• جمعه / ۸ دی ۱۴۰۲ / ۱۲:۳۷
  • دسته‌بندی: فارس
  • کد خبر: 1402100805143
  • خبرنگار : 50441

کارگردان حاضر در جشنواره تئاتر پارس؛

نقص‌های فنی سالن‌ها اذیتمان کرد

نقص‌های فنی سالن‌ها اذیتمان کرد

ایسنا/فارس یکی از کارگردان‌های جشنواره تئاتر منطقه‌ای پارس می‌گوید پذیرفتن میزبانی این جشنواره توسط استان فارس جای تقدیر دارد، اما نقص‌هایی هم وجود داشته که نمی‌توان به سادگی از آن گذشت.

جشنواره تئاتر منطقه‌ای پارس به ساعات پایانی خود نزدیک می‌شود و حالا گروه‌هایی که از هشت استان کشور در شیراز دور هم جمع شده‌اند، مشتاقانه نگران شب اختتامیه هستند.

"ترنا" یکی از معدود نمایش‌های این جشنواره بود که در تالار حافظ اجرا شد. داستان دختری که بازیگر تئاتر است و توسط لوتی‌های محله، از دست مزاحمین رهایی پیدا می‌کند. یکی از لوتی‌ها دلداده این دختر شده و مورد غضب دوستانش قرار می‌گیرد. علی‌رغم مخالفت‌های زیادی که برای آکتوری و هنر وجود دارد، توحید تصمیم می‌گیرد برای به دست آوردن دختر مورد علاقه‌اش در نمایشی ایفای نقش کند.

کارگردان این نمایش که با استقبال خوبی از سوی مخاطبان مواجه شد، به خبرنگار ایسنا گفت: این نمایشنامه چند وقتی در ذهن من و دوستانم بود و در نهایت با همراهی اعضای تئاتر استان قم، این کار را اجرا کردیم. ابتدا در جشنواره استانی قم و بعد هم سعادتی شد که در خدمت دوستانمان در جشنواره پارس و شهر شیراز باشیم.

محمد امینی در خصوص میزبانی شیراز در این جشنواره گفت: نقاط قوت زیادی را در این میزبانی شاهد بودیم، البته نقاط ضعفی هم بود که خیلی دوست ندارم به آن‌ها بپردازم. همین میهمان نوازی و کمکی که دوستان داشتند، در تمامی ساعات شبانه‌روز ما را شرمنده کردند و از همه آن‌ها ممنونیم که برای اجرای یک اجرای قابل قبول، به ما کمک کردند.

وی افزود: در این اوضاع اقتصادی نمی‌توانیم توقع بالایی داشته باشیم. همین که شیراز این میزبانی را قبول کرد، کار بزرگی بود. البته کمی در بحث فنی سالن‌ها اذیت شدیم و استرس کشیدیم اما در نهایت از نتیجه کار راضی هستیم.

گفتنی‌است؛ نویسندگی این کار را محمدرضا شاه‌مردی انجام داده بود و نگین رسولی، محمد کربلایی ابراهیمی، مهدی خجستگی، مرتضی عقیقی و محمد جواد سعادتمند از جمله بازیگران آن بودند.

به گزارش ایسنا، مراسم اختتامیه جشنواره منطقه‌ای پارس از ساعت ۱۸ روز جمعه، ۸ دی‌ماه در تالار حافظ شیراز برگزار خواهد شد.

گفته می‌شود ۳ تا ۵ اثر ممکن است به جشنواره تئاتر فجر راه پیدا کنند و باید دید هیئت داوران جشنواره، کدام آثار را برخواهند گزید.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha