• پنجشنبه / ۱۶ آذر ۱۴۰۲ / ۲۱:۴۷
  • دسته‌بندی: گیلان
  • کد خبر: 1402091611841
  • خبرنگار : 50040

مشاور وزیر آموزش و پرورش:

نیازمند نهضت روایتگری پیشرفت هستیم

نیازمند نهضت روایتگری پیشرفت هستیم

ایسنا/گیلان مشاور وزیر آموزش و پرورش، با بیان اینکه نیازمند نهضت روایتگری پیشرفت هستیم، خاطرنشان کرد: باید قهرمانان ملی و بین المللی را برای دانش آموزان روایت کنیم.

علی پارسانیا امروز، ۱۶ آذرماه در آیین رونمایی از درسنامه «یارَش»، نخستین کتاب درسنامه پیشرفت در ایران که در رشت برگزار شد، با بیان اینکه مفاهیم و ایده ها یک مکتب را توضیح می دهند، اظهار کرد: این مفاهیم انتزاعی و ایده ها هستند که معرفت ایجاد می کند و انگیزه بخش و حرکت آفرین است.

وی با تاکید بر لزوم پیاده سازی مفاهیم انتزاعی و ایده های مکتب، افزود: تا این ایده ها و مفاهیم پیاده سازی نشود و نمادهای عینی و عملیاتی نداشته باشد، مکتب به ثمر نمی‌نشیند.

مشاور وزیر آموزش و پرورش روایت قهرمانان تربیتی را نوعی مکتب سازی دانست و متذکر شد: کتاب «یارَش» ایده ها و مفاهیم انتزاعی مکتب تربیتی ما را ملموس و عینی برای دانش آموزان معرفی می کند و وقتی این نمونه عینی جلوی دانش آموز قرار می گیرد، دقیق تر هویت خود را می فهمد و درک می کند.

پارسانیا با بیان اینکه درسنامه یارَش مفهوم تلاش و فرایندهای رسیدن انسان به هدف را به صورت مسئله محور تبیین می کند، گفت: مهم این است که مسئله داشته باشیم و برای حل مسئله تلاش کنیم.

نیازمند نهضت روایتگری پیشرفت هستیم

وی با بیان اینکه یارَش زبان برهان و اثبات را تبدیل به شهود و ثبوت می کند، افزود: قهرمانان تربیتی درباره امید و تلاش و جهاد و موفقیت صحبت می کنند و دانش آموزان نمونه عملیاتی این مفاهیم را در سطح روستا و استان و کشور می بینند و گاهی با قهرمانان ملی و بین المللی رو به رو می شوند.

مشاور وزیر آموزش و پرورش با اشاره به تعبیر رهبر انقلاب درباره مکتب حاج قاسم، خاطرنشان کرد: حاج قاسم سلیمانی نمونه برجسته و عینی مکتب امام خمینی(ره) است و نماد تمام و کمال یک مکتب تربیتی محسوب می شود.

وی با تاکید بر لزوم تقویت نگاه حل مسئله و روحیه مسئولیت پذیری ملی و بین المللی در کودکان و نوجوانان، اضافه کرد: در این راه به قهرمانان تربیتی بومی و ملی نیاز داریم و لذا باید نهضت تربیتی را راه بیاندازیم تا نسل امروز چیزهای گفته شده را مشاهده کنند.

پارسانیا، کار درسنامه «یارَش» را تصویرسازی دانست که بسیار ارزشمند است و بیان کرد: ابتدا باید نهضت روایتگری قهرمانان تربیتی بومی و ملی و بین المللی را آغاز کنیم تا آن چیزی را که می خواهیم در لایه معرفتی به دانش آموز یاد دهیم، به صورت دقیق و تفصیلی به او نشان دهیم.

وی شوق آفرینی را دومین کار در مسیر مکتب تربیتی دانست و تاکید کرد: صحبت کردن درباره امید و تلاش، انگیزه بخش نیست، اما دیدن انسان های امیدوار و تلاشگر، شوق ایجاد می کند و لذا ارزش کتاب «یارَش» به همین تصویرسازی امید و تلاش و پیشرفت است و می تواند برای حرکت، شوق مضاعف ایجاد کند.

مشاور وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه نیازمند نهضت روایتگری پیشرفت هستیم، خاطرنشان کرد: باید قهرمانان ملی و بین المللی را برای دانش آموزان روایت کنیم. در این راستا باید محصولات چندرسانه ای داشته باشیم و برای هر روایت پیوست چندرسانه ای تعریف کنیم تا آشنایی دانش آموزان افزایش پیدا کند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha