• یکشنبه / ۱۷ دی ۱۴۰۲ / ۰۹:۳۴
  • دسته‌بندی: جامعه، شهری
  • کد خبر: 1402101711812
  • خبرنگار : 71505

رئیس شورای شهر تهران تأکید کرد

عزم شهرداری تهران و وزارت صمت برای ورود ۲۰۰ هزار دستگاه موتورسیکلت برقی

عزم شهرداری تهران و وزارت صمت برای ورود ۲۰۰ هزار دستگاه موتورسیکلت برقی

رئیس شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به عزم شهرداری تهران و وزارت صمت برای ورود ۲۰۰ هزار دستگاه موتورسیکلت برقی با هدف کاهش آلودگی هوا از سهم ۷۰ تا ۸۰ درصدی منابع متحرک در آلایندگی شهر تهران خبر داد.

به گزارش ایسنا، مهدی چمران پیش از آغاز دویست و ششمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران در خصوص سهم آلایندگی منابع مختلف در آلودگی شهر تهران گفت: در آلودگی هوای تهران بخشی از آلایندگی مربوط به منابع متحرک و بخشی مربوط به منابع ثابت است. آنچه که مشخص است بین ۷۰ تا ۸۰ درصد آلایندگی تهران از منابع متحرک همچون موتورسیکلت‌ها، خودروها و ... است و مابقی نیز ناشی از آلایندگی منابع ثابت است.

وی ادامه داد: وزارت نیرو و وزارت نفت بارها اعلام کردند که در تهران سوخت مازوت به نیروگاه‌ها داده نمی‌شود و در این نیروگاه‌ها از مازوت استفاده نمی‌شود و مازوت سوزی ممنوع است. در استان البرز نیز تا کنون از سوخت مازوت مصرف نکرده‌اند و اعلام شده که از سال گذشته تا کنون نیاز نشده که از مازوت استفاده کنند. اگر در سایر شهرها نیز از این سوخت استفاده می‌شود آلودگی آن به تهران نمی‌رسد.

وی تأکید کرد: ۲۰ درصد آلودگی تهران مربوط به موتورسیکلت‌هاست و مابقی در سهم منابع متحرک مربوط به خودروهاست. تصمیمی که درباره موتورسیکلت‌ها گرفته شده این بود که شهرداری قراردادی با وزارت صمت منعقد کرده است تا با ورود ۲۰۰ هزار دستگاه موتورسیکلت برقی این موتورسیکلت‌ها در حوزه کار مورد استفاده قرار گیرند و وزارت صمت نیز در حال فراهم کردن زیرساخت این موضوع است.

رئیس شورای شهر تهران با تأکید بر اینکه باید تولید کنندگان داخلی نیز به سمت تولید موتورسیکلت‌های برقی سوق داده شوند، افزود: وقتی این کار در کشور آغاز شود قیمت کاهش پیدا می‌کند. با تحقیق روی باطری موتورسیکلت‌ها که قیمت آنها را افزایش می‌دهد قطعا تولید موتورسیکلت‌های برقی به صرفه خواهد شد.

رئیس شورای شهر تهران در خصوص طرح جدید رفت و روب در شهر تهران و تاثیر آن در چهره این شهر نیز گفت: روز گذشته طرح جدید رفت و روب آغاز شد. این طرح برای پسماندهای ساختمانی بود که کار ارزشمندی است ولی برنامه پسماند در شهر به صورت عام هنوز اجرا نشده و تنها در چند منطقه اجرا شده و نتایج خوبی را به همراه داشته، لذا باید به کل شهر تهران تسری پیدا کند که امیدواریم با اجرای آن چهره شهر در حوزه رفت و روب تغییر کند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۲-۱۰-۱۷ ۱۶:۱۲

وقتی بدلیل قیمت انگیزه ای برای استفاده بهینه نباشد، چه تفاوتی میان برق و بنزین است؟