• یکشنبه / ۱۹ آذر ۱۴۰۲ / ۱۱:۵۱
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1402091913409
  • خبرنگار : 50107

یک مسئول خبر داد

تقاطع چهارسطحی آزادگان مشهد به بهره‌برداری نهایی رسید

تقاطع چهارسطحی آزادگان مشهد به بهره‌برداری نهایی رسید

ایسنا/خراسان رضوی شهردار مشهد گفت: امروز یکی از روزهای خوب ما مشهدی‌ها است که یکی از پروژه‌های بزرگ عمرانی به بهره‌برداری نهایی می‌رسد و تحویل مردم می‌شود.

محمدرضا قلندر شریف امروز ۱۹ آذرماه، در مراسم بهره‌برداری نهایی از تقاطع چهارسطحی آزادگان که در سالن اجتماعات نمایشگاه بین‌المللی مشهد برگزار شد، با گرامیداشت یاد شهدای غزه اظهار کرد: اضمحلال و نابودی رژیم منحوس، کودک‌کش و نسل‌کش صهیونیستی نزدیک است. 

وی با بیان اینکه امروز یکی از روزهای خوب ما مشهدی‌ها است، عنوان کرد: امروز یکی از پروژه‌های بزرگ عمرانی به بهره‌برداری نهایی می‌رسد و تحویل مردم می‌شود. نکته اساسی این پروژه که ما را بر این داشته پروژه‌های دیگر را با قرارگاه خاتم ادامه دهیم، روش اجرای آن به روش سگمنتال است که در زمان اجرای پروژه ترافیک جریان داشت و مزاحمتی برای مردم در حوزه حمل‌ونقل ایجاد نمی‌کرد.

شهردار مشهد افزود: مشابه این پروژه‌ها را در آینده خواهیم داشت. چند روز آینده عملیات اجرایی سطح سوم میدان فهمیده که چپ‌گرد بوده و سطح سوم تقاطع میدان خیام توسط قرارگاه خاتم عملیاتی خواهد شد. همزمان ۶۰ پروژه دیگر در منطقه ۱۲ از پروژه‌های زودبازده افتتاح می‌شود.

قلندر شریف ادامه داد: تقاطع چهارسطحی آزادگان ۶۰۰ میلیارد تومان هزینه دفتری داشت که هزینه به روز شاید بیش از ۱۰۰۰ میلیارد تومان شود. هزینه ۶۰ پروژه زودبازده نیز ۱۰۷ میلیارد تومان بود که امروز بهره‌برداری می‌شود. پروژه‌های زودبازده را مردم می‌خواهند و ما انجام می‌دهیم، شما خواستید و انجام شد. این پروژه‌ها توسط مردم در محلات معرفی می‌شود، اگرچه کوچک است اما در رضایتمندی مردم تاثیر دارد.

شهردار مشهد خاطرنشان کرد: بیش از ۱۰۰۰ پروژه با اعتبار ۲۰۰۰ میلیارد تومان در مشهد تعریف شده که بیشترین رضایتمندی را در بین مردم داشته است. اراده شورای شهر در دوره ششم و مدیریت شهری این بوده که پروژه‌های نیمه‌تمام را به اتمام برساند، از جمله این پروژه بود که از سال ۹۸ شروع شده بود. پروژه‌های دیگری را در گذشته افتتاح کردیم و در روزهای آینده نیز خواهیم داشت. 

وی اضافه کرد: عملیات فاز یک پارک ۷۳ هکتاری در حال انجام است و فاز دو و سه را نیز تا پایان سال شروع خواهیم کرد. پروژه قطار شهری در دست اقدام است و فاز یک خط سه سال آینده  به بهره‌برداری می‌رسد و تحویل مردم می‌شود. 

به گزارش ایسنا، عملیات اجرایی پروژه تقاطع چهارسطحی آزادگان مشهد از ۲۵ مرداد ماه ۹۸ و با هدف کاهش ترافیک و اتصال آزادراه مشهد-چناران-قوچان آغاز شده و فاز اول آن در ۱۴ فروردین ۱۴۰۰ افتتاح شده بود. سطح منفی یک یا زیرگذر این تقاطع چهارسطحی، محور بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی را به محور شهید برونسی متصل می‌کند. سطح صفر این تقاطع هم میدانی بیضی شکل است. سطح مثبت یک این تقاطع شرق بزرگراه امام علی (ع) را به غرب آن و به آزادراه مشهد-چناران-قوچان متصل می‌کند. همچنین سطح مثبت دو دارای دو چپ گرد است که یکی از این  دوچپ گرد بزرگراه امام علی (ع) را به بولوار شهید برونسی و چپ‌گرد دیگر غرب بزرگراه امام علی (ع) از سوی چناران را به بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی متصل می‌کند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۲-۰۹-۱۹ ۱۳:۵۰

واقعا دمتون گرم .دم طراح ومهندسین شرکت خاتم گرم .من به عنوان یک شهروند به تمام دست اندرکاران این ابر پروژه تحسین می گویم .

avatar
۱۴۰۲-۰۹-۲۰ ۱۴:۴۴

زود ساختن پروژه، خیلی خوب بود اما چرا پروژه های مشهد، اینقد کوچیک ساخته میشه؟! با طرح صدمتری قدیم مقایسه کنید! فکر امروز رو نمی کنید، چه برسه به ۵۰ سال آینده!!

avatar
۱۴۰۲-۰۹-۱۹ ۱۳:۵۳

اینکه این تقاطع زیبا و طراحی شده ان در رمان ساخت هیچ بار ترافیکی برای مردم ایجاد نکرد واقعا درست است و در اینجا ازمسولین دلسوز و با سواد فنی و پشتکار قابل تحسین انها تشکر میکنم مردم اگر شهرداری کار کند و نتجه کار را مشاهده کنن باور بفرمایید از جانشان هم دریغ نخواهند کرد از شهردار محترم هم در اینجا کمال تشکر را دارم .

avatar
۱۴۰۲-۰۹-۱۹ ۱۷:۰۶

فقط یک عکس! انگار عکس گذاشتن خیلی خرج داره!

avatar
۱۴۰۲-۰۹-۱۹ ۱۷:۳۵

قابل توجه شهرداران بیسواد ....

avatar
۱۴۰۲-۰۹-۱۹ ۱۸:۴۲

پول نفت اهواز همه شهرها رو آباد کرد غیر از خود اهواز

avatar
۱۴۰۲-۰۹-۱۹ ۲۰:۱۱

سلام جناب شریف شهردار محترم از زحمات شما و همکاران زحمتکشتون کمال تشکر داریم لطفا در مورد زمینهای کشاورز۹هم یک پیگیری بکنید چرا اجازه ساخت نمیدین هم کاربری مسکونی هست هم داخل بافت نیست کشاورز ۹ چهاراه اول سمت چپ لطفا دل ۱۸۰مالک تو این اوضاع خوشحال کنید

avatar
۱۴۰۲-۰۹-۱۹ ۲۱:۵۴

باسلام خسته نباشید به همه کسانیکه در ساخت این پروژه زحمت بسیار کشیدند،در رابطه با زمین های صفی آباد شاندیز که زیرنظر شهرداری سازمان آتش نشانی مشهد میباشد،حدود۳۵ سال هست که به دست مالکان خود نرسیده است،از شما شهردار محترم تقاضا دارم ما را دو راستای این هدف یاری نمایید،با تشکر

avatar
۱۴۰۲-۰۹-۲۰ ۱۱:۱۸

دمتون گرم ،جان هر کسی را دوست دارید ،به اون خدایی که می‌پرستید یه پل برای استان مازندران شهر ساری سه راه دانشگاه بزنید ،سی سال است که مسئولین دارند درستش میکنند ولی موفق نمی‌شوند.یه کمکی به اینا بکنید ،هر روز ترافیک سنگینه دیگه عمر مون تموم شد.

avatar
۱۴۰۲-۰۹-۲۰ ۱۲:۰۷

باتوجه به اینکه مشهدشهرزیارتی وتفریحی میباشد وسالانه بیش از سی میلیون نفر بهمشهد سفر می‌کنند وخیابانها ترافیک وحشتناکی می‌شود ازشهرداردرخواست داریم در چهارراهای اصلی تقاطع زیر گذر رو گذر ایجاد شود

avatar
۱۴۰۲-۰۹-۲۰ ۱۳:۳۵

سلام خسته نباشید به مسئولان زحمتکش بیزحمت یک اقدامی هم جهت احداث پارک درمنطقه آخر پنجتن التیمور سابق انجام دهید ممنون می‌شویم.هیچ امکانات تفریحی وجود ندارد🙏

avatar
۱۴۰۲-۰۹-۲۰ ۱۷:۳۴

سلام ازهمه پل ها پل بالاگز صدمتری که مفتح غربی رابه شرقی متصل کندواجب ترنیست بسیارترافیک خطرناکی داردمردم آن منطقه دیگرازاین شهرداری ناامیدشدن

avatar
۱۴۰۲-۰۹-۲۰ ۲۲:۱۶

بجایه اینکارا.بیاید تهه هاشمیه که بهترین منطقه مشهد بالاشهره.تهه هاشمیه بین نماز کوه پارک.سی سال دست نخورده همون نمیتونن یک اسفالت کنن.که اینقدر خاک نخوریم.بیاین اینو درست کنید