حجتالاسلام والمسلمین علی لطیفی امروز، ۲۲ آذرماه در همایش استانی تجلیل از معلمان و دانشآموزان پژوهشگر استان فارس ضمن تشریح نظریههای مختلف روانشناسی در خصوص آموزش اظهار کرد: اندیشمندان متعددی در خصوص آموزش به ارائه نظریه پرداختهاند.
وی، پژوهش در آموزش و پرورش را متفاوت بر شمرد و افزود: پژوهش در آموزش و پرورش بسیار دشوار است زیرا ساختارها به گونهای است که در این زمینه ایجاد دشواری میکند.
لطیفی با بیان اینکه پژوهش یکی از موارد مغفول مانده در آموزش و پرورش است، گفت: پژوهش دارای دوجنبه است اول اینکه پیشرفت نظام تعلیم و تربیت منوط به پژوهش است و دوم اینکه، باید تلاش کنیم نسلی پژوهشگر و جستوجوگر تربیت کنیم.
وی بر اهتمام بیشتر به پژوهش در آموزش و پرورش تأکید کرد و گفت: برگزاری آیین تجلیل از پژوهشگران در تقویت کار پژوهش و ترغیب معلمان به کار پژوهشی بسیار موثر است.
معاون وزیر آموزش و پرورش گفت: استان فارس با وجود گستردگی و دارا بودن بومهای متنوع به خوبی توانسته است در امر تعلیم و تربیت قدم بردارد و در اغلب زمینهها از استانهای پیشرو در کشور است.
لطیفی ادامه داد: استان فارس در حوزه پژوهش به صورت خاص کار کرده است و با داشتن ۵۹ پژوهشسرا از استان های امیدآفرین و الگویی برای سایر استانهاست.
انتهای پیام
نظرات