• یکشنبه / ۱۰ دی ۱۴۰۲ / ۱۱:۵۸
  • دسته‌بندی: اردبیل
  • کد خبر: 1402101006523
  • منبع : نمایندگی اردبیل

سمینار آموزشی بوم گردی‌ها در اردبیل برگزار می شود

سمینار آموزشی بوم گردی‌ها در اردبیل برگزار می شود

ایسنا/اردبیل مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل از برگزاری نخستین سمینار آموزشی ارتقاء سطح کیفی سرمایه‌گذاری و فعالیت‌های گردشگری در اقامتگاه‌های بوم گردی با توجه به اهمیت این اقامتگاه‌ها خبر داد.

حسن محمدی ادیب در جلسه هماهنگی نخستین سمینار آموزشی ملی ارتقاء سطح کیفی سرمایه‌گذاری و فعالیت‌های گردشگری در اقامتگاه‌های بومگردی، گفت: اقامتگاه‌های بومگردی از اهمیت ویژه‌ای در گردشگری حال حاضر کشورمان برخوردار هستند و این سمینار با توجه به اهمیت بومگردی‌ها برگزار می‌شود.
مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل افزود: یکی از زنجیره‌های مهم در راستای ایجاد ارزش افزوده برای استان اردبیل حوزه گردشگری است که در این صنعت نیز اقامتگاه‌های بومگردی با استقبال گردشگران روبرو هستند و توسعه این اقامتگاه‌ها می‌تواند به رونق گردشگری استان منجر شود.
وی بیان کرد: این سمینار با هدف ارائه آموزش‌ها و انتقال تجربیات توسط اساتید و فعالان حوزه اقامتگاه‌های بومگردی به دنبال افزایش آگاهی و دانش سرمایه‌گذاران و بهره‌برداران این حوزه است.
به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل، محمدی ادیب ادامه داد: در حوزه بومگردی‌ها علاوه بر اداره کل میراث‌فرهنگی، دستگاه‌های مختلفی نیز دخیل هستند که این نهادها هم در برگزاری سمینار آموزشی بومگردی‌ها و هم در توسعه این اقامتگاه‌ها می‌توانند همکاری موثری را داشته باشند.
مدیرکل میراث‌فرهنگی استان اردبیل همچنین با اشاره به برگزاری سمینار آموزشی بومگردی‌ها در اواخر دی ماه، اضافه کرد: آشنایی با روند سرمایه‌گذاری در اقامتگاه‌های بومگردی، معماری بومی، ضوابط و الگوهای کالبدی برای اقامتگاه‌های بوم‌گردی، معرفی تجربه‌های موفق اقامتگاه‌های بوم‌گردی، توسعه تعاملات روستایی و مشارکت اجتماعی روستاییان در بوم‌گردی، منظومه‌های روستایی بنیاد مسکن و نقش آن در توسعه گردشگری روستایی و بوم‌گردی از جمله محورهای این سمینار است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha