• یکشنبه / ۱۰ دی ۱۴۰۲ / ۱۶:۰۲
  • دسته‌بندی: سیاست داخلی
  • کد خبر: 1402101006824
  • خبرنگار : 71381

اخبار سیاسی ۱۰ دی؛ دیدار رهبری با خانواده شهید سلیمانی/شروط ایجاد مدارس مسجدمحور

اخبار سیاسی ۱۰ دی؛ دیدار رهبری با خانواده شهید سلیمانی/شروط ایجاد مدارس مسجدمحور

«سالگرد شهادت سردار سلیمانی»، «شهادت سردار سید رضی موسوی»، «بررسی طرح اصلاح موادی از قانون تاسیس و اداره مدارس غیر دولتی» و «انتخابات ۱۴۰۲» از موضوعات مهم خبری دهم دی ماه ۱۴۰۲ حوزه سیاست بود که می‌توانید در گزارش زیر مشروح آنها را بخوانید.

به گزارش ایسنا، صبح امروز فرمانده نیروی هوایی ارتش با حضور در پایگاه شکاری شهید اردستانی امیدیه ضمن بازدید از بخش‌های مختلف، توان رزمی و عملیاتی این پایگاه را  مورد ارزیابی قرار داد.

امیر سرتیپ خلبان حمید واحدی در ادامه ضمن بازدید از مرکز بهداشتی و درمانی، انبارهای آماد و قسمت‌های عملیاتی پایگاه در جمع کارکنان این یگان، ایمان و آمادگی رزمی را از اصلی‌ترین نشانه‌های سربازی امام زمان(عج) دانست و بر خدمت‌رسانی به کارکنان و رفع مشکلات معیشتی و رفاهی آنان تأکید کرد.

****

در آستانه چهارمین سالگرد شهادت شهید سلیمانی،‌ حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی با خانواده شهید سردار سلیمانی دیدار کردند.

مقام معظم رهبری در این دیدار گسترش بیش از پیش نام و یاد و خصوصیات این شهید را ناشی از اخلاص شهید سلیمانی دانستند و تاکید کردند: مهمترین نقش و خدمت این شهید بزرگوار، احیای جبهه مقاومت در منطقه بوده است.

ایشان با تاکید بر اینکه مقاومتِ نزدیک به سه ماهه غزه به علت وجود جبهه مقاومت است، گفتند: شهید سلیمانی برای احیای جبهه مقاومت تلاش بسیاری کرد و این کار را با همان اخلاص و با تدبیر و عقل و اخلاق  به پیش بُرد.

رئیس جمهور هم با حضور در منزل سردار شهید «سید رضی موسوی» با خانواده این شهید والامقام دیدار و گفتگو کرد.

سید ابراهیم رئیسی در این دیدار که بدون اطلاع قبلی در منزل این شهید والامقام صورت گرفت، اقدام خبیثانه و بزدلانه رژیم غاصب و جنایتکار صهیونیستی در به شهادت رساندن سردار شهید موسوی را ناشی از عجز و سرخوردگی این رژیم در برابر جبهه مقاومت اسلامی در منطقه دانست و تأکید کرد: قطعاً این جنایت بی‌پاسخ نخواهد ماند و جنایتکاران صهیونیست تاوان این جنایت را خواهند داد.

به همین مناسبت یکی از نمایندگان مردم جیرفت در مجلس شورای اسلامی هم ضمن گرامیداشت فرا رسیدن سالروز شهادت حاج قاسم سلیمانی خاطره ای از مکبر لشکر ۴۱ ثارالله درباره سردار دلها را بازگو و  کرد: صداقت، مرام، خلوص و ولایتمداری خالصی که حاج قاسم داشت سبب شد تا بی‌همتا شده و بنده فکر می کنم تا قرن‌ها شخصیتی مانند حاج قاسم تکرار نخواهد شد.

****

در پی طرح مباحثی درباره جلسه اعضای شورای نگهبان با رهبر معظم انقلاب مبنی بر اینکه رهبری نسبت به موضوع عدم احراز صلاحیت‌ها گله داشتند و تاکید داشتند که «این موضوع را به مردم واگذار کنید، شورا یا باید رد صلاحیت کند یا تایید صلاحیت»، سخنگوی شورای نگهبان گفت: مواردی که از جلسه با رهبر انقلاب گفته می‌شود روایت‌هایی است که برای خود ما هم تازگی دارد. در این جلسه موضوعات به چنین نحوی اصلا مطرح نشد.

****

انتخابات پیش رو و ضرورت مشارکت مردم، موضوع بخشی از نطق پیش از دستور محمدباقر قالیباف در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی بود که تاکید کرد: یکی از مهم‌ترین مظاهر اتحاد و مشارکت ملی، شرکت در انتخابات می‌باشد و اولویت اول برای همه فعالان و جریان‌های سیاسی باید افزایش مشارکت مردم در انتخابات باشد.

خبرهای دیگر بامحوریت انتخابات را می توانید در لینک های زیر بخوانید.

شرایط رقابت و مشارکت برای انتخابات اسفند ماه فراهم است

حسن روحانی ستاد انتخاباتی راه انداخته است/تلاش می کنیم اصلاح طلبان را همراه خود کنیم

مردم با حضور فعال در انتخابات بار دیگر به یاوه‌گویان و دشمنان پاسخ دهند

****

بررسی جزییات گزارش کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری در مورد طرح اصلاح موادی از قانون تأسیس و اداره مدارس و مراکز آموزشی و پرورشی غیردولتی، اصلی ترین دستور کار نمایندگان در جلسه علنی امروز بود.

یکی از مصوبات مهم نمایندگان این بود که وزارت آموزش و پرورش را مکلف کردند تا به صورت مشروط مجوز ایجاد مدرسه مسجد محور و یا مرکز آموزش و پرورشی مسجد محور را به متقاضی مربوطه بدهد.

نمایندگان سقف شهریه فوق برنامه مدارس و مراکز آموزشی و پرورشی را ۴۰ درصد شهریه مصوب (برنامه درسی رسمی) تعیین و در مصوبه ای دیگر ساعات تدریس تمام وقت معلمان دوره ابتدایی را ۲۵ ساعت در هفته و ساعات تدریس و حضور سایر معلمان و کارکنان آموزشی تمام وقت غیر رسمی مدارس و مراکز را ۳۰ ساعت در هفته تعیین کردند.

همچنین با تصویب مجلس، وزارت آموزش و پرورش مکلف شد ظرف شش ماه نسبت بـه بازنگری در مجوزهای کلیه مدارس و مراکز آموزشی و پرورشی غیر دولتی موجود اقدام کند.

*گزارش کامل ایسنا از جلسه علنی امروز (یک شنبه) دهم دی ۱۴۰۲ مجلس شورای اسلامی را می توانید اینجا بخوانید.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha