• شنبه / ۱۱ آذر ۱۴۰۲ / ۱۲:۴۳
  • دسته‌بندی: رسانه دیگر
  • کد خبر: 1402091107344
  • منبع : مطبوعات

صهیونیست‌ها و استمرار توهم

صهیونیست‌ها و استمرار توهم

صهیونیست‌ها در جنگ غزه، چه بمباران‌ها و چه تبادل اسرا در مدت ۷ روز آتش‌بس، دنبال این بودند که دو چیز را به دست بیاورند و چون تاکنون به آنها نرسیده‌اند، جنگ را دوباره آغاز کرده‌اند. این دو گمشده صهیونیست‌ها یکی اطلاعات مهمی است که در قالب لپ‌تاپ، کامپیوتر و لوح فشرده و سایر اسناد در جریان عملیات طوفان‌الاقصی در روز ۱۵ مهر به دست رزمندگان حماس افتاده و دیگری دو ژنرال بلندپایه اسرائیلی که در همین عملیات به اسارت حماس درآمدند.

به گزارش ایسنا، جمهوری اسلامی در سرمقاله شماره امروز خود نوشت:

یکی از این دو ژنرال مسئولیت مهمی در مرکز جاسوسی رژیم صهیونیستی معروف به «شین‌بت» داشت و دیگری جنایات زیادی در جنگ‌ها و جنایات علیه مردم مظلوم فلسطین مرتکب شده بود. شین‌بت یا «شاباک» مرکز ویژه‌ای برای جاسوسی از طریق عوامل نفوذی رژیم صهیونیستی است که اقداماتشان بر روی غزه، مصر، اردن، دریای سرخ و ایران متمرکز است. این مرکز جاسوسی با افرادی در داخل غزه نیز ارتباط داشت که از آنها اطلاعات زیادی دریافت می‌کرد. از دست دادن این ابزارها و لو رفتن اینهمه اطلاعات و آن دو ژنرال موثر و کارکشته برای رژیم صهیونیستی یک خسارت بزرگ است که سران این رژیم به ویژه شخص نتانیاهو را به وحشت انداخت. اقدامات بی‌سابقه و دیوانه‌وار صهیونیست‌ها در بمباران غزه و کشتار بیش از ۱۵ هزار نفر در ۴۵ روز و زخمی کردن بیش از ۳۰ هزار نفر از مردم غزه به دلیل همین خسارت بزرگی بود که از طریق عملیات چندساعته «طوفان‌الاقصی» در ۱۵ مهر متوجه رژیم صهیونیستی شد.

بعد از آنکه با ویران کردن خانه‌ها، بیمارستان‌ها، مساجد و مدارس و کشتن مردم، خواسته سران رژیم صهیونیستی تامین نشد آن را در آتش‌بس جستجو کردند. در تبادل اسرا علاوه بر اینکه افراد مورد نظر صهیونیست‌ها آزاد نشدند، رسوائی تبلیغاتی بزرگی متوجه آنها شد. برخلاف ادعای صهیونیست‌ها که حماس را به خشونت با اسرا متهم کرده بودند، هر اسیری که آزاد شد به یک بلندگو برای تکذیب ادعای آنها و نشان دادن چهره مهربان و انسان ‌دوستانه مسئولان حماس شد. با هفت روز تبادل ‌اسرا خسارت بزرگ‌تری نصیب رژیم صهیونیستی شد و چون از ادامه آتش‌بس نتیجه مورد نظر حاصل نمی‌شد بار دیگر بمباران‌ها را آغاز کرد تا دست یافتن به گم‌شده‌های اصلی خود را از طریق جنایت دنبال کند.

سران رژیم صهیونیستی و حامیان غربی آنها به ویژه دولتمردان آمریکائی تصور می‌کردند با اقدامات مختلف حدود دو ماه گذشته اعم از جنگ و آتش‌بس می‌توانند به آنچه در عملیات ۱۵ مهر از دست داده‌اند برسند و یا حماس را نابود کنند ولی نه‌تنها نتوانستند به این اهداف برسند بلکه خسارت‌های بیشتری متوجه آنان شد که قدرتمندتر شدن حماس و اجماع جهانی ملت‌ها در سراسر جهان برای محکوم نمودن جنایات رژیم صهیونیستی و حمایت از غزه و فلسطین از جمله آنها بود.

سفر وزیر امور خارجه آمریکا آنتونی بلینکن به فلسطین اشغالی که هفته گذشته برای چهارمین بار بعد از عملیات طوفان‌الاقصی صورت گرفته برای جمع‌بندی اوضاع و شرایط بعد از جنگ و آتش‌بس ۷ روزه بود. ازسر گرفته شدن بمباران‌ها و حملات رژیم صهیونیستی به غزه نشان داد دولتمردان آمریکایی نیز همانند سران رژیم صهیونیستی در این ماجرا گرفتار سردرگمی هستند و تصور غلط جستجو کردن اهدافشان در جنایات، آنها را نیز گرفتار ساخته است.

روشن است که جنایات رژیم صهیونیستی علیه مردم فلسطین هرقدر بیشتر ادامه پیدا کند، پایه‌های این رژیم سُست‌تر خواهد شد، در افکار عمومی مردم جهان تنفر بیشتری نسبت به این رژیم پدید خواهد آمد و زمینه‌های آزادی فلسطین فراهم‌تر خواهد شد. اینکه صهیونیست‌ها بتوانند با این جنایت‌ها حماس را نابود کنند و یا ژنرال‌های خود را از اسارت حماس خارج نمایند و شکست اطلاعاتی خود را که در عملیات طوفان‌الاقصی از طریق وارد شدن ضربه اساسی به «شین‌بت» متحمل شده‌اند جبران نمایند، یک توهم است. آنها چاره‌ای غیر از بازگشت به آتش‌بس ندارند و باید این واقعیت را بفهمند که آتش‌بس کم‌خطرترین راه برای آنانست.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha