: با توجه به اینکه قرار نیست این کارخانه عینا منتقل شود و باید کارخانه جدیدی ساخته شود، فرآیند تولید در کارخانه فعلی باید متوقف و قطعات جمع‌آوری شود؛ بنابراین ساخت کارخانه بر اساس تکنولوژی‌های جدید زمان‌بر است و طبق بررسی‌های کارشناسی، مدت سه سال برای آن در نظر گرفته شده است.

وی تصریح کرد: این مهلت جابه‌جایی که به کارخانه داده شده، مهلت قضایی است و با هماهنگی دستگاه قضا در حال اعمال است. در دهه فجر نیز شاهد کلنگ‌زنی پروژه و آغاز انتقال این کارخانه به محل جدید خواهیم بود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۲-۱۰-۱۹ ۱۳:۲۲

زندگی مردم مناطق باهنروآریاشهر زیر دوده وچربی کارخانه کربن بلک نابودشده.چه گناهی کردیم که محل زندگی مااینجاست؟

avatar
۱۴۰۲-۱۰-۱۹ ۱۶:۲۳

زمانی شرکت کربن خارج شهر بود ولی با توجه به توسعه شهری مشکل ایجاد شده است دولت باید شرکت‌های بزرگ را جابجا کند با کمک به این شرکتها از سوی دولت مشکل جابجا ی حل مشیه ولی دولت نمخواد زیر بار بره

avatar
۱۴۰۲-۱۰-۱۹ ۲۱:۲۵

چندین ساله در اصل چند دهه صحبت از جابجایی شرکت کربن به خارج شهر هست ولی با وجود تغییر مدیریت ها این کار و پروژه بعید بنظر میرسه

avatar
۱۴۰۲-۱۰-۱۹ ۲۲:۱۵

لطفآ فکری ب حال کارخانه فولاد خوزستان کنید که چندین منطقه از اهواز بویژه باهنر رسالت صادقیه نبوت را به خاک سیاه نشانده و با اینکه در و پنجره بسته اما باز هم دوده وارد خانه ما می‌شود

avatar
۱۴۰۲-۱۰-۱۹ ۲۳:۲۷

۹۰درصد آلودگی ازصنایع فولاد است، کربن آلودگی ندارد، صنایع فولاد داره سقف تولید انجام میده،کربن اگر دودی داره داخل خودشه ۵۰متراون ور تر برو آلودگی نمی بینی اما اطراف صنایع فولاد نگاه کنید متوجه میشوید.

avatar
۱۴۰۲-۱۰-۲۰ ۰۷:۳۱

این همه زمین صاف تو اهواز هست... کارخانه فولاد را به پنجاه کیلومتر اون طرف‌تر در شرق اهواز منتقل کنید .... اتفاقا شرق اهواز کانون ریزگرد هم هست با این کار چندهزار هکتار از کانون های ریزگرد نابودمیشه درضمن کارخانه فولاد مجبوربه درخت کاری میشه خود به خود مشکل کانون های ریزگرد شرق اهواز حل میشه ومشکل آلودگی های ایجاد شده توسط این شرکت هم حل...سوخت یورو چهار به خودرو ها در اهواز... فیلتراسیون نیروگاه رامین وزرگان هم می‌تونه بخشی از آلودگی فعلی را حل کنه

avatar
۱۴۰۲-۱۰-۲۰ ۱۵:۰۰

کدوم دود سیاه با کمی هزینه آلودگی های کربن برطرف میشه این خبرها و بزرگنمایی ها همش اینه که سرپوش بزارید روی آلودگی فولاد و نفت

avatar
۱۴۰۲-۱۰-۲۰ ۱۵:۴۸

آلودگی به کنار حق کارکنان خودشو نمیده.پاداش ۶ماه اول سال رو نداده.طبقه بندی مشاغل نشده.کارمندانش ۵بار نامه ایثارگری دادن هنوز پیمانکار هستن.حتی سرویس حمل نقل واسه کارکنانش نمیگیره.