• سه‌شنبه / ۲۱ آذر ۱۴۰۲ / ۱۱:۰۴
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1402092115151
  • خبرنگار : 50378

سفر «عمو نوروز» به هند

سفر «عمو نوروز» به هند

ایسنا/خراسان رضوی کارگردان تئاتر «عمو نوروز» گفت: این تئاتر در بیستمین جشنواره بین‌المللی «رایان» هند که از ۲۲ الی ۲۶ آذرماه در دهلی نو با حضور ۲۰ کشور برگزار می‌شود، شرکت خواهد کرد.

محمد برومند در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به کارگردانی و نوشتن این نمایشنامه توسط وی، اظهار کرد: این نمایشنامه در بیستمین جشنواره بین‌المللی رایان راهی دهلی می‌شود.

وی اضافه کرد: نوجوانان ۱۲ تا ۱۷ سال از کشورهای آلمان، لاتویا، لتونیا، نروژ، دانمارک، استونی، ایتالیا، پاراگوئه، کانادا، هند، زامبیا، اسلوانی، سریلانکا، تایلند، ایران، مالزی، هلند، بنگلادش، نپال، جمهوری چک در این جشنواره به اجرای آثار پرفورمنس، تئاتر موزیکال، تئاتر عروسکی، رقص‌های فولکلور می‌پردازند. از این رو گروه تئاتر سیمرغ که به نمایندگی از ایران در این جشنواره شرکت کرده است به نمایش «عمو نوروز» به معرفی آیین‌‎های نوروزی خواهد پرداخت.

برومند ادامه داد: این نمایش نگاهی نو به افسانه کهن عمو نوروز و ننه سرما دارد که دلداگی آن‌ها باعث جوانیشان می‌شود. در این  نمایش شخصیت‌ها عمو نوروز، ننه سرما، حاجی فیروز و آیین‌های استقبال از نوروز در شمال و جنوب ایران  معرفی می‌شوند. البته این نمایش به زبان انگلیسی اجرا خواهد شد.

وی عنوان کرد: گروه سیمرغ پیش از این با نمایش‌های «کاکلی»، «همه دوستان من»، «آخرین برگ»، «جنگ و صلح»، «کی از همه قوی‌تره»، «معجزه دوستی»، «بهار میاد» در جشنواره رایان حضور داشته است.

برومند تصریح کرد: این جشنواره در سال‌های اخیر بخش‌های مختلفی را به بخش اصلی که غیر رقابتی بوده، افزوده است. در بخش اصلی جشنواره گروه‌ها آثاری را که با همراهی کارگردان حرفه‌ای تولید کرده‌اند، اجرا می‌کنند. البته سال‌های اخیر در راستای شناسایی استعدادهای نوجوانان و جوانان و حمایت از آن‌ها بخش‌های تئاترخیابانی، عروسک سازی، طراحی لباس، آواز، تک نوازی و ... به جشنواره اضافه شده است که به صورت رقابتی برگزار می‌شود .

وی اظهار کرد: امسال نیز من، رضا عرفانی و محدثه حدادپور به عنوان داوران بخش تئاتر و عروسک‌ساز در این جشنواره از ایران حضور داریم و آثار هنرمندان را از ۲۰ کشور قضاوت خواهیم کرد.

برومند بیان کرد: نمایش «عمو نوروز» روز جمعه ۲۴ آذرماه در سالن بین‌المللیAmbedkar در شهر دهلی نو در بخش اصلی جشنواره که غیر رقابتی است، به صحنه خواهد رفت و هنرمندان نوجوان ایرانی در روزهای شنبه و یکشنبه صبح و عصر در بخش‌های تک‌نوازی، آواز، عروسک‌سازی و نمایش خیابانی با نوجوانان کشورهای دیگر به رقابت خواهند پرداخت.

وی گفت: پرنیان باباپور، آرنیکا برومند، مهرسا جاودانی ایراندوست، یکتا جلال زاده فیروزآبادی، پروین خردمند، هستی رحیمی‌فر، زهرا عبدالامیر ابراهیم، مهسا قدمیاری، هستی قربانی، کیانا قلمبر، صبا کیانمنش، هستی محمود ثانی بازیگران نمایش و بهاره صاحبی و سهیلا قیدی صداپیشگان نمایش عمو نوروز هستند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha