• جمعه / ۱۷ آذر ۱۴۰۲ / ۱۳:۳۰
  • دسته‌بندی: سیستان و بلوچستان
  • کد خبر: 1402091712043
  • منبع : نمایندگی سیستان و بلوچستان

استاندار سیستان و بلوچستان:

استان‌های شرقی کشور با همکاری یکدیگر سرعت پیشرفت پروژه‌های مشترک را افزایش دهند

استان‌های شرقی کشور با همکاری یکدیگر سرعت پیشرفت پروژه‌های مشترک را افزایش دهند

ایسنا/سیستان و بلوچستان استاندار سیستان و بلوچستان با اشاره به مسائل و اجرای پروژه های مشترک بین استانهای شرقی کشور تاکید کرد: می‌توانیم با همکاری، هم افزایی و همدلی سرعت پیشرفت پروژه‌ها را افزایش دهیم.

به گزارش ایسنا، محمد کرمی امروز جمعه (۱۷ آذر) در بازدید از پروژه انتقال آب دریای عمان اظهار کرد: مجموعه‌های فعال در پروژه انتقال آب دریای عمان با کار و تلاش جهادی اقدامات لازم را انجام می‌دهند.

محمد کرمی با اشاره به اهمیت موضوع حمل و نقل تصریح کرد: موضوع کریدور شمال و جنوب، شرق و غرب و هم مسئله حمل نقل ریلی و جاده‌ای تاثیر مهمی در پیشرفت شرق کشور دارد.

وی همچنین بر اهمیت موضوع انتقال آب دریای عمان و موضوع انرژی تاکید کرد.

استاندار خراسان رضوی نیز در جریان بازدید از پروژه انتقال آب دریای عمان بیان کرد: استانهای شرق کشور چند مسئله مشترک در این منطقه دارند که حتماً لازم است به اتفاق استان‌ها و استانداران شرقی کشور این مسائل دنبال شود.

یعقوب علی نظری با اشاره به اهمیت موضوع آب اذعان کرد: با توجه به ناپایداری انرژی در شرق کشور، قرارداد خطوط انتقال سوخت مایع منعقد شد.

وی با اشاره به تنش آبی در شرق کشور اذعان کرد: با احداث خطوط لوله انتقال آب از دریای عمان به استانهای شرقی آب صنایع، معادن، شرب و کشاورزی تامین خواهد شد.

استاندار خراسان رضوی بیان کرد: پروژه انتقال آب دریای عمان پروژه بسیار مهم و از نظر فنی قابل توجه است.

نظری تصریح کرد: استان‌های مختلف نیز موظف هستند؛ زمینه‌های لازم برای افتتاح پروژه انتقال آب دریای عمان را فراهم کنند تا در اسرع وقت و در موعد مقرر این پروژه مهم به بهره‌برداری برسد.

وی در ادامه افزود: ظرفیت بندر اقیانوسی چابهار که به شدت همسایگان ما به آن نیاز دارند، از جمله موضوعات مشترک استانهای شرقی می باشد و تامین زیرساخت‌های ترانزیت و حمل و نقل جاده‌ای بسیار مهم است.

استاندار خراسان رضوی تصریح کرد: موضوع بخش شرقی کریدور شمال به جنوب بسیار حائز اهمیت است و یکی از اهداف دیگر این سفر بررسی وضعیت بندری و حمل و نقل بود.

نظری تاکید کرد: استان‌های شرقی با کار و پیگیری‌های مشترک مسائل انرژی، آب و حمل و نقل بتوانند زیرساخت‌های لازم را فراهم آورند.

همچنین در این بازدید مجری طرح انتقال آب دریای عمان گفت: طول مسیر انتقال اب دریا عمان تا شهر مشهد ۱۳۴۲ کیلومتر است که ۴۵۰ کیلومتر انشعابات به سمت استان‌های مختلف را در این پروژه طراحی شده که در حال اجرا است.

وی بیان کرد: ظرفیت آبگیری ۱۶۰ متر مکعب در ثانیه آب شیرین ایجادخواهد شد و محل سازه آبگیری امسال به بهره برداری خواهد رسید.

وی تصریح کرد: مسیر خط انتقال ما برای استان سیستان و بلوچستان حدود ۵۴۰ کیلومتر است که ۱۰ کارگاه لوله گذاری در این زمینه فعال هستند.

وی خاطر نشان کرد: طبق برنامه ریزی‌های صورت گرفته تا پایان سال آینده آب دریا به شهر زاهدان منتقل می شود.

وی تاکید کرد: طبق برنامه ریزی‌های صورت گرفته با تکمیل واحدهای شیرین سازی آب این نعمت خدادادی تا سال ۱۴۰۵ به شهر مشهد منتقل خواهد شد.

گفتنی است؛ استاندار سیستان و بلوچستان در پایان این بازدیداز مسئولان، مهندسان و پیمانکارانی که برای بهره مندی مردم از آب پایدار به صورت شبانه روزی تلاش می‌کنند، تقدیر و تشکر کرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha