• سه‌شنبه / ۱۴ آذر ۱۴۰۲ / ۲۱:۵۷
  • دسته‌بندی: فارس
  • کد خبر: 1402091410390
  • خبرنگار : 50649

نظارت بر فعالیت اماکن تولید و توزیع مواد غذایی در فارس افزایش می‌یابد

نظارت بر فعالیت اماکن تولید و توزیع مواد غذایی در فارس افزایش می‌یابد

ایسنا/فارس رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز، بر افزایش و تداوم نظارت‌های بازرسان و کارشناسان دانشگاه بر فعالیت اماکن تولید و توزیع مواد غذایی، همچنین نحوه تولید و توزیع محصولات سلامت‌محور استان فارس تأکید کرد.

سیدوحید حسینی امروز، ۱۴ آذرماه در نشست شورای عالی غذا و تغذیه دانشگاه علوم پزشکی شیراز با تأکید بر نقش دستگاه‌های اجرایی استان در توسعه این اقدام مهم، از تلاش‌ها و پیگیری‌های دست‌اندرکاران نان کامل در فارس قدردانی کرد.

وی با تأکید بر اینکه خط قرمز مسئولان مجموعه سلامت فارس، جلوگیری از به خطر افتادن سلامتی مردم است، افزود: با توجه به افزایش میزان بیماری‌ها و سرطان در جامعه، تعطیلی اماکن غذایی که اصول بهداشت و ایمنی مواد غذایی را در تولید محصولات خود نادیده می‌گیرند، در دستور کار بازرسان و کارشناسان دانشگاه قرار دارد و تعطیلی چنین ‌مراکزی، نشانه‌ای از عزم و اراده جدی دانشگاه برای تأمین سلامت جامعه است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز با اشاره به اهمیت سلامت نان به عنوان اصلی‌ترین غذای مردم کشور، بر تلاش برای توسعه تولید و توزیع نان کامل با کمترین هزینه تأکید کرد.

مدیر نظارت و ارزیابی فرآورده‌های خوراکی، آشامیدنی، آرایشی و بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شیراز نیز در این نشست با بیان اینکه چهار استان فارس، قم، مرکزی و آذربایجان غربی، پیگیر اجرای طرح نان کامل در کشور هستند، گفت: در استان فارس، نشست‌های مختلفی در راستای اجرای طرح نان کامل با حضور استاندار برگزار شده است.

سید محمد مظلومی با اشاره به ضرورت حمایت از بیماران سلیاک، بر لزوم اجرای منوی غذایی ویژه دانشجویان مبتلا به سلیاک در سلف سرویس‌های دانشگاه علوم پزشکی شیراز نیز تأکید کرد.

همچنین در این نشست، گزارشی از بازدید کارشناسان تغذیه معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز از کارخانه‌ها و نانوایی‌های نان کامل و بهره‌گیری از تجارب دیگر استان‌ها در توزیع نان کامل ارائه شد.

تبادل نظر پیرامون کیفیت نان در استان فارس، چگونگی رعایت اصول بهداشتی در نانوایی‌ها و نظارت بر عملکرد آنان از دیگر محورهای برگزاری این نشست بود.

همچنین در این نشست موضوعاتی نظیر طبقه‌بندی مواد غذایی از نظر قوانین نظارتی، عملکرد اتحادیه‌ها و صنوف مواد غذایی، نقش میان وعده سالم در تامین سلامتی و ضرورت معرفی میان وعده‌های سالم به مردم و اقدامات صورت گرفته در خصوص مصوبه‌های پیشین این شورا، بحث و تبادل نظر شد.

انتهای پیام  

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha