• شنبه / ۱۸ آذر ۱۴۰۲ / ۱۲:۱۵
  • دسته‌بندی: جهان ورزش
  • کد خبر: 1402091812431
  • خبرنگار : 71460

جام جهانی باشگاه‌ها از دریچه آمار

جام جهانی باشگاه‌ها از دریچه آمار

سایت کنفدراسیون فوتبال آسیا به بررسی آماری جام جهانی باشگاه‌ها پرداخته که از این هفته در جده عربستان آغاز خواهد شد.

به گزارش ایسنا و به نقل از سایت AFC، جام جهانی باشگاه‌ها در عربستان از روز سه‌شنبه با بازی الاتحاد و اوکلند سیتی در دور اول آغاز می‌شود. در آستانه این رقابت‌ها سایت کنفدراسیون فوتبال آسیا نگاهی به آمار و ارقام این دوره از رقابت‌ها انداخته که در زیر مرور می‌کنیم: 

۱۹۵

ارلینگ هالند، مهاجم منچسترسیتی و آیومی نیکاوا، دروازه‌بان اوراوا ردز با ۱۹۵ سانتی متر قد، بلندقدترین بازیکنان این مسابقات خواهند بود.

پس از این دو بازیکن، ویتور اودس (۱۹۴)، احمد حجازی (۱۹۳)، پدرو رانگل (۱۹۲)، محمد الشناوی (۱۹۱) و رودری (۱۹۱) قرار دارند. شویا ناکاجیما، بازیساز اوراوا با ۱۶۴ سانتیمتر کوتاه‌قدترین بازیکن این دوره از رقابت‌هاست.

۹۹

کوین دی بروین بیشترین بازی ملی را در بین بازیکنان جام جهانی باشگاه‌ها دارد. این بازیکن ۹۹ بازی ملی برای بلژیک انجام داده است. پس از او کریم بنزما (۹۷ بازی ملی برای فرانسه)، متئو کواچیچ (۹۷ بازی برای کرواسی)، علی معلول (۹۰ بازی برای تونس)، برناردو سیلوا (۸۷ بازی برای پرتغال)، احمد حجازی (۸۳ بازی برای مصر)، کایل واکر (۸۱ بازی برای انگلیس) قرار دارند.

جان استونز (۶۹ بازی برای انگلیس)، مارسلو (۵۸ بازی برای برزیل)، مانوئل آکانجی (۵۷ بازی برای سوئیس)، آنجل منا (۵۵  بازی برای اکوادور)، روبن دیاس (۵۳ بازی برای پرتغال)، انگولو کانته (۵۳ بازی برای فرانسه)، محمد الشناوی (۵۱ بازی برای مصر) و عمرو السلیا (۵۰ بازی  برای مصر) نیز در رده‌های بعدی هستند.

مسن‌ترین‌ها

تاکنون تنها یک بازیکن ۴۰ ساله در جام باشگاه‌های جهان بازی کرده اما این رقم می‌تواند در جده به سه بازیکن برسد. فابیو دروازه‌بان فلومیننزه و فیلیپه ملو مدافع میانی این تیم برزیلی نیز به ترتیب ۴۳ و ۴۰ سال دارند.

اسکار پرز مسن‌ترین بازیکن تاریخ این رقابت‌ها بوده که با ۴۴ سال و ۱۰ ماه سن برای پاچوکا مقابل گرمیو در نیمه نهایی ۲۰۱۷ گلزنی کرده است.
۱۸
جو والیس، دروازه‌بان اوکلند سیتی، با ۱۸ سال سن، جوان‌ترین بازیکن این مسابقات خواهد بود.

۱۶
۱۶ بازیکن از ۲۳ بازیکن منچستر سیتی، لژیونر هستند. بعد از آنها الاتحاد (۱۰ بازیکن)، لئون (۹ بازیکن)، اوکلند سیتی (۵ بازیکن)، اوراوا ردز (۵ بازیکن)، الاهلی (۴ بازیکن) و فلومیننزه (۳ بازیکن) قرار دارند. تنها بازیکنان انگلیسی سیتی اسکات کارسون، فیل فودن، جک گریلیش، ریکو لوئیس، کالوین فیلیپس، جان استونز و کایل واکر هستند.

۱۲
حسین الشحات، بازیکن تیم الاهلی بیشترین حضور در جام جهانی باشگاه‌ها را به نام خود ثبت کرده و ۱۲ بازی در این مسابقات انجام داده است.

۴
کریم بنزما بیشترین گل در جام جهانی باشگاه‌ها را با ۴ گل به نام خود ثبت کرده است. 

مهاجم سابق رئال مادرید پس از دوایت یورک (منچستریونایتد و سیدنی اف سی)، نری کاردوزو (بوکا جونیورز و مونتری)، رونالدینیو (بارسلونا و اتلتیکو مینیرو) و کریستیانو رونالدو (منچستریونایتد و رئال مادرید)، تسوکاسا شیوتانی (سانفرس هیروشیما و العین)، حسین الشحات (العین و الاهلی) و پرسی تاو (ماملودی ساندانز و الاهلی) هشتمین بازیکنی است که برای بیش از یک تیم در این رقابت‌ها گلزنی کرده است.
۳
متئو کواچیچ که دو بار با رئال مادرید و یک بار با چلسی قهرمان این تورنمنت شده است، در صورت قهرمانی منچسترسیتی به اولین بازیکنی تبدیل خواهد شد که با سه باشگاه قهرمان شده است.

هشت بازیکن دیگر دو بار قهرمان جام جهانی باشگاه‌ها شدند. دیدا (کورینتیانس و میلان)، دانیلو (سائوپائولو و کورینتیانس)، فابیو سانتوس (سائوپائولو و کورینتیانس)، تیاگو آلکانتارا (بارسلونا و بایرن مونیخ)، تونی کروس (بایرن و رئال مادرید) کریستیانو رونالدو (منچستریونایتد و رئال مادرید)، ژردان شکیری (بایرن مونیخ و لیورپول) و داوید آلابا (بایرن مونیخ و رئال مادرید).

تیم‌های راه‌یافته به جام جهانی باشگاه‌ها ۲۰۲۳

منچسترسیتی (انگلیس): قهرمان لیگ قهرمانان
فلومیننزه (برزیل) قهرمان کوپالیبرتادورس  
لئون (مکزیک): قهرمان کونکاکاف در سال ۲۰۲۳
اوراوا دایاموندز (ژاپن): قهرمانی در لیگ قهرمانان ۲۰۲۳ 
الاهلی (مصر): قهرمانی در لیگ قهرمانان آفریقا
آکلندسیتی (نیوزیلند): قهرمانی در اقیانوسیه
الاتحاد (عربستان): قهرمانی لیگ عربستان به عنوان میزبان

اولین دیدار این رقابت‌ها بین الاتحاد عربستان و آکلندسیتی نیوزیلند برگزار می‌شود و برنده این دیدار به مصاف الاهلی مصر خواهد رفت.

لئون و اوراواردز نیز در دیگر دیدار به مصاف هم می‌روند و برنده این دیدار با منچسترسیتی روبرو خواهد شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha