• شنبه / ۱۶ دی ۱۴۰۲ / ۱۵:۰۰
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 1402101611364
  • خبرنگار : 71661

درخواست برای تحقیقات پس از مصاحبه نژادپرستانه مجری انگلیسی با سیاستمدار فلسطینی

درخواست برای تحقیقات پس از مصاحبه نژادپرستانه مجری انگلیسی با سیاستمدار فلسطینی

مفسران و کاربران فضای مجازی در پی مصاحبه نژادپرستانه یک مجری تلویزیون انگلیس با یک سیاستمدار فلسطینی، خواستار تحقیقات دولت انگلیس در این باره شدند.

به گزارش ایسنا، «جولیا هارتلی بروئر»، مجری تلویزیونی انگلیسی در شبکه «تاک تی‌وی» با «مصطفی برغوثی»، سیاستمدار فلسطینی مصاحبه کرده و در خلال مصاحبه با قطع مکرر صحبت‌های وی، اظهاراتی نژادپرستانه علیه او مطرح کرد.

هنگامی که برغوثی پرسش‌هایی را درباره پرونده‌های قضایی بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی مطرح می‌کند، مجری برنامه برای شانه خالی کردن از پاسخ این پرسش‌ها، می‌گوید: وقت نداریم تمام تاریخچه بنیامین نتانیاهو را بررسی کنیم؛ کسی که در اسرائیل چندان محبوب هم نیست.

سپس در واکنش به اظهارات برغوثی که می‌خواهد در هنگام بررسی ابعاد حمله حماس به مواضع رژیم صهیونیستی در هفتم اکتبر، فشارهای پیشین این رژیم بر فلسطینیان نیز لحاظ شود، مجری برنامه با ادبیاتی توهین‌آمیز می‌گوید: دیگر این را تکرار نکن؛ برای این حرف‌ها وقت نداریم. تا الان پنج بار این را گفتی!

برغوثی پاسخ می‌دهد: من نمی‌دانم شما برای چه چیزی وقت دارید!

در این نقطه از مصاحبه، هارتلی بروئر فریاد می‌زند: محض رضای خدا، مرد! احتمالا برایت عادی نیست که زنان هم حرف بزنند، نمی‌دانم. ولی می‌خواهم جمله‌ام را تمام کنم!

این ویدیو میلیون‌ها بار در شبکه اجتماعی ایکس پخش شده و کاربران فضای مجازی اقدام این روزنامه‌نگار انگلیسی را محکوم کرده‌اند.

کاربران شبکه‌های اجتماعی از سازمان تنظیم‌کننده مقررات رسانه‌ای بریتانیا (آفکام) خواسته‌اند تا در این زمینه تحقیقاتی را آغاز کند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۲-۱۰-۱۶ ۱۷:۳۰

باید همه کشورهای جهان اعم از کشورهای اسلامی یا غیر اسلامی هم بصورت مجزا و منفرد و هم بصورت جمعی با مشارکت سایر کشورها ، شکایات خود را بر ضد جنایات اسرائیل از جنبه های مختلف حقوق بشری به دادگاه کیفری دیوان لاهه ارائه نمایند و اسرائیل و دولتمردان و حامیان غربی آنها را در این دادگاه به چالش بکشند. قطعا دادگاه ناچار است برای برون رفت از فشار این همه شاکی و با استناد به قانون و مدارک و مستندات و شهود ارائه شده رای به نسل کشی اسرائیل بدهد. دولتها و ملت ها نباید فقط با 2 یا 3 مورد شکایت کار را تمام شده بدانند و باید از جنبه های مختلف و با تعدد شکایات اسرائیل را ناگزیر به تمکین از قوانین بین المللی نمایند.