• سه‌شنبه / ۱۲ دی ۱۴۰۲ / ۱۶:۲۵
  • دسته‌بندی: ایران در جهان
  • کد خبر: 1402101208503
  • خبرنگار : 71628

بازتاب گسترده اعزام ناوشکن ایرانی البرز به دریای سرخ در رسانه‌های انگلیسی‌زبان

بازتاب گسترده اعزام ناوشکن ایرانی البرز به دریای سرخ در رسانه‌های انگلیسی‌زبان

اعزام ناوشکن ایرانی البرز به دریای سرخ در پی تحولات تنش‌زای اخیر این منطقه بازتاب گسترده‌ای در میان رسانه‌های انگلیسی‌زبان منطقه و غرب داشت.

به گزارش ایسنا، ورود ناوشکن البرز در قالب ناوگروه ۹۴ نیروی دریایی ارتش، با عبور از تنگه باب‌المندب به دریای سرخ، با توجه به تحولات اخیر این منطقه در پی جنگ غزه و اقدامات نیروهای مقاومت یمن در آن بازتاب گسترده‌ای در رسانه‌های انگلیسی‌زبان داشته است.

ناوشکن البرز با هزار و ۵۵۰ تن وزن، افزون بر ۳۶ گره دریایی سرعت دارد. «سامانه دفاع نقطه‌ای کمند» (دفاع نزدیک دریایی) و سامانه کنترل آتش (FCS) در بخش میانی کشتی، سامانه کنترل آتش شامل مدیریت کنترل آتش الکترواپتیکالی و یک سامانه توپی شکل (شبیه به سامانه‌های پدافند هوایی «سراج ۱») و پرتابگر ۱۲ تایی چف و فلر، از جمله ویژگی‌های ناوشکن البرز است. این ناوشکن با شماره بدنه ۷۲ از ناوهای کلاس الوند به حساب می‌آید.

در جریان برگزاری رزمایش ولایت ۹۴ در بهمن ۱۳۹۴، رزمناو آمریکایی یو.اس.اس مونتری با اخطار ناوشکن البرز، مجبور شد از محل رزمایش نیروی دریایی ارتش دور شود.

ناوگروه‌های ارتش از اوایل سال ۱۳۸۸، ماموریت خود را در آب‌های آزاد برای تأمین امنیت خطوط کشتی‌رانی و مقابله با دزدان دریایی و مأموریت‌های دیگر آغاز کرده‌اند و ورود ناوشکن البرز به دریای سرخ هم در راستای همین ماموریت‌ها به حساب می‌آید.

ورود این ناوشکن البرز به دریای سرخ از این رو در این برهه مورد توجه رسانه‌های منطقه‌ای و غربی قرار گرفته است که در پی تشدید تنش‌ها در نوار غزه، نیروهای مسلح یمن اعلام کردند که تا زمان متوقف نشدن تجاوزات علیه غزه، حملاتی را علیه رژیم صهیونیستی انجام خواهند داد و به هیچ کشتی وابسته به آن اجازه تردد در آب‌های دریای سرخ و تنگه باب‌المندب را نمی‌دهند. حملاتی نیز از سوی ارتش یمن علیه برخی کشتی‌های مرتبط با رژیم صهیونیستی در دریای سرخ انجام شده است که آن را در پاسخ به جنایات جنگی این رژیم در غزه دانسته‌اند.

بازتاب گسترده اعزام ناوشکن ایرانی البرز به دریای سرخ در رسانه‌های انگلیسی‌زبان
ناوشکن البرز

در این میان، رژیم صهیونیستی و حامیان غربی آن مدعی حمایت ایران از نیروهای مقاومت منطقه، به ویژه نیروهای مسلح یمن در اقدامات اخیرشان در منطقه شده‌اند. این در حالی است که مقامات ایران اعلام کرده‌اند گروه‌های مقاومت در کشورهای منطقه، کاملاً مستقل، و بنا بر صلاحدید و تصمیم خود در ارتباط با امنیت کشورهای‌شان و یا حمایت از ملت مظلوم فلسطین عمل می‌کنند.

مدتی پس از این رخ دادن این تحولات در دریای سرخ، آمریکا اعلام کرد که ائتلاف دریایی چند ملیتی موسوم به «نگهبان رفاه» را با همکاری برخی شرکا و متحدان خود در دریای سرخ به منظور مقابله با تهدیدات نیروهای مسلح یمن و حفاظت از امنیت دریانوردی و کشتی‌های تجاری در این منطقه ایجاد می‌کند.

شبکه قطری الجزیره انگلیسی با توجه به این تحولات درباره ورود ناوشکن ایرانی البرز به دریای سرخ با تیتر «ایران در بحبوحه افزایش تنش‌ها به دریای سرخ ناو جنگی می‌فرستد»، نوشت: یک روز پس از کشته شدن ۱۰ عضو انصارالله (نیروهای مسلح یمن) توسط ارتش آمریکا، ناوشکن البرز وارد دریای سرخ شد.

الجزیره هم‌چنین اشاره کرد که «رزم‌ناو ایرانی البرز از طریق تنگه راهبردی با‍‌ب‌المندب و در برهه تنش‌های افزایش‌یافته بر سر این گذرگاه آبی مهم در جهان، وارد دریای سرخ شد.»

شبکه آمریکایی فاکس نیوز نیز با اشاره به تحولات اخیر منطقه نوشت: رزم‌ناو ایرانی البرز وارد دریای سرخ شد و ورود آن هم‌زمان با تنش‌های شدت‌یافته در این مسیر مهم ناوبری در میان حملات علیه کشتی‌ها در پاسخ به جنگ اسراییل و حماس انجام شده است.

فاکس نیوز همچنین نوشت که ورود ناوشکن البرز به دریای سرخ هم‌زمان با خروج ناوهواپیمابر یواس‌اس جرالد آر فورد از این منطقه و بازگشت آن به خانه در ایالت ویرجینیا انجام شده است که به پس از عملیات «طوفان الاقصی» توسط جنبش مقاومت فلسطین در ۷ اکتبر به دریای مدیترانه و برای حفاظت از رژیم صهیونیستی در قبال حملات احتمالی اعزام شده بود.

بازتاب گسترده اعزام ناوشکن ایرانی البرز به دریای سرخ در رسانه‌های انگلیسی‌زبان
ناو آمریکایی در دریای سرخ

افزون بر این، روزنامه انگلیسی گاردین با تکرار ادعای غرب مبنی بر حمایت ایران از نیروهای مسلح یمن، اشاره کرد که ایران هم‌زمان با رد کردن درخواست‌های آمریکا و انگلیس برای پایان دادن به حمایت از حملات نیروهای مسلح یمن علیه کشتی‌های مرتبط با رژیم صهیونیستی در دریای سرخ و گفتن این که این اتهامات «مداخله‌جویی‌های بی‌اساس» هستند، یک ناوشکن را به گذرگاه آبی مهم در دریای سرخ اعزام کرد.

گاردین همچنین نوشت: ناوشکن البرز از تنگه باب‌المندب عبور کرده و روز دوشنبه وارد دریای سرخ شد. ورود این ناوشکن هم‌زمان با دیدار «علی‌اکبر احمدیان» دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران با «محمد عبدالسلام» سخنگوی نیروهای مسلح یمن و تمجید از «اقدامات شجاعانه» این رزمندگان شورشی علیه «تجاوزات صهیونیست‌ها» انجام شد.

روزنامه هندوستان تایمز نیز با تیتر «ایران در نبرد دریای سرخ به حوثی‌ها ملحق شد؟» در این باره نوشت: رزم‌ناو ایرانی البرز  از طریق تنگه راهبردی باب‌المندب و در برهه‌ای که تنش‌ها در منطقه دریای سرخ بالا گرفته است، وارد این گذرگاه مهم آبی جهان شد. اقدام ایران پس از آن انجام می‌شود که ۱۰ رزمنده نیروهای مسلح یمن توسط نیروهای آمریکا در دریای سرخ و هنگام تلاش برای ربودن یک کشتی تجاری در خلال جنگ غزه کشته شدند.

روزنامه صهیونیستی تایمز اسراییل نیز با اشاره به زمان اعزام این ناوشکن به دریای سرخ نوشت: اعزام این کشتی با پیش‌زمینه حملات موشکی و پهپادی مکرر علیه اسراییل از سوی حوثی‌ها در یمن و حملات آنها علیه کشتی‌های تجاری در این گذرگاه مهم آبی انجام شده است.

این روزنامه صهیونیستی همچنین مطرح کرد که اعزام این ناوشکن هم‌زمان با بالاگرفتن تنش‌ها میان آمریکا و نیروهای مسلح یمن در منطقه دریای سرخ انجام شده است.

