• دوشنبه / ۱۳ آذر ۱۴۰۲ / ۲۰:۵۸
  • دسته‌بندی: خوزستان
  • کد خبر: 1402091309517
  • خبرنگار : 50300

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه خبر داد

برگزاری بیش از ۲۵۰ نشست تخصصی در دانشگاه شهید چمران اهواز در هفته پژوهش

برگزاری بیش از ۲۵۰ نشست تخصصی در دانشگاه شهید چمران اهواز در هفته پژوهش

ایسنا/خوزستان معاون پژوهش و فناوری دانشگاه شهید چمران اهواز از برگزاری بیش از ۲۵۰ نشست تخصصی در این دانشگاه به مناسبت هفته پژوهش و فناوری امسال خبر داد.

علیرضا کیاست در آیین تجلیل از پژوهشگران و فناوران برتر دانشگاه شهید چمران اهواز که امروز (۱۳ آذرماه) در دانشکده علوم این دانشگاه برگزار شد، اظهار کرد: این دانشگاه در نخستین روز از هفته پژوهش و فناوری پذیرای میزبان بیش از ۳ هزار دانش‌آموز از مدارس استان خوزستان بود که از بخش‌های مختلف دانشگاه دیدن کردند. همچنین در راستای انجام مسئولیت‌های اجتماعی و با تاکید رئیس دانشگاه، روز چهارشنبه بیش از ۷۰۰ دانش‌آموز از مناطق کمتر برخودار اهواز در این دانشگاه حضور خواهند داشت.

به گزارش ایسنا، وی افزود: از اهداف هفته پژوهش و فناوری می‌توان به تعامل سازنده میان صنعتگران و پژوهشگران اشاره کرد که در این زمینه نامه‌نگاری‌هایی با صنایع کلان انجام شده است و در هفته پژوهش و فناوری امسال بیش از ۲۵۰ سمینار نیازسنجی و نیازشناسی و نشست‌های تخصصی با حضور صنایع، کارشناسان و صنعتگران در دانشگاه شهید چمران اهواز برگزار می‌شود.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه شهید چمران اهواز ادامه داد: آشناسازی افراد با فضای فناوری، یکی دیگر از اهداف دانشگاه است و مرکز رشد واحدهای فناور این دانشگاه آمادگی دارد که دستاوردهای شرکت‌های مستقر در این مرکز را به صنایع و افراد معرفی کند.

کیاست گفت: تورهای دانشجویی بازدید از صنایع در هفته پژوهش و فناوری نیز از سوی دانشگاه شهید چمران اهواز برگزار شده است. در این هفته، کتابخانه مرکزی دانشگاه میزبان برگزاری نمایشگاه کتاب بود و تفاهم‌نامه‌های همکاری با صنایع استان از نخستین روز هفته پژوهش و فناوری منعقد شده است.

وی  عنوان کرد: تمامی شاخص‌های علمی، آموزشی و پژوهشی این دانشگاه، مثبت است و امیدواریم با تصمیماتی که گرفته شده این شاخص‌ها برای دانشگاه مناسب‌تر شود. رتبه‌بندی تایمز یکی از معتبرترین معیارهای مهم ارزیابی دانشگاه‌های جهان است که در آن دانشگاه‌ها براساس پنج معیار ارزیابی می‌شوند. دانشگاه شهید چمران اهواز در ارزیابی سال ۲۰۲۳ در میان دانشگاه‌های دنیا که در این رتبه‌بندی شرکت کرده‌اند در رتبه ۱۲۰۰ تا ۱۵۰۰ بوده است. همچنین در سال ۲۰۲۴ با رشد انجام شده، جایگاه دانشگاه شهید چمران اهواز ارتقا یافته و در رتبه ۱۰۰۰ تا ۱۲۰۰ قرار گرفته‌ایم.

 معاون پژوهش و فناوری دانشگاه شهید چمران اهواز، گفت: در شاخص‌های تاثیرگذار، دانشگاه شهید چمران اهواز توانسته است ارتقای خوبی داشته باشد. همچنین میزان ارجاعات به مقالات اعضای هیات علمی دانشگاه شهید چمران اهواز هر ساله در حال افزایش است و تا آذرماه امسال ۱۳ هزار و ۵۰۰ ارجاع به مقالات شده است و تا پایان سال، این عدد از ۲۰ هزار ارجاع بیشتر خواهد شد که این موضوع در ارتقای دانشگاه در رتبه‌بندی تایمز موثر است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha