بهزاد صوفی در گفت و گو با ایسنا اظهار کرد: بیشتر رستههای تحت پوشش اتحادیه که تحت عنوان مشاغل مزاحم و آلاینده مطرح میشوند، در واقع خدماتی محسوب شده و عنوان مزاحم عنوان مناسبی برای این صنف زحمت کش نیست، اگرچه این رستهها مشمول طرح انتقال به خارج از شهر هستند، اما در این خصوص باید اقدامات کارشناسی بیشتری صورت گیرد. با توجه به خدماتی بودن آنها، بدون بستر سازی مناسب، جانمایی زمین و در نظر گرفتن سهولت دسترسی آسان، انتقال آنها منطقی نیست.
وی افزود: درمورد ساماندهی مشاغل موضوع زمین بسیار مهم است، استانهای دیگر مانند استان اصفهان تجربههای خوبی در این زمینه داشتند، فضاهایی را جانمایی کردند و توسط شهرداریها و سایر سازمانها زیربط با آماده سازی شرایط در معیت اتحادیه، ترتیب انتقال این مشاغل داده شده است.
صوفی ادامه داد: بند ۲۰ ماده ۵۵ قانون شهرداریها نیز بر چگونگی این انتقال اذعان دارد، یعنی پس از جانمایی زمین و آماده سازی فضا توسط شهرداریها، اتحادیهها رستههای خود را به محدوده تعیین شده هدایت کنند. این اتفاق در شهر کرج برای خدمات فنی خودرو رخ نداده است، در حالی که تمام رستههای شغلی این اتحادیه، رستههای خدمات خودرویی و مرتبط با هم هستند و نمیتوان یک یا دو مورد از این رسته های خدمات فنی که باید در دسترس شهروندان باشند را به خارج شهر هدایت کنیم.
وی اظهار کرد: این پرسش با توجه به شرایط خاص ویژگی جغرافیایی استان البرز مطرح میشود که محدوده خارج از شهر کرج کجاست، شهر از سمتی به گرمدره، شهریار، استان تهران و از طرفی با مسافت ۴۰ کیلومتر به استان قزوین منتهی است. از طرفی افزایش قیمت زمین در منطقه مانع اجرای این طرح عظیم شده است.
این بازرس نظارت بر عملکرد اتحادیه تعمیرکاران کرج ادامه داد: از طرف دیگر بیشتر خدماتی که از این صنف درخواست میشود، مربوط به خرابی خودرو در محل سکونت شهروندان و محدوده شهری است و نمیتوان به شهروندان این را تحمیل کنیم که حتما خودرو معیوب باید توسط خودرو بر با تحمیل یک بار مالی زیاد و به خاطر مشکلات فنی کوچک از منزل یا سطح شهر به خارج شهر منتقل شود. بنابراین چون این صنف خدماتی است، باید داخل شهر مستقر بوده و در موارد اورژانسی خرابی خودرو، جهت رفاه شهروندان در کمترین زمان و کوتاهترین مسافت در دسترس باشند.
انتهای پیام
نظرات