• جمعه / ۸ دی ۱۴۰۲ / ۰۸:۴۹
  • دسته‌بندی: گلستان
  • کد خبر: 1402100805027
  • خبرنگار : 50039

مدیرعامل هلال احمر گلستان خبر داد

مینودشت در صدر حوادث منجر به عملیات هلال احمر گلستان

مینودشت در صدر حوادث منجر به عملیات هلال احمر گلستان

ایسنا/گلستان مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر گلستان با بیان اینکه نیروهای هلال‌احمر استان به صورت شبانه روزی در حال ارائه خدمات در قالب طرح ملی امدادونجات زمستانه هستند، افزود: هموطنان باید توصیه‌های مرتبط با فصل سرما را جدی بگیرند.

قاسم غریب‌آبادی در گفت و گو با ایسنا به برخی اقدامات جمعیت هلال‌احمر گلستان پرداخت و اظهار کرد: همزمان با فرا رسیدن فصل سرما و زمستان طرح ملی امدادونجات زمستانه نیروهای جمعیت هلال‌احمر گلستان نیز در اقصی نقاط استان به خصوص مناطق کوهستانی و برف گیر آغاز شده است.

وی با بیان اینکه این طرح با مشارکت دستگاه‌های امدادی از ۲۱ آذر ۱۴۰۲ آغاز شده و تا ۲۰ اسفند ۱۴۰۳ ادامه خواهد داشت، افزود: مرکز کنترل و هماهنگی عملیات هلال‌احمر استان (EOC) با سرشماره ۱۱۲ به صورت شبانه روزی پاسخگوی تماس‌های اضطراری هموطنان است.

مدیرعامل هلال احمر گلستان با تأکید بر اینکه هموطنان پیش از مسافرت از وضعیت هوا و راه‌ها آگاهی کسب کنند، ادامه داد: به رانندگان توصیه می‌شود ضمن اطمینان از سلامت خودرو و مجهز کردن به زنجیر چرخ، وضعیت ضدیخ خودرو را بررسی کرده و در هنگام سفر البسه گرم به همراه داشته باشند.

وی تعداد عملیات جمعیت هلال احمر گلستان در آذرماه را قابل توجه برشمرد و خاطرنشان کرد: از اول تا ۳۰ آذر ۵۳۸ نیروی امدادی در قالب ۲۰۶ تیم با بکارگیری ۱۴۶ دستگاه آمبولانس، ۱۹ دستگاه خودروی نجات، ۲۲ دستگاه خودروی کمک‌دار سبک در عملیات‌ها مشارکت داشتند.

غریب‌آبادی با اشاره به اینکه در این مدت نیروهای عملیاتی هلال احمر استان از مجموع ۱۵۱ مأموریت امدادی به ۱۲۰ حادثه جاده‌ای و ترافیکی اعزام شده و امدادرسانی کردند، گفت: چهار حادثه کوهستان، سه مورد خدمات حضوری، هفت مورد خدمات شهری، یک مورد خدمات مناسبتی، ۶ مورد سیل و آبگرفتگی، یک مورد طوفان، یک مورد ریزش آوار، یک مورد دریایی ساحلی و هفت حادثه برف و کولاک از دیگر حوادث و خدمات آذر ماه بوده است.

این مقام مسئول با بیان اینکه در این مدت ۴۹۴ نفر تحت تأثیر حوادث قرار گرفته و ۲۹۰ نفر از آن‌ها مصدوم شده و ۱۳۲ نفر توسط نیروهای هلال احمر به مراکز درمانی استان انتقال پیدا کرده و ۱۰ نفر اسکان داده شدند، تصریح کرد: در ماه گذشته هلال احمر مینودشت با ۳۴ حادثه، گرگان با ۳۱ حادثه و علی آباد کتول با ۱۷ حادثه بیشترین عملیات‌هایی بوده که پوشش داده‌اند.

وی اضافه کرد: پایگاه سه راهی گالیکش با ۲۷ حادثه، زیارت گرگان و النگ کردکوی هر کدام با ۱۳ حادثه و چاتال کلاله و پایگاه آق قلا هر کدام با ۹ حادثه بیشترین حوادثی بوده که پوشش داده‌اند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha