• چهارشنبه / ۱۵ آذر ۱۴۰۲ / ۲۰:۰۳
  • دسته‌بندی: لرستان
  • کد خبر: 1402091511215
  • خبرنگار : 50177

رئیس دانشگاه:

دانشگاه‌های لرستان بهترین تکیه‌گاه برای بخش اجرا و صنعت هستند

دانشگاه‌های لرستان بهترین تکیه‌گاه برای بخش اجرا و صنعت هستند

ایسنا/لرستان رئیس دانشگاه لرستان گفت: دانشگاه‌های استان بهترین تکیه‌گاه برای بخش اجرا و صنعت هستند؛ می‌توانیم به هم اعتماد کنیم و بیشتر با هم باشیم.

علی نظری امروز، ۱۵ آذرماه در آیین اختتامیه هفته پژوهش که با حضور پژوهشگران و فناوران برتر استان در سالن اجتماعات شهید شکوهی دانشگاه لرستان برگزار شد، اظهار کرد: هفته پژوهش مرور گذشته برای ترسیم آینده است، آینده‌ای که در تمدن سازی همان تمدن نوین اسلامی محسوب می‌شود.

وی اضافه کرد: در مباحث علمی و پژوهشی باید علاوه بر حفظ نقش خود به نظام مسائل پیرامون برسیم و آنها را رصد کنیم.

رئیس دانشگاه لرستان هفته پژوهش را یک نام برای فرایند یک سال برشمرد و گفت: زمانی می‌توانیم تمدن‌ساز باشیم که ابتدا مسائل خود را حل کنیم.

نظری با بیان اینکه پژوهش و فناوری‌ها زمانی حائز اهمیت می‌شود که حل نظام مسائل را به دنبال داشته باشد، تصریح کرد: هفته پژوهش برای مرور مسائل و یادآوری چالش‌هاست تا در مقابل مشکلات و برای حل مسائل توانمند باشیم.

وی بیان کرد: دانشگاه‌های استان بهترین تکیه‌گاه برای بخش اجرا و صنعت هستند باید به هم اعتماد کنیم و بیشتر با هم باشیم.

رئیس دانشگاه لرستان یادآور شد: معنا ندارد با وجود این همه تحقیق، پژوهشگر و نخبه  اما این همه فاصله میان حاشیه شهر و مرکز باشد و با این همه مشکل دست به گریبان باشیم.

در ادامه این جلسه مسئول دفتر نهاد رهبری در دانشگاه لرستان بیان کرد: رقم زدن یک فضای انسانی در یک محیط علمی ضروری است.

حجت‌الاسلام مویدی با بیان اینکه منشا سلطنت و اقتدار علم است و اگر جامعه‌ای این ابزار را نداشته باشد، مستضعف است، گفت: همه کسانی که در حوزه پژوهش فعالیت دارند و پژوهشگری که انسانیت تقدیم جهان می‌کند، مقدس هستند.

به گزارش ایسنا، در این مراسم از مریم بیرانوندزاده معاون پژوهشی جهاد دانشگاهی لرستان و برخی پژوهشگران و فناوران برتر استان تجلیل شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha