• جمعه / ۸ دی ۱۴۰۲ / ۱۶:۱۷
  • دسته‌بندی: گلستان
  • کد خبر: 1402100805278
  • خبرنگار : 50652

امام جمعه موقت گرگان:

آمریکا و رژیم صهیونیستی از حامیان داعش در منطقه‌اند

آمریکا و رژیم صهیونیستی از حامیان داعش در منطقه‌اند

ایسنا/گلستان امام جمعه موقت گرگان با اشاره به ۱۳ دی ماه، سالروز شهادت سردار حاج‌ قاسم سلیمانی و همچنین شهادت سردار سیدرضی موسوی، گفت: انجام چنین ترورهایی و شهادت‌ سردارهای ما، نمایانگر این است که آمریکا و رژیم صهیونیستی از بزرگترین حامیان داعش هستند.

حجت‌الاسلام محمدقاسم لیوانی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته گرگان، اظهار کرد: شهادت حاج‌ قاسم به دستور مستقیم ترامپ و شهادت سید رضی توسط موشک‌های رژیم صهیونیستی در محله زینبیه سوریه انجام شد. این در حالی است که در زمان انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، ترامپ از حزب جمهوری‌خواه بود و در مناظره‌های تلویزیونی، حزب دموکرات را که رقیبش بود، به حمایت از داعش متهم می‌کرد.

وی با توضیح اینکه هیچ کسی در دنیا نمی‌تواند باور کند کسی که در نقش مخالف داعش است، بخواهد نفر اصلی تشکیل‌دهنده گروه‌های مقاومت در سوریه و عراق را به شهادت برساند، گفت: گروه‌های مقاومت در سوریه و عراق با هدف مقابله با داعش ایجاد شدند و به شهادت رساندن آنها، حمایت از داعش است.

او شهادت سید رضی موسوی توسط موشک‌های مستقیم رژیم صهیونیستی را مهر تاییدی بر اثبات این امر دانست و توضیح داد: با این کار بار دیگر حقانیتی به اثبات رسید که در آن، آمریکا و متحدانش را عامل اصلی پرورش‌دهنده و ایجاد داعش و القاعده و گروه‌هایی از این قبیل و حامی و پشتیبان اصلی و واقعی آنها معرفی می‌کند.

وی با اشاره به اینکه ۱۳ دی مصادف با ۲۰ جمادی‌الثانی است، گفت: این مناسبت سالروز ولادت دخت نبی مکرم اسلام (ص) حضرت فاطمه (س) و روز زن و همچنین سالروز ولادت امام راحل است.

امام جمعه موقت گرگان با پرداختن به حماسه  ۹ دی ماه، بیان کرد: این روز به نام «بصیرت و میثاق امت با ولایت» نامگذاری شده است.

لیوانی به بررسی ویژگی شخص با بصیرت از نگاه امام علی (ع) پرداخت و توضیح داد: اندیشه، نگاه و تفکر فرد در همه مسائل  به شکل عمیق، ویژگی فرد بصیر است و شخص با بصیرت باید با تحلیل و بررسی درست، از گذشته درس و عبرت بگیرد.

او با یادآوری حوادث سال ۱۳۸۸ و بعد از انتخابات ریاست جمهوری، گفت: اعتراض یک کاندیدای بازنده در هر انتخاباتی در هر جای دنیا مرسوم است؛ اما مسأله قابل توچه این است که فرد معترض باید اعتراض خود را از طریق مراجع قانونی پیگیری کند.

وی با بیان اینکه اگر اعتراض‌ها قانونی نباشد ایجاد فرصتی برای دشمنان است، اظهار کرد: اگر این اعتراض قانونی نباشد، نتیجه‌اش به کف خیابان کشیده می‌شود و چنین فضاهایی به دشمنان کشورهایی مانند ایران فرصت می‌دهد که نهایت بهره و استفاده را برای رسیدن به اهداف‌شان ببرند.

امام جمعه موقت گرگان با بیان اینکه دشمنان در حال سناریونویسی برای تحریک مردم و اغتشاش هستند، افزود: دشمنان ما و رسانه‌های وابسته به آنها در مسائلی مانند حوادث سال ۱۳۸۸، افزایش قیمت بنزین و کشته شدن فردی از جامعه، تلاش در راستای درست کردن سناریوهایی دارند تا سایر گروه‌ها و افراد کشور را علیه نظام، دولت و حاکمیت تحریک کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha