به گزارش ایسنا به نقل از استریت تایمز، «ژان لوک مارچاند»، یک کارشناس هوافضا و خلبان «پاتریک بلی» با اشاره به برخی اطلاعاتی که اخیرا در مورد سرنوشت هواپیمای ناپدید شده اماچ ۳۷۰ خطوط هوایی مالزی افشا شده، خواستار جستوجوهای جدید شدهاند.
این دو متخصص با ارائه این درخواست به مقامات مالزیایی و استرالیایی گفته اند: منطقه موردنظر که احتمال میرود شواهدی در آنجا پیدا شود، محدود است و با توجه به امکانات جدید، جستوجوی کامل این ناحیه از اقیانوس تنها ۱۰ روز طول میکشد و ممکن است پاسخی برای این معمای حل نشده بتوان پیدا کرد.
مارچاند و بلی هر دو در مصاحبهای گفتهاند که تلاش برای جستوجوی جدید با این فرض صورت میگیرد که هواپیما به طور عمدی ربوده و در اعماق اقیانوس سرنگون شده است.
ادعای یک ماهیگیر درباره پیدا کردن لاشه هواپیمای گمشده اماچ ۳۷۰ خطوط هوایی مالزی
«فاکس نیوز» اخیرا در گزارشی به ادعای یک ماهیگیر درباره پیدا کردن لاشه این هواپیما اشاره کرده است. این ماهیگیر بازنشسته ادعا میکند که تکه بزرگی از هواپیمای گمشده اماچ ۳۷۰ خطوط هوایی مالزی را در سواحل استرالیای جنوبی پیدا کرده که یکی از آزاردهندهترین معماهای هوانوردی جهان باقی مانده است.
«کیت اولور»، ماهیگیر بازنشسته استرالیایی در مصاحبهای با روزنامه «سیدنی مورنینگ هرالد» گفت: آرزو می کنم هرگز آن چیز را ندیده بودم ... اما آنجاست. این بال یک جت بود.
این هواپیمای مسافربری در تاریخ هشت مارس ۲۰۱۴ میلادی از کوالالامپور به پکن در حرکت بود که با ۲۳۹ سرنشین ناپدید شد. با این حال، جستوجوهای گسترده در سالهای بعد نتوانسته به یافتن هواپیما منجر شود.
اولور گفته که معتقد است بال هواپیمای تجاری را تنها چند ماه پس از ناپدید شدن این هواپیما، پیدا کرده است. این ماهیگیر بازنشسته گفت که در این ۹ سال سکوت کرده است اما اکنون میخواهد داستان خود را برای کمک به خانوادههای کسانی که مسافر این هواپیما بودند، فاش کند.
اولور گفت که او این قطعه از هواپیما را در طول یک سفر ماهیگیری کشف کرده بود.
مالزی، چین و استرالیا در ژانویه ۲۰۱۷ پس از نیافتن اثری از هواپیما به جستجوی دو ساله زیر آب در جنوب اقیانوس هند پایان دادند.
این جستجو برای کشورها ۱۳۳ میلیون دلار هزینه داشته است.
انتهای پیام
نظرات