حسین مالکی امروز، ۲۲ آذر ۲۲ آذرماه در جمع خبرنگاران چهارمحال و بختیاری با بیان اینکعه معضل کمبود اتوبوس تنها مختص استان نیست، اظهار کرد: باتوجه به افزایش هزینه نگهداری اتوبوس و نابرابری قیمت هزینه و درآمد حاصل از این شغل، موجب شده تا برخلاف تلاش شرکتهای مسافربری در جهت جبران بخشی از هزینههای ناوگان حمل و نقل به سمت فعالیت در شرکتهای خصوصی حرکت کنند.
وی ادامه داد: با بروز این مشکلات در حوزه حملونقل مسافر مالکان ناوگان به منظور جبران خسارت و پوشش هزینهها اقدام به فعالیت در دیگر بخشها از جمله بخشخصوصی کردهاند که این مشکل به مرکز نیز اعلام شده و باید توجه داشت که با اتوبوسهای وارداتی و یا افزایش نرخ بلیط معضل برطرف نمیشود چرا که اگر سرمایهگذار ۲۰ میلیارد تومان صرف خرید اتوبوس کند نمیتواند معادل آن درآمد داشته باشد.
مالکی با اشاره به اینکه بیشتر اتوبوسهای استان در مسیر شهرکرد به تهران بوده و تقریبا تمامی شرکتهای مسافری یک یا دو سرویس در این مسیر داشتند، تصریح کرد: اکنون به جایی رسیدیم که تنها دو یا سه شرکت مسافربری در خط تهران فعالیت دارند و با یک یا دو سرویس فعالیت میکنند.
معاون حملونقل ادارهکل راهداری و حملونقل جادهای چهارمحال و بختیاری خاطرنشان کرد: همه ارگانهای نظارتی باید دست به دست هم دهند تا قیمت در بازار کنترل شود و با تهیه بستههای حمایتی از قبیل روغن، لاستیک و ... تشویقی برای ناوگان مسافربری ایجاد کنند، همچنین با کنترل نرخ واقعی در حمل و نقل مسافر و بررسی آن به صورت عرضه و تقاضا تا حدی میتوان این مشکل را حل کرد.
انتهای پیام
نظرات