• سه‌شنبه / ۱۲ دی ۱۴۰۲ / ۰۹:۳۴
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1402101207965
  • خبرنگار : 71496

شهادت ۵ فلسطینی و زخمی شدن ۶ سرباز صهیونیست در پی یورش به شهرک «عزون»

شهادت ۵ فلسطینی و زخمی شدن ۶ سرباز صهیونیست در پی یورش به شهرک «عزون»

رسانه‌ها از آغاز درگیری‌هایی میان فلسطینی‌ها و سربازان ارتش اشغالگر در شهرک عزون در شرق شهر قلقیلیه و شهادت پنج فلسطینی خبر دادند.

به گزارش ایسنا، پنج فلسطینی در درگیری‌هایی که در شهرک عزون واقع در شرق شهر قلقیلیه آغاز شد، به شهادت رسیدند.

رسانه‌های فلسطینی اعلام کردند که ارتش رژیم صهیونیستی در یورش خود به شهرک عزون یک ساختمان مسکونی را محاصره کرده و تعدادی از جوانان فلسطینی را در این محاصره زخمی کرده و چند تن دیگر از آنها را ربود و اکنون اطلاعی از سرنوشت آنها نیست.

همچنین تصاویری از آثار خون زیاد در این ساختمان پس از عقب‌نشینی نیروهای اشغالگر منتشر شدند.

رسانه‌های رژیم صهیونیستی نیز اذعان کردند که در شهرک عزون بر اثر انفجار یک بمب دست‌ساز و در جریان درگیری‌ها شش سرباز ارتش این رژیم زخمی شدند که وضعیت دو تن از آنها بسیار وخیم است.

اشغالگران پس از عملیات نظامی چند ساعته خود که با درگیری‌ و محاصره یک ساختمان مسکونی در این شهرک همراه بود، از آنجا عقب‌نشینی کردند.

ادامه حملات صهیونیست‌ها به مناطق مختلف کرانه باختری

این در حالی است که خبرنگار الجزیره گزارش داد که نیروهای اشغالگر اسرائیل صبح امروز خودروهای خود را از شهر جنین و اردوگاه آن پس از درگیری شدید با رزمندگان مقاومت خارج کردند.

اشغالگران از ورودی‌های مختلف شهر جنین واقع در شمال کرانه باختری به آن یورش برده و خودروهای خود را به سمت ورودی‌های آن حرکت دادند.

به گفته این منبع، همزمان با آغاز درگیری‌ها میان دو طرف در محله الدمج در غرب اردوگاه جنین، آژیرهای هشدار در شهر به صدا درآمدند. همزمان با شلیک نیروهای مقاومت به سمت خودروهای اشغالگران، آنها برق اردوگاه و اطراف آن را قطع کردند.

همین‌طور رسانه‌های فلسطینی تصاویری از یورش خودروهای نظامی اشغالگران به شهرک یعبد در جنوب جنین و صدای تیرندازی منتشر کردند.

ویدیوی دیگری، آغاز درگیری‌ها میان نیروهای مقاومت فلسطین و اشغالگران پس از یورش بامداد امروزشان به شهر سلفیت در کرانه باختری را نشان داد.

اشغالگران در یورش خود به این شهر چند جوان فلسطینی را ربوده و خودروهای شهروندان را مصادره کردند.

همچنین آنها پس از عقب‌نشینی از منطقه العین در نزدیکی ورودی شمالی شهر، بمب‌های دودزا شلیک کردند.

خبرنگار الجزیره اعلام کرد، یک جوان فلسطینی در شهر قلقیلیه در شمال کرانه باختری اشغالی به ضرب گلوله اشغالگران زخمی شد.

تصاویر و ویدیوهایی که برخی فعالان و رسانه‌ها در شبکه‌های اجتماعی منتشر کردند، نشان داد که اشغالگران این جوان زخمی را روی زمین کشیده و او را کتک زدند.

خبرنگار الجزیره همچنین گزارش داد که نیروهای اشغالگر صبح سه شنبه به اردوگاه‌های جلزون در شمال رام‌الله و عین السلطان در أریحا در کرانه باختری یورش بردند.

پیش از این گردان جنین راهپیمایی و رژه نظامی را در شهر جنین برای حمایت از غزه و مقاومت برگزار کرد.

در این راهپیمایی که ده‌ها تن از نیروهای مسلح تیپ جنین در کنار ساکنان شهر حضور داشتند، شعارهایی در محکومیت کشتارهای خونین اشغالگران در غزه سر داده شد و شرکت‌کنندگان بر حمایت خود از مقاومت و شاخه‌های نظامی آن تاکید کرده و سکوت و همدستی جامعه بین‌الملل با این جنایات را محکوم و تاکید کردند که مقاومت و جهاد از جنین تا نوار غزه ادامه دارد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha