• شنبه / ۱۶ دی ۱۴۰۲ / ۰۸:۱۰
  • دسته‌بندی: زنجان
  • کد خبر: 1402101610751
  • خبرنگار : 50295

ایران قوی؛ زنجان سربلند/۱۱۰

طرح‌های نیمه‌کاره فرهنگی زنجان به چه مقدار اعتبار نیاز دارد؟

طرح‌های نیمه‌کاره فرهنگی زنجان به چه مقدار اعتبار نیاز دارد؟
عکس تزئینی است

ایسنا/زنجان مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی زنجان گفت: تکمیل طرح‌های نیمه‌کاره فرهنگی این استان نیازمند تخصیص ۲۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار است.

امرالله حسنی امروز (شنبه ۱۶ دی‌ماه) در جمع خبرنگاران، با بیان اینکه مهمترین طرح فرهنگی این استان تکمیل سالن نمایش بود که این طرح از سال ۱۳۸۵ شروع شده است و با گذشت حدود ۱۷ سال هنوز ۱۳ درصد پیشرفت فیزیکی دارد، اظهار کرد: این طرح تنها سالن نمایش زنجان است؛ در سفر نخست هیئت دولت به زنجان ۲۰۰ میلیارد ریال برای تکمیل این سالن پیش‌بینی شد، اما رقمی به آن تخصیص نیافت.

وی تصریح کرد: یک هزار میلیارد ریال در سفر دوم رئیس‌جمهور به این استان برای شتاب دادن به روند اجرایی این طرح اختصاص یابد.

حسنی گفت: این سالن دارای چند سن است که تکمیل آن ظرفیت مناسبی را برای کارهای حرفه‌ای گروه‌های نمایشی و کارهای محلی فراهم می‌کند.

این مسئول با بیان اینکه ۳۸۶ کانون فرهنگی در زنجان وجود دارد، اظهار کرد: تجهیز و تکمیل کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد از دیگر نیازهای بخش فرهنگی استان زنجان است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی زنجان افزود: برخی از این کانون‌ها غیرفعال هستند و با خرید قفسه کتاب، میز و صندلی و تجهیزات نرم‌افزاری و سخت‌افزاری باید آنها را فعال کرد.

حسنی، تجهیز هنرستان هنرهای زیبا را از دیگر طرح‌های نیمه‌کاره زنجان دانست و اضافه کرد: در این محل، رشته‌های کارگردانی سینما، تئاتر و موسیقی تدریس می‌شود و در حال حاضر برای تجهیز آن از نظر امکانات و سخت‌افزار نیازمند اعتبار هستیم.

وی ادامه داد: تعمیر و تجهیز فرهنگسراهای استان زنجان از دیگر درخواست‌های اهالی فرهنگ و هنر است؛ چرا که بیشتر فرهنگسراها به علت قدمت بالا فرسوده شدند و نیاز به نوسازی و نصب سیستم گرمایشی و سرمایشی دارند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha