• دوشنبه / ۱۳ آذر ۱۴۰۲ / ۱۵:۳۹
  • دسته‌بندی: خراسان شمالی
  • کد خبر: 1402091309302
  • خبرنگار : 50046

مدیرکل گمرک خراسان شمالی:

گمرک خراسان شمالی کد ندارد / منطقه ویژه اقتصادی ساختمانی اداری برای کارکنان گمرک ندارد

گمرک خراسان شمالی کد ندارد / منطقه ویژه اقتصادی ساختمانی اداری برای کارکنان گمرک ندارد

ایسنا/خراسان شمالی مدیر کل گمرک خراسان شمالی گفت: گمرک این استان کد ندارد.

باقری در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، با اشاره به اینکه در چند سال گذشته منطقه ویژه اقتصادی در خراسان شمالی افتتاح شد، اظهار کرد: همزمان با افتتاح این منطقه، برای اینکه کارها سریع‌تر پیش رود، کد گمرک استان را به جای منطقه ویژه اقتصادی عوض کردند. با اضافه شدن منطقه ویژه اقتصادی، این استان باید دو گمرک داشته باشد؛ اما در این استان فقط یک گمرک وجود دارد و کد آن نیز به نام گمرک منطقه ویژه اقتصادی است.

وی توضیح داد: در سامانه گمرک ایران، گمرک خراسان شمالی را با نام گمرک منطقه ویژه این استان می‌شناسند.

باقری ادامه داد: با پیگیری‌های انجام‌شده درخواست دیگری برای گمرک استان داده و با این درخواست موافقت شد؛ اما باید متولی منطقه ویژه اقتصادی یک دستگاه سرور بخرد و در اختیار اداره کل گمرگ قرار دهد تا کد جدید روی سرور تعریف شود؛ اما با وجود پیگیری‌های فراوان، این امر محقق نشده است.

وی بیان کرد: حدود هفت سال از ایجاد منطقه ویژه اقتصادی در این استان می‌گذرد، اما هنوز یک ساختمان اداری ندارد و کارکنان گمرک در دو کانکس و در شهرک صنعتی بیدک در بجنورد مستقرند و برای انجام امور گمرکی به منطقه ویژه رفت و آمد می‌کنند.

وی افزود: در منطقه ویژه اقتصادی خراسان شمالی کار چندانی انجام نشده، فقط مقداری زمین مسطح و آسفالت شده و سه تا چهار واحد تولیدی در آن مستقر شده و بقیه قسمت‌ها بیابان و تپه است.

مصطفی عبدی، معاون فنی شرکت شهرک‌های صنعتی خراسان شمالی نیز در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، بیان کرد: از آنجا که منطقه ویژه اقتصادی بجنورد در کنار این شهر قرار دارد، نظر مدیرکل پیشین گمرک این بود که نیاز به دو گمرک نیست و همه اقدامات از طریق همین گمرک باید انجام شود. از سوی دیگر، در آن زمان گمرک درخواست یکسری سخت‌افزار و نرم‌افزارها را داده بود که خریده و تحویل آن‌ها  داده شد.

وی گفت: درخواست سرور برای کد جدید گمرک در زمان مدیرکل فعلی گمرک داده شده و هیچ مقاومتی نیز برای خریدن سرور نشده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha