• چهارشنبه / ۱۵ آذر ۱۴۰۲ / ۱۱:۵۳
  • دسته‌بندی: یزد
  • کد خبر: 1402091510717
  • خبرنگار : 50214

رونمایی از دستاورد جدید مرکز خلاقیت شهرداری یزد در نمایشگاه پژوهش

رونمایی از دستاورد جدید مرکز خلاقیت شهرداری یزد در نمایشگاه پژوهش

ایسنا/یزد مرکز خلاقیت و نوآوری شهرداری یزد در راستای رفع نیاز فناورانه مدیریت شهری، قطعه‌ای دانش ‎بنیان مربوط به تجهیزات هیدرولیکی آتش‎نشانی را که قبلاً در انحصار اروپایی‎ها بود را در نمایشگاه دستاوردهای پژوهش، فناوری و فن بازار استان رونمایی کرد.

خلاقیت و نوآوری لازمه و پیش درآمد توسعه و پیشرفت و تعالی است و این مهم به ویژه در حوزه مدیریت‌های شهری با توجه به چالشهای روزافزون شهرها بسیار حائز اهمیت است.

مرکز اداره خلاقیت و نوآوری به عنوان یکی از بازوهای فکری مدیریت شهری در شهرداری یزد از سال ۹۶ فعالیت خود را آغاز کرده و هدف از ایجاد آن شناسایی و احصاء نیازهای فناورانه شهرداری و تسهیل مسیر حل چالش‌های فناورانه به دست متخصصان و فناوران داخلی است.

این مرکز همزمان با برپایی دهمین نمایشگاه دستاوردهای پژوهش، فناوری و فن بازار و پانزدهمین نمایشگاه فناوری اطلاعات استان یزد(کامیتکس) در شهرک نمایشگاه‌های بین‌المللی یزد، آخرین دستاوردهای خود را رونمایی و در معرض دید عموم قرار داده است.

«حسین ابوطالبی» مدیر مرکز خلاقیت شهرداری یزد در حاشیه این نمایشگاه در گفت‌وگو با ایسنا گفت: مرکز خلاقیت و نوآوری نوین شهری از زیرمجموعه‌های شهرداری یزد است که با توجه به ارتباطی که با بخشهای مختلف دارد، نیازهای فناورانه شهرداری را شناسایی و احصا کرده و برای رفع این نیازها با کمک شرکت‌های فناور و دانش‌بنیان اقدام می‌کند.

وی از جمله این نیازهای فناورانه که امسال در جریان نمایشگاه هفته پژوهش استان رونمایی شده را قطعه‌ای ترکیبی مربوط به تجهیزات هیدرولیکی خواند و گفت: این قطعه بنا بر اعلام نیاز سازمان آتش نشانی یزد با همکاری یکی از شرکت‌های دانش‌بنیان تولید شده است.

ابوطالبی خاطرنشان کرد: این قطعه قبل از ساخت در داخل کشور تنها در انحصار یک شرکت‌ اروپایی بود ولی امروز موفق به ساخت آن با برخورداری از دانش بومی در داخل کشور شده‌ایم.

به گفته مدیر مرکز خلاقیت شهرداری قیمت تمام شده محصول داخلی یک چهارم قیمت محصول اروپایی است و با خودکفایی کشور از واردات این محصول، مانع خروج ارز از کشور نیز می‌شویم.

گفتنی است، دهمین نمایشگاه دستاوردهای پژوهش، فناوری و فن بازار استان یزد تا ۱۶ آذرماه از ساعت ۱۶ تا ۲۱ پذیرای عموم علاقمندان است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha