احمدرضا طحانیان، در نشست خبری شرکت نمایشگاه بینالمللی استان اصفهان با اصحاب رسانه، با اشاره به اینکه نمایشگاه اصفهان با قدمت ۳۰ ساله خود، در کشور جزو بهترینها بوده است، اظهار کرد: در هفت ماه اخیر، نمایشگاه بینالمللی یکی از شلوغترین دورههای خود را پشتسر گذاشته است و تقریبا سعی شده در هر هفته نمایشگاه برگزار شود، تاکنون تلاش کردیم حاصل کار صنایع شهر و کشورمان را در نمایشگاهها ارائه دهیم.
وی با اعلام اینکه سال جاری بیش از ۴۳ رویداد نمایشگاهی داشتهایم که نزدیک به ۳۱ مورد آن انجام شده و تا آخر سال سایر رویدادها نیز انجام میشود، افزود: رشد نمایشگاهی از لحاظ بازدیدها و شرکت سازمانها بسیار خوب بوده است، نمیتوان گفت عالی بودهایم، اما در کشور تقریباً به عنوان یک نمایشگاه خوب شناخته شدهایم، امید داریم با برنامهریزیهایی که در سال ۱۴۰۲ برای ۱۴۰۳ شده است، سالی بهتر داشته باشیم.
مدیرعامل شرکت نمایشگاه بینالمللی استان اصفهان، گفت: بر اساس برنامهریزی و تقویم نمایشگاهی مُصوب در ۶ ماهه ابتدایی امسال تعداد نمایشگاههای کمتری برگزار شد اما در ۶ ماهه دوم بشدت درگیر برپایی نمایشگاههای مختلف خواهیم بود. چهار محور اساسی در سالجاری برای نمایشگاه بین المللی اصفهان در نظر گرفته شده که در سه حوزه داخلی، خارجی و بینالملل فعالیت داشته است.
وی با اعلام اینکه امروز یکی از استانداردترین سایتهای نمایشگاهی کشور در اصفهان است، تصریح کرد: باید چابک سازی و کارآمدی این مجموعه و تحولات راهبردی آن نیز در دستور کار قرار گیرد که تعهد به انجام این کار جزو مأموریتهای تازه شرکت نمایشگاه بینالمللی اصفهان محسوب میشود.
طحانیان با بیان اینکه بیش از۳۰ سایت نمایشگاهی در کشور وجود دارد، گفت: بزرگترین سایتهای نمایشگاهی در پنج کلانشهر تهران، تبریز، مشهد، اصفهان و شیراز واقع شده است که جایگاه نمایشگاه اصفهان از لحاظ به روز بودن و زیرساختها پس از تهران قرار دارد.
وی با اشاره به تعاملات بینالمللی، توضیح داد: در حوزه بینالمللی سعی شده است که از کشورهای مختلف و از توان و پتانسیل خواهرخواندگی و ارتباطی که با وزارت خارجه داریم بتوانیم یکسری از شرکتها و تعدادی از مسئولین شهرهای مختلف و یا تجار شهرهای مختلف را در نمایشگاه حاضر کنیم که این موضوع نسبت بهسال گذشته رشد بسیار خوبی داشته است.
مدیرعامل شرکت نمایشگاه بینالمللی استان اصفهان، ادامه داد: در بخش ارتباطات خارجی سعی شده است که چند عنوان نمایشگاهی برگزار شود، تاکنون برنامهریزی کردهایم که به کشورهای روسیه، اسپانیا و ایتالیا هیئتهایی را اعزام کنیم و همکاریهایی صورت گرفته است، در حوزه بینالمللی و خارجی رشد خوبی داشتهایم و امیدواریم در سال آینده با برنامهریزی بهتر این همکاری را دوچندان کنیم.
وی با اشاره به دیگر اقدامات بیان کرد: یکی از کارهای بسیار مهمی که در سال ۱۴۰۱ آغاز شد، بحث برنامهریزی، تهیه استراتژی و ایجاد یک چشماندازی بود که بر اساس آن فعالیتهای ما شکل بگیرد.
طحانیان، اظهار کرد: بسیاری از مشکلات نمایشگاه اصفهان از طریق تعامل با مجموعههای مختلف حل می شود و ما از تمام توان سازمانهای مردم نهاد و اتاقهای دوستی و ارتباط خواهر خواندگی با شهرهای کشورهای دیگر در زمینه حل مشکلات نمایشگاهی استفاده میکنیم.
محمد گیوی، معاون امور نمایشگاهی، برنامهریزی و بازاریابی شرکت نمایشگاههای بینالمللی اصفهان نیز در این نشست، اظهار کرد: به دنبال آن هستیم که با رویداد محور کردن عناوین نمایشگاهی، به سمتی حرکت کنیم که فعالان اقتصادی از فضای نمایشگاهی ارزش افزوده کسب کنند و نمایشگاه فقط فقط یک دورهمی سالانه نباشد. برای رسیدن به اهداف تعریف شده لازم است نرخ تعاملات در حوزه ملی با شرکای تجاری، فعالان اقتصادی استانی و کشوری را افزایش دهیم.
انتهای پیام
نظرات