به گزارش ایسنا، سردار سید کمال هادیانفر در رزمایش طرح ترافیکی پلیس و دیگر دستگاههای امدادی و خدماتی در زمستان ۱۴۰۲ که پیش از ظهر امروز در دانشگاه علوم انتظامی امین برگزار شد، اظهارکرد: در حال حاضر و برابر آمارهای پلیس راهنمایی و رانندگی حدود ۴۰ میلیون دستگاه وسیله نقلیه در سراسر وجود دارد که در حوزه کاهش تصادفات و ارتقاء ایمنی ترافیکی این وسایل و همچنین تمامی کاربران ترافیکی،پلیس و دیگر دستگاهها مسئولیتهایی را بر عهده دارند.
وی ادامه داد: کاهش تصادفات رانندگی و کاهش جانباختگان ناشی از از اولویتهای پلیس راهنمایی و رانندگی است. اما لازم است که تمام دستگاهها به این مهم توجه داشته باشد.
هادیانفر با بیان اینکه طی یک دهه یعنی از سال ۹۲ تاکنون، شاهد افزایش ۵۳۲ درصدی وسائل نقلیه در کشور بودیم، گفت: این آمار بالایی است، مخصوصا که خروجی چندانی از وسایل نقلیه نداشتیم و طرح اسقاط اجرا نشده است.
رئیس پلیس راهور فراجا افزود: همچنین آمارهای ما نشان میدهد که امروز ۷۰ درصد ترددها شهری و جادهای با وسائل نقلیه تکسرنشین انجام میشود. این نشان دهنده نقص و ناتوانی سیستم حمل و نقل عمومی ما برای ارائه خدمات است. موضوعی که باید برای آن چارهای شود.
وی در ادامه به آمار کشتهشدگان حوادث رانندگی پرداخت و گفت: بهطور میانگین سالانه حدود ۲۰ هزار جانباخته و ۳۰۰ هزار نفر در تصادفات مجروح یا مصدوم میشوند که از نظر ما حتی یک نفر هم آمار زیادی است و باید کاهش پیدا کند.
هادیانفر ادامه داد: در سال جاری نیز آمارهای ما نشان میدهد که بیش از ۱۲ هزار و ۵۰۰ نفر در تصادفات رانندگی کشته شدهاند. در این مدت ۲۶۰ هزار نفر در تصادفات مجروح شده و آسیب دیدهاند. این روند به هیچ عنوان مطلوب ما نیست و باید کاهش پیدا کند. ما حتی یک کشته در تصادفات رانندگی را نیز زیاد میدانیم.
رئیس پلیس راهور فراجا به پیگیریهای پلیس و همکاری خوب دولت و مجلس برای کاهش آمار جانباختگان حوادث رانندگی اشاره کرد و گفت: در برنامه هفتم کاهش ۵۰ درصدی جانباختگان حوادث رانندگی مطرح شده و بنا شد تا هر سال ۱۰ درصد شمار جانباختگان را کاهش دهیم تا در پایان پنج سال به کاهش ۵۰ درصدی برسیم.
رئیس پلیس راهور فراجا بر ضرورت هوشمندسازی پلیس راهور نیز تاکید کرد و گفت: مدیریت ترافیک و ارائه خدمات مطلوب به مردم نیازمند استفاده از فناوریهای نوین و هوشمند است، موضوعی که پلیس راهور همواره به دنبال آن است. اقداماتی نظیر توسعه دوربینها، بهره گیری از تجهیزات روز و همچنین استفاده از سامانههای مدیریت ترافیکی و سامانههای نظارتی مختلف باید در دستور کار قرار داشته باشد. خوشبختانه این مهم در پلیس راهور مورد توجه است.
انتهای پیام
نظرات