مجید حیدریان امروز (۱۳ آذر ماه) در نشستی با تولیدکنندگان لوازم خانگی و برقی استان، اظهار کرد: شرایط خاص اقتصادی امروز و افزایش قیمت لوازم خانگی و لوازم خودرو و ... سبب شده است دولت سازمان ملی استاندارد ایران را مکلف به ورود به این بخش کند.
وی ادامه داد: سازمان ملی استاندارد ایران، با افزایش هزینهکرد خانوارها در این زمینه به حوزه خدمات پس از فروش لوازم خودرویی و لوازم خانگی ورود کرده و قرار است پس از اجباری کردن این استاندارد، واحدها نیز مکلف شوند این استانداردها را رعایت کنند.
سرپرست اداره کل استاندارد استان سمنان گفت: از آنجا که بهبود کیفیت خدمات پس از فروش، مطالبه مردم در سراسر کشور است، در گام نخست، استاندارد خدمات پس از فروش لوازم خانگی انرژیبر از آبان امسال بهعنوان استاندارد اجباری اجرایی شده است. امیدواریم سطح کیفیت خدمات پس از فروش در کشور بهبود یابد و با توجه به استانداردهایی که در این زمینه تعریف میشود، شاهد بهبود و ارتقای سطح کیفی خدمات در این حوزهها باشیم.
وی با تاکید بر لزوم پیگیری حقوق مردم از سوی این اداره کل و دیگر دستگاههای نظارتی، بیان کرد: مواردی که مشمول استاندارد میشوند، بهعنوان یک حق و مطالبه مردمی مطرح شدهاند. اداره کل استاندارد استان نیز پیگیر این حقوق خواهد بود تا بهترین سطح خدمات برای مردم ارائه شود.
حیدریان افزود: هدف از تدوین این استاندارد، تعیین اصول و روشهای ارزیابی خدمات پس از فروش وسایل برقی و گازسوز خانگی (انرژیبر) است که باید توسط عرضهکننده، واسط خدمات پس از فروش و نمایندگی مجاز ارائه شود.
انتهای پیام
نظرات