خبرگزاری چینی شینهوا نیز با تیتر «ناوشکن ایرانی در میان تنش‌های شدت‌یافته وارد دریای سرخ شد» اعزام این ناو به دریای سرخ را مورد توجه قرار داده و آن را هم‌زمان با گسترش تنش‌ها میان نیروهای آمریکا و نیروهای مسلح یمن در دریای سرخ دانست.

بازتاب گسترده اعزام ناوشکن ایرانی البرز به دریای سرخ در رسانه‌های انگلیسی‌زبان
توقیف کشتی «گلکسی لیدر»، ‌۱۹ نوامبر ۲۰۲۳ در دریای سرخ توسط نیروهای مسلح یمن

شبکه خبری آلمانی دویچه وله نیز با اشاره به تشکیل ائتلاف آمریکایی «نگهبان رفاه» در این منطقه در این باره نوشت: ناوشکن البرز وارد دریای سرخ شد که در آن، یک ائتلاف به فرماندهی آمریکا برای جلوگیری از حملات حوثی‌های یمن که تحت حمایت ایران هستند، تشکیل شده است.

دویچه وله مدعی شد که حضور این ناوشکن ایرانی در این منطقه، احتمالا، موجب شدت یافتن تنش‌های فعلی در خاورمیانه در میان جنگ رژیم صهیونیستی و حماس خواهد شد.  

روزنامه پاکستانی داون نیز با اشاره به تحولات ذکرشده در دریای سرخ، اعزام این ناوشکن ایرانی را در پی تشکیل ائتلاف «نگهبان رفاه» به فرماندهی آمریکا در منطقه مورد توجه قرار داد.

همچنین خبرگزاری رویترز با اشاره به این که اعزام این ناوشکن ایرانی هم‌زمان با تنش‌های افزایش‌یافته در این مسیر ناوبری مهم در میان جنگ رژیم صهیونیستی و حماس و حملات علیه کشتی‌های این منطقه توسط «نیروهای متحد ایران» انجام شده است.

رویترز همچنین نوشت که ناوگان پنجم نیروی دریایی آمریکا که در بحرین مستقر است، نظری درباره این اقدام نیروی دریایی ایران یا گزارش‌های تاییدنشده درباره تحرکات این ناو ایرانی ندارد.

شبکه بلومبرگ نیز مطرح کرد که «پس از اعزام این ناوشکن ایرانی به دریای سرخ در پاسخ به تخریب سه قایق حوثی‌ها توسط نیروی دریایی آمریکا در آخر هفته، قیمت نفت بالا رفت.»

هر بشکه نفت وست تگزاس اینترمیدیت پس از کاهش ۵.۲ درصدی در طی سه مرحله قبلی، نزدیک به ۷۲ دلار فروش رفت و نفت برنت نیز روز جمعه، به حدود هر بشکه ۷۷ دلار رسید.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۲-۱۰-۱۲ ۱۸:۵۷

ابر تروریست امریکا و دوستان تروریستش توجه کنند که اگر دست از پا خطا کنند کل منافع خودرا در خلیج فارس و مدیترانه و دریای سرخ ازدست خواهند داد .

avatar
۱۴۰۲-۱۰-۱۲ ۲۰:۱۰

احسنت خداوندنگهدارتون باشه،لعنت بردشمنان ایران ووطن فروشها

avatar
۱۴۰۲-۱۰-۱۲ ۲۱:۰۴

خدا قوت سربان امام زمان وقتش شده که مسلمانان دنیا به ایران ایمان کامل بیاورند ایران عزیزم به دنیا نشان داده که از هیچ قدرتی باکی ندارد بزرگ ترین افتخار ایرانیان است به رهبر عزیزم تبریک می‌گویم ایران سربلند درود بر سربازان امام زمان

avatar
۱۴۰۲-۱۰-۱۳ ۱۵:۵۱

سلام خدا قوت به تمام دلیرمردان ایران زمین وسربازان گمنام امام زمان .خدا ازشما راضی باشد دوستان داری

avatar
۱۴۰۲-۱۰-۱۲ ۲۱:۰۴

درود خداوند بر مجاهدین فی سبیل‌الله

avatar
۱۴۰۲-۱۰-۱۲ ۲۱:۱۵

خدانگهدارشمادلاوران ایران ویمن باشددرپناه حق باشید.

avatar
۱۴۰۲-۱۰-۱۲ ۲۱:۴۸

درود خدا بر دریا دلان دلیر ایران اسلامی. خدا پشت و پناهتان باد و دعای تمام آزادی خواهان و بندگان مخلص خدا همیشه همراه شماست.درود بر شرف و غیرت بی مثال ایرانیتان.

avatar
۱۴۰۲-۱۰-۱۳ ۰۰:۱۵

آفرین بر شما

avatar
۱۴۰۲-۱۰-۱۲ ۲۲:۰۹

به اینکه ایرانی هستم افتخار می کنم من هیچ کجای دنیا بجز ایران نمی توانم نفس بکشم و احساس خفگی میکنم . عشق من ایران

avatar
۱۴۰۲-۱۰-۱۳ ۰۲:۵۸

احسنت

avatar
۱۴۰۲-۱۰-۱۲ ۲۲:۱۳

آمریکا باید بفهمد کجاست وباید چکاری انجام دهد،آمریکا نباید پایش را از گلیمش درازترکند والا پایش قطع میشود

avatar
۱۴۰۲-۱۰-۱۲ ۲۲:۱۹

دست و پا زدن غرب به سرکردگی امریکا باعث نابودی سریعتر غربی ها خواهد شد . اسراییل مانند دیوار پوسیده ای است که نجات آن ممکن نیست و عاقبت بر سرشان هوار خواهد شد .

avatar
۱۴۰۲-۱۰-۱۲ ۲۲:۳۶

زنده باد سرباز های گمنام امام زمان

avatar
۱۴۰۲-۱۰-۱۳ ۰۹:۵۶

افرین برشیر مردان دلاور خدا شناس که جان وخونشان را با خدا معامله میکنند و از گرگ صفت و روباه صفت و شغال صفت و شیطان صفتی نمی‌ترسند پیروز وموفق باشید و خدا وامام زمان و فاطمه زهرا س پشت و پناهتان و نگهدارتان باشد غیرتمندان ایرانی

avatar
۱۴۰۲-۱۰-۱۲ ۲۲:۴۲

یک شیر در مقابل شغالهایی که از رژیم تهوع آور صهیونیستی حمایت میکنند .

avatar
۱۴۰۲-۱۰-۱۶ ۰۲:۱۱

درست گفتی خدا قوت

avatar
۱۴۰۲-۱۰-۱۲ ۲۲:۴۷

الهی هرکه نظر بد به دلیرمردان ما را دارد لال بمیرد الله پشت پناه شما باشد دعای ملت همیشه به شما است

avatar
۱۴۰۲-۱۰-۱۲ ۲۲:۴۸

درود بر دلاوران نیروی دریایی ایران دل مسلمانان جهان را شاد کردید انشالله که دشمنان خونخوار جهان سر عقل بیاییند و جنگ در غزه را هر چه زودتر تمام کنن

avatar
۱۴۰۲-۱۰-۱۲ ۲۲:۵۹

اعزام ناو البرز به دریای سرخ نشان‌دهنده قدرت ایران و شجاعت رزمندگان ایرانی و عدم ترس از هیچ قدرتی است.

avatar
۱۴۰۲-۱۰-۱۳ ۰۸:۵۶

چو ایران نباشد تن من مباد .....بدین بوم و بر زنده یک تن مباد

avatar
۱۴۰۲-۱۰-۱۲ ۲۳:۰۲

ای کاش امکانش بود من هم همسفر دلاوران ایرانی بودم

avatar
۱۴۰۲-۱۰-۱۲ ۲۳:۰۸

احسنت وخدا قوت به غیرت ایرانی واسلامی دلیر مردان سرزمینم.از کشورهای عربی اطراف خلیج فارس که بخاری درنیامد.افتخار می کنم که ایرانی هستم.؟@✌️

avatar
۱۴۰۲-۱۰-۱۳ ۰۰:۵۴

لعنت بر آمریکا واسرائیل

avatar

ان شاءالله محور مقاومت نیروهای تروریست آمریکا و رژیم جعلی اسرائیل را در خاورمیانه نابود خواهد کرد

avatar
۱۴۰۲-۱۰-۱۳ ۰۰:۰۸

هم آمریکایی جنایتکاروهم سگ ها رش باید از بین برود به یاری خداوند متعال

avatar
۱۴۰۲-۱۰-۱۳ ۰۰:۱۷

به ایرانی بودنم افتخار میکنم

avatar
۱۴۰۲-۱۰-۱۳ ۰۰:۱۷

ورود ناو ایرانی به دریای سرخ صدرصد روحیه یمنی هارو بالامیبره ونبایداین برادران مسلمان راتنهاگذاشت.ایران بایمن به تنهایی میتوانند حتی نزدیک ابهای غزه شوند.وباور کنند که خداوندباماهست اسراییل بااین ترورها دارهدقلدرنمایی میکنه.امیدوارم سپاه پاسداران نام ایران را ترسناک تراز قبل برای دشمنان کنند..انشالله

avatar
۱۴۰۲-۱۰-۱۳ ۰۰:۵۸

جونم فدای هرمیلی مترخاک ایران خداشهیدمهدی ورییس علی دلاوری رورحمت کنه

avatar
۱۴۰۲-۱۰-۱۳ ۰۱:۱۹

رزمندگان یمنی و ارتش یمن خودشان به اندازه کافی تجهیز شده اند که توان دفاع و البته تهاجم بر علیه مهاجم را داشته باشند و اعزام صرفا یک ناو از ایران آنهم در راستای ماموریت‌های قبلی هیچ تغییر در مواضع برادران یمنی ندارد. این گلوگاه آنقدر باریک و پر خطر هستکه تنها با چند موشک و پهپاد میشود اراده ملت یمن را بر تحولات این باریکه جاری کرد. حمایت کنندگان رژیم کودک کش اسقاطیل هم بدانند که دیگر آبرویی برایشان باقی نمانده و با این فرافکنیها و اتهامات نمیتوانند تغییر در تصمیم کشورها و گروه های مقاومت ایجاد کنند. این تنگه فقط بر روی اسقاطیل بسته هست و برای دیگران امن هست.

avatar
۱۴۰۲-۱۰-۱۳ ۰۱:۳۰

وقت آن رسیده که آن غرب گداهای داخلی بفهمند که ایران قدرت مطلق غرب آسیاست.درود بر شرفتان وخداپشت و پناهتان دریا دلان ارتش غیرتمند.

avatar
۱۴۰۲-۱۰-۱۳ ۰۱:۴۱

آمریکا و غرب را در تنگه هرمز بزنید با موشک

avatar
۱۴۰۲-۱۰-۱۳ ۰۲:۱۶

سلام بردلیرمردان شجاع وطنم ایران خسته نباشید دلاوران امروزافتخارمی کنم به دلاوران سرزمینم دعای مردم ایران بدرقه راهتان

avatar
۱۴۰۲-۱۰-۱۳ ۰۲:۵۸

درود و سلام خدا بر تو ای سردار شهید اسلام حاج قاسم سلیمانی فرمانده استقامت و دلیری نهالی که تو پرورش دادی اکنون به بار نشسته و دشمنان دین خدا را از بین خواهند برد هزاران سلام بر تو و آن روح مقدس تو باد

avatar
۱۴۰۲-۱۰-۱۳ ۰۲:۵۸

ببینید ایران باید بود همان اول این کار را میکرد قول معروف ماسای خودشون را کیسه کند و اگرم پاسخ ندهد دیگه گروه مقاومتی در کار نیست همه میکشن عقب و ایران را تنها می‌گذارن رها می‌کند باید اقدام کند نه اینکه هروز اتهامات را رد کند و بگوید ما کاری ندارم بله دشمن روحیه میگیرد و مقاومت روحیه ندارد که پشتیبانی بشود مقاومت عراق و سوریه را رها کرده حالا هم اگر از یمن حمایت نکند میگن ایران ترسو شده

avatar
۱۴۰۲-۱۰-۱۳ ۰۳:۰۹

اژدهای ایران غرش کنان وارد دریای سرخ شد

avatar
۱۴۰۲-۱۰-۱۳ ۰۳:۵۵

ماشاالله ماشاالله ماشاالله ❤️❤️❤️ یک رزم ناو ایران کلی تأثیر روی هژمونی جهانی گذاشته و این همان اقتدار ایران اسلامی است و نقطه قوت بخشی به جبهه مقاومت اسلامی در منطقه ، رزم ناو ایران اقتدار و گردن کلفتی غرب فاسد را به چالش کشید ، من که به هویت و قدرت تاثیر گذار کشورم افتخار میکنم ، اللهم عجل الولیک الفرج ❤️❤️❤️❤️

avatar
۱۴۰۲-۱۰-۱۳ ۰۷:۲۱

انشاءالله ظهور امام زمان عج نزدیک است وماملت امام حسین هستیم ومنتظرفرمان

avatar
۱۴۰۲-۱۰-۱۳ ۰۷:۵۶

لاحول ولاقوه الا بالله بسم الله القاسم الجبارین یا لیتنا کنا معکم🥺 انشاالله نصرت نزدیک است.

avatar
۱۴۰۲-۱۰-۱۳ ۰۸:۱۷

دست پاک آفریدگار به همراه دریا دلانوم غیور مردان نیروی دریایی ارتش پارس

avatar
۱۴۰۲-۱۰-۱۳ ۰۹:۰۶

لعنت برکسانی که از اسراییل حرامی حمایت میکنن. لعنت بر آمریکا و کشورهایی که از اسرائیل حمایت مالی میکنند و نفت به آنها میفروشند

avatar
۱۴۰۲-۱۰-۱۳ ۰۹:۰۸

سلام بر رزمندگان شجاع ایران اعزام ناو جنگی به قلب ائتلاف آمریکایی شجاعت می‌خواهد مطمئن باشید هر کشوری جای ما بود جرأت این کار را نداشت ،درود خدا برشما

avatar
۱۴۰۲-۱۰-۱۳ ۰۹:۴۶

درودخدابرشیرمردان جمهوری اسلامی ایران که باعث افتخارایران و ایرانی هستید.دعای مظلومان عالم بدرقه راهتان

avatar
۱۴۰۲-۱۰-۱۳ ۰۹:۵۹

هم اسرائیل باید ازبین برود هم آمریکا از منطقه برود.فقط همین.جای آمریکا خلیج خوک‌هاست نه خلیج فارس، نه دریای سرخ ونه منطقه مسلمانان.

avatar
۱۴۰۲-۱۰-۱۳ ۱۰:۲۹

دولت مردان آمریکایی و غربیها باید از اینکه اینگونه آشکارا از اسرائیل کودک کش حمایت میکنند بیایید از بی شرمی و بی حیایی خود خجالت زده شوند و بمیرند ، از اینکه خودشان را مدافع حقوق بشر معرفی می کنند ولی از رسوایی خود نمی میمرند واقعاً خیلی خوک صفت هستند و در کنار آنها بعضی کشورهای غربی طرفدار صهیونیستها و خیانت کاران به آرمان فلسطین چقدر بی چشم و رو هستند ، عملیات طوفان الاقصی همه خائنین را رسوا و جهنمی کرد ، درود بر جبهه ی مقاومت

avatar

عزیزان ارتشی وسپاهی ام بعنوان جانباز دوران دفاع مقدس وبیادعملیاتهای غرورآفرین وبخصوص جنگ نفتکشهاکه حیثیت نداشته امریکای جانی واروپای مزدوروخائن بالاخص انگلیس وفرانسه وآلمان که پشت سرامریکای خونخواربرای عرض اندام پرچمهای خودرابرکشتی های اعراب زدندکه قلدرمآبانه ازتنگه همیشه جاویدهرمز رد شوندوهمزمان مانع عبور کشتی های خودماازآبراه سرزمینی مان شوند امابادستان خالی چه ذلتی وچه پوزه هایی از اعراب واربابانشان بخاک مالیدیم پس امروز روز دیگری است ودرسالروز شهادت اسوه مردانگی واسطوره ملی ایرانی واسلامی،سپهبدشهیدحاج قاسم سلیمانی رضوان الله تعالی علیه، منتظرحماسه ای دیگرهستیم که اینباردشمنان خداوندوکفارصهیونیزم مشترکآوقطعا ازجایشان بلندنخواهندشدو خواری وخفت دیگری منتظرشیاطین است . رَبَّنا أَفْرِغْ عَلَیْنا صَبْراً وَ ثَبِّتْ أَقْدامَنا وَ انْصُرْنا عَلَى الْقَوْمِ الْکافِرِینَ

avatar
۱۴۰۲-۱۰-۱۳ ۱۰:۵۷

لطفاً از این ناوشکن پشتیبانی تخصصی به عمل آورید،تنها و فقط برای تبلیغات نباشه،تمام دنیا رصد میکنند،باید بدانند که در صورت تعرض پاسخ کوبنده و مرگبار خواهد بود بدون چشمپوشی.

avatar
۱۴۰۲-۱۰-۱۳ ۱۱:۰۴

منافع اسرائیل هرجای دنیا باشد اهداف مشروع برا مقاومت هست و باید هدف قرار بگیره حکومت جعلی و نامشروع باید نابود شود

avatar
۱۴۰۲-۱۰-۱۳ ۱۱:۰۴

ناوشکن البرز را،تنها ،در دریای سرخ رها نمیکنیم،قلب ملت با این ناوشکن است.فرماندهان هم لطفا حواستون به این ناوشکن باشه تنها رهایش نکنید خواهشاً.

avatar
۱۴۰۲-۱۰-۱۳ ۱۱:۰۹

خدایا خودت پشت پناه سربازان جمهوری اسلامی ایران باش ، درود بر رزمندگان اسلام

avatar
۱۴۰۲-۱۰-۱۳ ۱۱:۱۲

امیدواریم با اعزام این ناوشکن موضع یمنی ها بیشتر تقویت شود

avatar
۱۴۰۲-۱۰-۱۳ ۱۱:۲۳

زودتر از اینا باید حرکتش می‌دادند. بازم دست مریزاد باید گفت به غرور آفرینان زودتر از اینا باید حرکتش می‌دادند. بازم دست مریزاد باید گفت به غرور آفرینان ارتش I

avatar
۱۴۰۲-۱۰-۱۳ ۱۱:۲۴

انشاالله نابودی کامل رژیم صهیونسیتی و حامیان آنها

avatar
۱۴۰۲-۱۰-۱۳ ۱۲:۳۶

به امید پیروزی تمام مردم دنیا از شر رهبران خودخواه ونسل کش زنده باد رهبرم زنده باد ایران وایرانی

avatar
۱۴۰۲-۱۰-۱۳ ۱۴:۲۸

درود بر شما

avatar
۱۴۰۲-۱۰-۱۳ ۱۱:۵۲

زنده و پاینده باد دلاور مردان نیروی دریایی ایران به رهبری امام خامنه ای مرگ بر شیطان بزرگ وشیطان کوچک انگلیس موزی و موش کوچکتر اسرائیل جنایت کار کودک کش بز ن در رو تمام شد اقایان

avatar
۱۴۰۲-۱۰-۱۳ ۱۱:۵۸

احساس غرور کردم...درود بر شما افتخار ما هستید خدا پشت و پناهتان باشد مرگ بر آمریکا مرگ بر اسرائیل

avatar
۱۴۰۲-۱۰-۱۳ ۱۲:۲۲

احساس غرور کردم خدا کنه هرچه زودتر ناوشکن ایران ناو آمریکا را بشکنه تا دنیا بفهمه چقدر راحت ناو شکن آمریکا میشکنه .

avatar
۱۴۰۲-۱۰-۱۳ ۱۲:۴۴

قابل توجه بعض بیتفاوتهای سلبریتی بی درده سیاسی هنری ورزشی یکوقت خودشونو خراب و رو به سیاه نمایی نیآورند.

avatar
۱۴۰۲-۱۰-۱۳ ۱۲:۴۷

خدا یارو یاورتان باد شیرمردان آریائی دوردخدا بر همه شهیدان والامقام جبهه جهانی مقاومت درود درود

avatar
۱۴۰۲-۱۰-۱۳ ۱۴:۰۸

سلام بر سربازان گمنام امام زمان در نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران ایران با ورود این ناو شکن صلابت خود رابه جهانیان وهم پیمانان خود نشان داد که از هیچ قدرتی نمیحراسد وبی درنگ پاسخ متجاوزان راخواهد داد ایران قلب تپنده ام

avatar
۱۴۰۲-۱۰-۱۳ ۱۴:۴۳

دیگه آنروزگاران بزن.دروگذشت الان یکی بزنیدمیدونید10تا میخورید.یادتون نره ملوانانتون را کت بسته شلوار خیس اونم با وساطت تراشی کشورهای دوست با التماس باید بیائید تحویل بگیرید با لباس چریکی و کماندویی وقورباغه ایی اسیر میکنیم باکت و شلوار.پس میدیم

avatar
۱۴۰۲-۱۰-۱۳ ۱۴:۵۰

ناوشکن انگلیس برای حمایت از کشتی رانی برای اروپا و اسراییل به در یای سرخ رفته ناوشکن ایران برای حمایت از یمن در زدن کشتیهای اسراییلی وحامی اسراییلی به دریای سرخ رفته اگر درگیری هم پیش بیاید بین ناو ایران و انگلیس خواهد بود

avatar
۱۴۰۲-۱۰-۱۳ ۱۶:۲۶

درورودبررزمندگان سپاه اسلام

avatar
۱۴۰۲-۱۰-۱۳ ۱۷:۱۵

درود بر دلاور مردان ایران زمین سلام به روح پاک شهدا که باعث اقتدار این ملت شدند

avatar
۱۴۰۲-۱۰-۱۳ ۱۷:۳۷

ایرانمان حرف نداره .فدایه وطنم اگر عده ای خودخواه وطمعکار سرمایه ملت عزیزمان را ماله خود نکنن ...خدا سزاشونا بده باید جواب اون بچه یتیم که نون تو سفرشون نیستا پیشه خدا بده

avatar
۱۴۰۲-۱۰-۱۳ ۱۸:۰۳

درودبرمجاهدین راه خدابالاخره یک روز باید بااینها وارد جنگ شویم وانشاالله تاان روزباید خیلی قدرت نظامی کشوررا بالا ببریم

avatar
۱۴۰۲-۱۰-۱۳ ۱۸:۲۳

آمریک بایداز درون خاکش هدف قراربگیره نه فقط غرق شدن یکی دوکشتی...همیشه سرزمین آمریکا ازگزندجنگ درامان بوده باید رو این مسئله برنامه ریزی بشه

avatar
۱۴۰۲-۱۰-۱۳ ۱۸:۵۷

سلام خدایا سربازان کشورمان در هرکجا هستند از جمیع خطرات حفظ کن دریایی هوایی زمینی سپاهی ارتشی فرق نمیکند فرزندان این مرز وبوم هستندودارای خانواده

avatar
۱۴۰۲-۱۰-۱۳ ۱۹:۳۶

انشالله بچه های ما تیری در چشم دشمنان باشن. خدا حفظشون کنه

avatar
۱۴۰۲-۱۰-۱۳ ۱۹:۵۷

مرگ بر اسرائیل مرگ بر آمریکا..درود بر ارتش و سپاه جمهوری اسلامی.. من افتخار این هست ک یک ایرانی هستم

avatar
۱۴۰۲-۱۰-۱۳ ۲۰:۳۷

خداوند پشت و پناهتون باشه

avatar
۱۴۰۲-۱۰-۱۳ ۲۳:۴۷

ایران باید با قدرت الهی تهاجمات خود را به صهیونستهای بی شرف و بی وجدان ادامه دهند و تا نابودی استکبار جهانی از پای ننشینند .

avatar
۱۴۰۲-۱۰-۱۴ ۰۰:۱۸

احسنت خدا یاورشون باشه دلار مردان ایرانی

avatar
۱۴۰۲-۱۰-۱۴ ۰۰:۵۳

درودبرارواح طیبه شهدای جنگ تحمیلی ودفاع مقدس که ازثمره خون پاکشان لرزه برجان استکبارجهانی به سرکرده گی امریکای جنایتکارافتاده .سلام بردلاورمردان نیروی دریائ ایران عزیز.رزمتان پیروز.

avatar
۱۴۰۲-۱۰-۱۴ ۰۹:۴۰

زنده باد ایران اسلامی

avatar
۱۴۰۲-۱۰-۱۴ ۲۱:۵۸

درود‌بردریادلان‌جمهوری‌اسلامی‌ایران‌

avatar
۱۴۰۲-۱۰-۱۵ ۲۳:۰۹

زنده بادجمهوری اسلامی ایران

avatar
۱۴۰۲-۱۰-۱۶ ۱۲:۰۰

سلام بر دلاوران شجاع ورزمندگان با غیرت

avatar
۱۴۰۲-۱۰-۱۶ ۱۳:۰۸

انشاالله به یاری امام زمان قدرت طوفانی این انقلاب بر کل دنیا غلبه خواهد کردوتمام دشمنان راازبین خواهد برد

avatar
۱۴۰۲-۱۰-۱۶ ۱۴:۰۲

خداوند نگهدار شما باد

avatar
۱۴۰۲-۱۰-۱۸ ۲۱:۴۰

خیلی شاد شدم