• شنبه / ۲ دی ۱۴۰۲ / ۱۱:۲۳
  • دسته‌بندی: اردبیل
  • کد خبر: 1402100200549
  • منبع : نمایندگی اردبیل

استاندار اردبیل بیان کرد

ضرورت برنامه‌ریزی برای حفاظت و بهره‌برداری سالم از محیط زیست

ضرورت برنامه‌ریزی برای حفاظت و بهره‌برداری سالم از محیط زیست

ایسنا/اردبیل استاندار اردبیل با اشاره به وجود جاذبه‌های طبیعی و خدادادی در استان، گفت: استان اردبیل دارای منابع طبیعی خدادادی بوده که باید ضمن حفظ این موهبت، زمینه‌های ثروت‌آفرینی از آن را برای استان فراهم کرد.

به نقل از روابط عمومی استانداری اردبیل، سیدحامد عاملی در نشست با جمعی از اعضای سازمان‌های مردم‌نهاد حوزه محیط زیست اظهار کرد: با توجه به وجود جاذبه‌ها و منابع طبیعی و خدادادی در استان اردبیل، باید ضمن حفظ این موهبت، زمینه‌های ثروت‌آفرینی از آن را برای استان فراهم کرد.

وی افزود: لازم است با الگوبرداری از مدل‌ها و شیوه‌های حفاظت از منابع طبیعی، در کنار آن با ایجاد دهکده‌های گردشگری و بوم‌گردی، بتوانیم زمینه جذب گردشگران بیش‌تر را فراهم آوریم.

استاندار اردبیل تصریح کرد: در عین حفظ محیط زیست می‌توانیم پیشرفت نیز داشته باشیم، به‌طوری که در دنیا نمونه‌هایی از پارک‌های ملی حفاظت‌شده با هدف گردشگری ایجاد شده است.

عاملی با اشاره به برنامه‌ریزی‌های انجام‌گرفته در ۲ سال اخیر برای رونق تولید و اقتصاد، گفت: برنامه‌ریزی برای افزایش تولید ثروت در همه حوزه‌ها از جمله گردشگری در استان اردبیل انجام گرفته که بر اساس گزارش فعالان این بخش، افزایش حضور گردشگران و درآمد حاصل از آن را طی ۲ سال گذشته شاهد هستیم.

وی با بیان نقش مهم دانشگاه و فعالان زیست محیطی در ارائه راهکارهای علمی برای حفاظت و بهره‌برداری سالم از منابع طبیعی، افزود: از پیشنهادها و نظریات علمی سازنده در راستای پیشرفت استان اردبیل و رشد اقتصادی منطقه استقبال می‌شود.

استاندار اردبیل بیان کرد: دانشگاهیان باید با نگاه حل مسائل نسبت به ارائه راهکارها و گفتمان‌سازی اقدام کنند تا مسؤولان استان هم در ارتباط تنگاتنگ با دانشگاه، این راهکارها را مورد استفاده قرار دهند.

عاملی ضمن درخواست از سازمان‌های مردم‌نهاد حوزه محیط زیست برای استمرار فعالیت‌های خود در راستای احیا و حفظ محیط زیست و منابع طبیعی، اظهار کرد: درخواست‌های مطرح‌شده در این نشست درباره محیط زیست و منابع طبیعی استان اردبیل از جمله احیای جنگل فندق‌لو، تدوین سند مدیریت بحران، دفع پسماندهای روستایی و... پیگیری خواهد شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha