• سه‌شنبه / ۲۸ آذر ۱۴۰۲ / ۱۱:۱۹
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1402092819702
  • خبرنگار : 71496

تحلیلگر صهیونیست: سبک فعلی جنگ در غزه به معنای مرگ بیشتر سربازان ماست

تحلیلگر صهیونیست: سبک فعلی جنگ در غزه به معنای مرگ بیشتر سربازان ماست

تحلیلگر صهیونیست تاکید کرد، تداوم جنگ در غزه به سبک فعلی به معنای کشته شدن تعداد بیشتری از سربازان صهیونیست است.

به گزارش ایسنا، آموس هرئیل، تحلیلگر مسایل نظامی رژیم صهیونیستی در مقاله‌ای در روزنامه عبری زبان «هاآرتص» نوشت: در صورتی که درگیری‌ها به شیوه کنونی ادامه یابند، سیلی از خبرهای کشته شدن سربازان «اسرائیلی» در غزه به راه خواهد افتاد و ارتش کشته‌ها و زخمی‌های روبه‌افزایشی را متحمل خواهد شد.

به نوشته هرئیل، وقتی با گذشت زمان تردیدهایی در خصوص توانایی ارتش در تحقق اهداف عملیات نظامی‌اش در غزه از جمله «نابودی» حماس و بازگرداندن افراد بازداشت شده ایجاد شوند، خطر برای رژیم صهیونیستی افزایش پیدا خواهد کرد.  

این تحلیلگر مسایل نظامی در ادامه مقاله خود نوشت: احتمال ایجاد تغییری در روند عملیات نظامی «اسرائیل» در غزه طی ماه آتی، تردیدهایی را درباره امکان تحقق اهداف اعلام شده برای عملیات زمینی در نوار غزه به وجود خواهد آورد.

همچنین او ادامه داد: در حالی که بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر و اعضای کابینه‌اش اصرار دارند که تنها فشار نظامی مستمر می‌تواند جنبش را وادار کند انعطاف نشان دهد، اما در این مرحله به نظر می‌رسد که جنبش حماس حاضر به امتیازدهی نیست.

هرئیل در ادامه مقاله خود آورد: با وجود اینکه «اسرائیل» و آمریکا هیچ‌گونه جزئیاتی از مذاکرات جاری میان خود درباره افق زمانی این جنگ ارائه نکردند، اما روشن است که در این مذاکرات ضرب‌الاجلی برای آغاز مرحله بعدی جنگ تعیین شد.

این تحلیلگر صهیونیست در پایان مقاله خود نیز نوشت، قرار است این امر در اواسط ژانویه اتفاق بیفتد و پس از آن روند عملیات هجومی «اسرائیل» در غزه تغییر کرده و کاهش پیدا خواهد کرد.

هرئیل در ادامه مقاله خود آورد، افزایش خسارت‌هایی که ارتش رژیم صهیونیستی در جنگ علیه غزه متحمل می‌شود، موجب افزایش تردیدها درخصوص فایده این جنگ و آغاز تحلیل حمایت‌های داخلی از آن شده‌است.

این تحلیلگر هاآرتص نوشت: استمرار عملیات زمینی در داخل نوار غزه با استمرار انتشار خبرهای بدی همچون اعلام کشته شدن تعداد بیشتری افسر و سرباز مرتبط خواهد بود و آنچه از حاشیه مانور «اسرائیل» روی این عملیات می‌کاهد، این است که با وجود تداوم عملیات زمینی، ارتش هنوز در همان جای خودش ایستاده و نتواسته دستاوردی داشته باشد که وضعیت موجود در نوار غزه را تغییر دهد.

او به نقل از فرمانده یکی از گردان‌های نظامی که وارد محله الشجاعیه در شرق شهر غزه شدند، نوشت، با وجود اینکه ارتش اشغال این محله را تمام کرده، اما سربازهایش احساس می‌کنند که نیروهای گردان‌های القسام، شاخه نظامی جنبش حماس به دلیل توانایی که در پنهان شدن دارند، از همه طرف آنها را محاصره کرده‌اند.

هاآرتص در ادامه هشدار داد، ماندن نیروهای نفوذی در منطقه‌ای از نوار غزه به مدت طولانی باعث می‌شود که آنها برای نیروهای مقاومت فلسطین لو بروند، حتی زمانی که این باور برای فرماندهی ارتش ایجاد می‌شود که مقابله با یکی از گردان‌های نظامی حماس تمام شده، ناگهان نیروهای این گردان‌ها به جنگ ادامه می‌دهند و ارتش را غافلگیر می‌کنند.

این روزنامه عبری زبان در ادامه مقاله خود به قلم هرئیل نوشت، ارتش بر اساس توافقی که تل‌آویو از قبل با واشنگتن کرده، ماه آتی میلادی از عملیات‌های خود در نوار غزه خواهد کاست، سفرهای مقامات ارشد آمریکایی به تل‌آویو که آخرین مورد آنها سفر روز دوشنبه لوید آستین، وزیر دفاع آمریکا بود، آینده جنگ را روشن خواهد کرد و نشانه‌هایی وجود دارد که تل‌آویو و واشنگتن درباره کاهش عملیات‌های نظامی در نوار غزه از اواسط ژانویه توافق کردند.

همچنین هاآرتص در مقاله خود احتمال داد که تا اواسط ماه آتی میلادی، ارتش رژیم صهیونیستی به دنبال توسعه عملیات‌های زمینی خود و گسترش آنها در دیگر مناطق نوار غزه باشد.

این روزنامه عبری زبان در ادامه نیز احتمال داد که نتانیاهو با وجود اینکه می‌داند آمریکا اهرم‌های فشار بزرگی علیه رژیم صهیونیستی دارد که در راس آنها پشتیبانی نظامی و حمایت در محافل بین‌المللی است، اما سعی دارد در راستای راضی کردن بلوک‌های راست، آمریکایی‌ها را به چالش کشیده و عملیات زمینی را متوقف نکند.

هاآرتص نوشت، حتی اگر ارتش رژیم صهیونیستی عملیات تهاجمی خود در نوار غزه را به درخواست آمریکایی‌ها کاهش دهد، باز هم احتمال دارد که همانند اتفاقی که پس از اشغال بیروت در سال ۱۹۸۲ در لبنان برایش افتاد، در «باتلاق غزه» کاملا گرفتار شود.

به نوشته این روزنامه عبری زبان، وجه مشترک جنگ فعلی علیه غزه و جنگ اول لبنان در سال ۱۹۸۲ این است که تردیدهایی در خصوص میزان واقعی بودن اهداف جنگ و امکان پیروزی در آن وجود دارد. در صورتی که ارتش اشغالگر رویکرد فعلی عملیات زمینی را متوقف کرده و به تکنیک‌های نظامی محدودتر روی آورد، شانس تحقق اهداف اعلام شده برای این جنگ از جمله «نابودی» حماس و بازگرداندن اسرای صهیونیست، بیش از این کاهش پیدا خواهد کرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha