• دوشنبه / ۴ دی ۱۴۰۲ / ۱۳:۰۱
  • دسته‌بندی: زنجان
  • کد خبر: 1402100402262
  • خبرنگار : 50163

توسعه روستاها با اجرای طرح تکام در روستاهای ابهر

توسعه روستاها با اجرای طرح تکام در روستاهای ابهر

ایسنا/زنجان طرح تکام در سه روستای ابهر شامل الگزیر، خراسانلو و عمیدآباد اجرا می‌شود.

روستاها همواره یکی از تاثیرگذارترین نقاط در کشور تلقی می‌شوند به طوری که مردمان سخت‌کوش آن همواره در تولید محصولات کشاورزی و تامین امنیت غذایی کشورمان نقش غیرقابلی انکاری داشتند نقشی که اگر نادیده گرفته شود قطعا طبعات اقتصاد، اجتماعی و حتی امنیتی زیادی برای جامعه در پی خواهد داشت.

نگاه باورمندانه داشتن به روستاها به عنوان حلقه‌های مولد و زنجیره‌های اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی و اولویت‌دهی واقعی به بازیابی هویت روستایی موضوعاتی است که اگر به آنها توجه ویژه وجود داشته باشد علاوه بر تحقق مهاجرت معکوس و افزایش ماندگاری در روستاها که از اهداف دولت است در دراز مدت رد پای مستحکم خود را در اقتصا، تولید و اشتغال کشور به جای خواهد گذشت.

به برکت انقلاب شکوهمند اسلامی طی چهار دهه گذشته از عمر پربرکت انقلاب اقدامات بی‌نظیری در روستاهای کشور انجام شده است که ثمره این اقدامات رشد و توسعه بیش از بیش روستاها بوده است؛ توسعه‌ای که در نهایت منجر به توانمندسازی روستاها و مردمان آنها می‌شود.

توسعه روستاها با اجرای طرح تکام در روستاهای ابهر

محور توسعه روستاها به طور سنتی کشاورزی تعریف می‌شود و این موضوع در حالی است که برخی از روستاها با مشکل کمبود آب حتی در حوزه کشاورزی نیز دست‌وپنجه نرم می‌کنند اما نکته حائز اهمیت این موضوع است که روستاها علاوه بر ظرفیت‌های کشاورزی که دارند محیط مناسبی برای رشد بخش‌های غیر کشاورزی و فعالیت شرکت‌های تولیدی و خدماتی نیز هستند.

یکی از اهدافی که در دولت سیزدهم با جدیت دنبال می‌شود توامندسازی روستاها در همه حوزه‌هاست که در این راستا طرح‌ها و برنامه‌های زیادی نیز پیش‌بینی شده است که یکی از این طرح‌ها طرح تکام است که این طرح، یک طرح توانمندسازی و کارآفرینی مردم پایه با هدف توسعه همه جانبه روستاها در قالب کار جهادی است طرحی که هم‌اکنون در ۱۰۰ روستای کشور اجرا می‌شود.

توانمندسازی اقتصادی روستائیان، محرومیت‌زدایی، ارتقای کیفیت زندگی روستائیان، افزایش توان اقتصادی زنان روستایی، افزایش تعاملات اجتماعی در قالب تقویت و ایجاد نهادهای مردمی، جذب فرصت‌های سرمایه‌گذاری و مشارکت خیران برای اشتغال روستاییان، از اهداف اجرای طرح تَکام است که اجرای این طرح در دولت سیزدهم آغاز شده‌ است.

توسعه روستاها با اجرای طرح تکام در روستاهای ابهر

آغاز اجرای طرح تکام در استان زنجان نیز زده شده است تا جایی که در حال حاضر در سه روستای ابهر این طرح اجرا می‌شود که در همین راستا مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای اسلامی استانداری زنجان در بازدید از این طرح‌ها در روستاهای ابهر، گفت: طرح تکام در سه روستای ابهر شامل الگزیر، عمیدآباد و خراسانلو اجرایی می‌شود.

وجیه‌الله بیگدلی با بیان اینکه این طرح علاوه بر این روستاها در سایر روستاهای زنجان نیز اجرا خواهد شد، افزود: اولویت اصلی این طرح توانمندسازی روستاها است که به تدریج همه روستاهای زنجان به اجرای این طرح خواهند پیوست.

به گزارش ایسنا، استان زنجان ۹۲۰ روستای دارای سکنه دارد که از این تعداد ۷۰۹ روستا دارای دهیاری است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha